نکات طراحی یک دفتر مدرن

برای طراحی دفتر خود باید بدانید از کجا شروع کنید


۱۰ نکته برای طراحی یک دفتر مدرن

اگر میخواهید دفتر خود را بازسازی کنید، ممکن است دشوار باشد که بدانید از کجا شروع کنید. ممکن است که شما یک طراحی دکوراسیون خاص در ذهن داشته باشید، یا با تمام سبک های اداری مختلف و گزینه های موجود در آن سردرگم شوید. حتی اگر شما فقط به دنبال تغییر چند مورد جزئی در محل کار هستید، تصمیم گیری درست می تواند همچنان سخت باشد.

در نظر گرفتن پیشرفت و بهبود فضای کار، می تواند شروع خوبی در نوع خود باشد، زیرا مهم است که در محل کار خود احساس غرور داشته باشید و هر زمان که بخواهید، همه چیز را با هم ترکیب کنید. این یک راه عالی برای تازه کردن کسب و کار بدون ایجاد تغییرات بزرگی مانند تغییرمکان یا تغییر تجارت است، اما این کار احساس «تازگی» را به شما می دهد. زمان استفاده از دیوارهای بژ، میزهای چوبی و صندلی های آبی اداری به سر آمده است. امروزه همه جا صحبت از دفاتر خلاق و منحصر به فرد است، امری که برای حفظ انگیزه در فضاهای خسته کننده و غیرالهام بخش می تواند مورد استفاده واقع شود.

همه ما مقالات و ویژگی های مربوط به “جالب ترین دفاتر در جهان” و برخی از طولانی ترین مسیرها را که شرکت ها باید بپیمایند تا به این سطح برسند را دیده ایم. شرکت های بزرگ تر شروع به تلاش های بزرگی برای تشویق کارمندان خود به صرف زمان بیشتری در محیط کار، با ارائه خدماتی که در همه ابعاد به رفع نیاز آنها منجر می شود، می کنند.

فضای اداری ساده ای که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه مجهز به رستوران ها و امکانات تفریحی با کیفیت بالا، کافه ها، مناطق خنک کننده و بعضی از مکان ها حتی سالن های زیبایی داخلی و امکانات پزشکی شده است. البته، تمام ادارات ملزم به دارا بودن تمام این امکانات نیستند، اما این موارد برای هر کس می تواند الهام بخش باشد.

بنابراین، اگر شما به دنبال یافتن راه درست برای دکوراسیون اداری دفتر مدرن خود هستید، در اینجا ۱۰ نکته برای شروع آورده شده است …

۱٫ فضا را باز کنید

مهم نیست که فضایی که در آن کار می کنید چقدر کوچک یا بزرگ است، همیشه می توانید بهره وری از آن را با معرفی طرح های بازتر افزایش دهید. اگر این به معنای حذف پارتیشن اداری و یا تغییر اساسی چیدمان مبلمان اداری شما می باشد، این کار را انجام دهید.
یک طراحی دکوراسیون اداری دفتر باز ، نه تنها استفاده از فضای بیشتری را منجر می شود و در بعضی موارد می تواند این فضا را بزرگتر نشان دهد، بلکه پتانسیل همکاری بیشتری را برای کارمندان فراهم می کند.

این به شما کمک می کند تا یک فضای کارآمد ایجاد کنید. با کارکنانی که احساس می کنید که آزادی بیشتری دارند و فضا برای برقراری ارتباط با آنها و کار به عنوان یک تیم فراهم است، کار کنید.

۲٫ نور بیشتری را وارد کنید

هیچ فضای کاری بهتر از یک محیط روشن و آرام نیست. نور طبیعی اثبات شده است که مردم را شادتر و سازنده تر می کند، که تنها زمانی مفید می باشد که برای ساخت نیروی کار کارآمد هدف گذاری کرده باشید. اطمینان از این که فضای اداری شما تا حد امکان اجازه ورود نور طبیعی را به فضای اداری شما می دهد به معنای ایجاد یک فضای دلنشین و کارآمد برای کارکنان شما می باشد.

بنابراین، مهم است که دفتر خود را به فضایی شاد و راحت برای کارکنان خود تبدیل کنید که بیشتر اوقات روز خود را در آن می گذرانند. کاهش نیاز به روشنایی مصنوعی همچنین می تواند به کاهش هزینه های انرژی در بلندمدت کمک کند و بیشتر پول نقد موجود را در اختیار دیگر بخش ها قرار می دهد.

۳٫ پارتیشن های اداری شیشه ای را در نظر بگیرید

یکی از بهترین روشهای همگام سازی دفتر شما با مد روز دنیا، استفاده از فضاهای شیشه ای بیشتر (اگرچه ممکن است منحصر به فرد باشد) است. همه ما شاهد ساختمانهای بزرگ و مدرن شیشه ای در مراکز شهرها و عناصر شیشه ای داخلی آنها هستیم و از آن لذت می بریم.

بسیاری از دفاتر در سراسر جهان با این روند روبرو می شوند و متوجه می شوند که استفاده بیشتر از شیشه در دکوراسیون اداری ، بهتر است. سیستم های تقسیم بندی شیشه ای یک ایده عالی برای دفاتر مدرن هستند که می خواهند میزان روشنایی طبیعی را تا حد امکان افزایش دهند و همچنین یک فضای کاری بازتر با حفظ حریم خصوصی را ایجاد کنند.

این یک جایگزین عالی برای دیوارها و درب های صلب و جامد است که به هنگام تقسیم دفتر و ایجاد فضاهای با حریم خصوصی برای جلسات و غیره به کار می آیند. بهترین چیز در مورد پارتیشن اداری شیشه ای این است که آنها طراحی دفتر را مختل نمی کنند و به جای آن می توانند در راستای بهبود آن مورد استفاده قرار گیرند.

۴٫ ایجاد فضاهایی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت

امروزه اکثر دفاتر مدرن بیش از یک اتاق پر از میز اداری و کامپیوتر هستند. آنها این نیاز را درک می کنند که کارمندان زمانی را نیاز دارند که به دور از فضای اداری باشند و با صرف اوقات خود در یک مکان جدید به فکر کردن در خصوص ایده های خلاق بپردازند. فضای استراحت به معنای جایی برای استراحت کردن و خوردن ناهار نیست و در واقع می تواند به منظور افزایش بهره وری در فضایی به دور از فضای روزمره کار کردن با کامپیوتر ، استفاده شود.

نکته مهم در مورد فضاهای استراحت این است که می توانید آزادانه آنها را طراحی کنید. نیازی نیست آنها را همانند فضای اصلی اداری خود به طور رسمی طراحی کنید بلکه می توانید آن را با استفاده از طراحی دکوراسیون مدرن و خلاق به محیطی مدرن و راحت تبدیل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *