نکات طراحی یک دفتر مدرن

برای داشتن دفتر کار مدرن باید تمام نکات لازم در طراحی دکوراسیون اداری را رعایت کنید


 نکات مهم در طراحی یک دفتر مدرن

در ادامه مقاله قبل در این مقاله هم به نکاتی دیگر برای طراحی دکوراسیون فضای کاری دفتر شما می پردازیم.

۵٫ نشستن و ایستادن

شما احتمالا این خبر را شنیده اید که “نشستن، اعتیاد جدید است” . تحقیقات اثبات کرده است که نشستن برای ساعت ها می تواند علت بسیاری از بیماری های شایع پزشکی باشد. در حالیکه انتظار همه ما از یک شغل، کار کردن از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر می باشد که اکثر این زمان را پشت میز خود مشغول کار هستیم. با این حال، در تلاش برای مقابله با این شرایط سلامتی و مراقبت از رفاه کارکنان، بسیاری از شرکت ها گزینه های ایستاده بیشتری را در محل کار خود ارائه می دهند.

به هنگام درخواست های شغلی، تعداد زیادی از کارکنان از مزایای توصیه شده استفاده نمی کنند و کمتر وقت خود را برای استراحت و کش و قوس دادن به بدن خود صرف می کنند. بنابراین، میز اداری در انواع نشسته و ایستاده طراحی شده است، به طوری که کارگران بتوانند زمانی را به پاهای خود استراحت دهند و در عین حال مشغول کار نیز باشند. آنها می توانند تجهیزاتی کاملا گران قیمت باشند، به طوری که ممکن است امکان استفاده از آنها با توجه به بودجه شرکت امکان پذیر نباشد.در این صورت، شرکت های مختلف، برای جلب رضایت و حفظ سلامتی کارکنان خود باید به دنبال گزینه های دیگری باشند.

۶٫ فضای اداری خود را مارک دار کنید

هنگامی که حرف از کسب و کار به میان می آید، نام تجاری یک عنصر کلیدی است. شما وب سایت، تبلیغات، محصولات و غیره خود را مارک دار می کنید، پس چرا این کار را در دفتر خود انجام نمی دهید؟

بسیاری از دفاتر مدرن در سراسر فضای کاری خود ، نام تجاری خود را به نمایش می گذراند و رنگ اصلی دکوراسیون اداری خود را طبق آن انتخاب می کنند. وجود نام تجاری در دفتر شما انگیزه های بصری را به آن می افزاید و می تواند برای اضافه کردن ویژگی های جذاب به آن مورد استفاده قرار گیرد. مارک دار کردن دفتر شما می تواند به همان اندازه مهم باشد که نام تجاری خود را بر روی نوشت افزار مورد استفاده در شرکت قرار دهید. اگر چه بسیاری از دفاتر تمایل به استفاده از آنها ندارند. هیچ گاه خجالت نکشید که لوگوی شرکت خود را بر روی یک دیوار بچسبانید یا بر روی پارتیشن اداری ، آن را حکاکی کنید. این آرم و نام تجاری منحصر به فرد شماست و شما می توانید هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید.

۷٫ سرمایه گذاری در مبلمان اداری با کیفیت

همانند هر چیز دیگری، اگر شما ارزان بخرید، مجبور می شوید دو بار خرید کنید. بخش اعظم بودجه خود را برای سرمایه گذاری در مبلمان اداری با کیفیت سرمایه گذاری کنید. چرا که مدت زمان زیادی برای شما کار خواهند کرد. مبلمان اداری به صورت روزانه استفاده می شوند و پس از گذشت زمان، نشانه هایی از استهلاک بر روی آنها پدیدار خواهد شد. شما قطعا نمی خواهید هر چند ماه یک بار آنها را تعویض کنید.

۸٫ اضافه کردن عناصر تقویت کننده احساسات

شما ممکن است متوجه شده باشید که ویژگی کلیدی یک محیط اداری مدرن، معمولا بر افزایش تجربه کارکنان تمرکز دارد. مهم این است که اطمینان حاصل کنید که دفتر مکانی است که آنها می خواهند زمان خود را صرف کنند، بنابراین کمک به دستیابی به این هدف، وظیفه کارفرما خواهد بود. عناصر تقویت کننده احساسات مانند گل و گیاهان، ویژگی های طبیعی، هنری، حیوانات خانگی و دیگر عناصر می توانند به اضافه کردن نشاط به دفتر و افزایش خلاقیت کارکنان شما کمک کنند. خلق و خوی خوب و فضای مناسب = نیروی کار مولد (چیزی که برای همه ما اهمیت دارد).

۹٫ سازمان، عنصر کلیدی است

آسان است که یک میلیون ایده را در مورد همه چیزهایی که می خواهید در فضای اداری خود بگنجانید، داشته باشید، اما اگر فضای کوچکی دارید، این اقلام را به حداقل برسانید. از فضاهای ذخیره سازی (انبارها) برای مخفی کردن هر گونه آشفتگی استفاده کنید تا از شلوغ به نظر رسیدن دفتر کار شما جلوگیری شود.

برخی از راه حل های ذخیره سازی مدرن و قفسه های مدرن وجود دارند که می توانند برای سازماندهی اقلام شما و به عنوان یک واحد نمایش برای اقلام کلیدی شما مورد استفاده قرار بگیرند. فقط آنها نباید قفسه هایی خسته کننده باشند، متفاوت فکر کنید! یک فضای کوچکی که پذیرای تعداد زیادی از افراد می باشد، می تواند به سرعت باعث ایجاد بی نظمی شود، بنابراین برخی از قوانین را اجرا کنید که اطمینان حاصل شود همه آنها در مسیر یکسان هستند و اهداف مشترکی برای تمیز نگه داشتن محل دارند.

۱۰٫ تمرکز بر ظاهر نهایی

گاهی اوقات چیزهای کوچک، بزرگترین تفاوت ها را رقم می زنند. به عنوان مثال، اگر شما یک نگاه حداقلی و علاقه به محیط کارتمیز دارید، شاید همان گلدان های رنگارنگ کوچکی که به صورت هوشمندانه در کابین های قفسه بندی قرار داده شده اند، حس مورد انتظار را ، به ظاهر نهایی دفتر شما اضافه کنند. ظاهر نهایی معمولا کل طراحی را باهم ترکیب می کند. بنابراین، پس از سرمایه گذاری در عناصر اصلی طراحی دکوراسیون اداری، گذراندن وقت با تمرکز بر اقلام کوچک، نتایج فوق العاده ای را در طراحی دکوراسیون دفتر کار شما رقم خواهد زد.

این که آیا شما در حال انجام یک بازسازی کامل اداری هستید و یا فقط برخی اصلاحات جزئی را مدنظر دارید، مهم است که به یاد داشته باشید که دفتر کار شما نماینده تصویر شرکت است و می تواند تاثیر زیادی بر بهره وری کارکنان و بازدیدکنندگان داشته باشد. بنابراین، خلاق باشید و از آن لذت ببرید!

برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *