Office furniture layout

چیدمان مبلمان اداری می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی راندمان کارکنان شرکت بگذارد


چیدمان مبلمان اداری دارای اصولی است که با رعایت کردن آن می‌توانید یک فضای حرفه‌ای بسازید. شرکت‌های متنوعی هستند که امروز به این امر واقف شده‌اند که محیط می‌تواند حال روحی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر یا خودشان دست به کار می‌شوند و با جستجو و تحقیق درباره این علم اطلاعات کسب می‌کنند یا با مراکز طراحی دکوراسیون اداری مشورت می‌کنند. درک اهمیت این موضوع خود قدم مثبتی برای دنیای دکوراسیون شده است.
روزانه زمان زیادی را در محل کار خود حضور داریم، پس محیط کاری ما باید هم دلچسب و هم از لحاظ ارگونومی مناسب باشد؛ توجه به این دو نکته، تاثیرات مثبتی در جهت بهبود کار ایجاد می‌کند.
اما چیدمان مبلمان اداری باید به گونه‌ای باشد که مزاحمتی برای باقی کارکنان نداشته باشد. استفاده از پارتیشن‌ها فضا را به درستی تفکیک می‌کند. با این کار علاوه بر نظم دهی به فضا ، حریم شخصی هر کارمند نیز حفظ می‌شود.

چیدمان مبلمان اداری در فضاهای کوچک

در فضاهای کوچک شاید کار چیدمان کمی سخت‌تر باشد. برای فضاهای جدیدی که هنوز مبل انتخاب نکرده‌اید، متراژ این فضاها را درنظر داشته باشید و متناسب با آن مبلمان را انتخاب و خریداری کنید. صندلی و میز اداری را به گونه‌ای کنار هم بچینید که از فضاهای خالی به درستی استفاده کرده باشید و حداکثر بهره‌وری از فضا را ببرید.؛ این بدان منظور نیست که تمامی فضا را پر کنید و یا روی یک گوشه متمرکز شوید.
به این نکته توجه داشته باشید که در فضاهای کوچک، نزدیک بودن بیش از حد میز همکاران، به دلیل امواج مغز، راندمان کاری آن‌ها را می‌تواند کاهش پیدا کند. پس فاصله بین میزها هم در نظر بگیرید.
از نور طبیعی و مناسب کمک بگیرید. نور مناسب می‌تواند نقطه ضعف کوچک بودن فضا را تا حدی بپوشاند.
در فضای کوچک به این نکته توجه کنید که بعد از چیدمان، مسیری را هم برای رفت و آمد افراد داخل اتاق در نظر داشته باشید. چیدمان را طوری انجام دهید که دید کارکنان به سمت پنجره باشد، با این کار حس کوچک بودن فضا کمتر احساس می‌شود. علاوه بر این کارکنان با داشتن این امتیاز که فضای بیرون را بتوانند تماشا کنند، احساس خستگی کمتر به سراغ‌شان می‌آید.

چیدمان مبلمان اداری و تاثیر آن بر زیباسازی فضا

از رنگ سازمانی خود کمک بگیرید. اگر لوگوی کسب و کار شما از دو رنگ تشکیل شده، می‌توانید مبلمان را بر اساس آن رنگ به صورت یکی در میان بچینید.
برای چیدمان مبلمان اداری از به هارمونی رنگ‌ها توجه کنید. شاید حتما لازم نباشد از رنگ‌های لوگوی خود استفاده کنید. شما می‌توانید انتخاب متفاوتی داشته باشید. بر اساس روحیات کارمندان، رنگ مبلمان را انتخاب کنید و در اتاق کار آن‌ها بچینید. حتما می‌دانید که هر فرد موفقی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی خود شغلش را انتخاب می‌کند. به طور مثال شما در اتاق برنامه نویسان نمی‌توانید از رنگ‌های تند استفاده کنید؛ معمولا ویژگی شخصیتی آن‌ها، افراد آرام و دقیقی هستند.
یکی از دیگر از مواردی که در چیدمان مبلمان اداری لازم است به آن توجه کنید، هماهنگی آن با دیگر وسایل و دکوراسیون اداری است. اگر روی زمین تعدادی سیم و کابل از کنار هم رد شده‌اند، مبلمان یکی از راه‌های پوشش کف هستند. اما در نظر داشته باشید که سنگینی پایه مبلمان بر روی سیم و کابل‌ها نباشد و با این کار آسیب فنی به وسایل الکترونیکی خود وارد نکنید.
در صورتی که در اتاق موردنظر قفسه و وسایل دکوری هم وجود دارد باید با توجه به اندازه وسایل و نحوه قرارگیری آن، چیدمان را انجام دهید؛ شاید لازم باشد جای آن‌ها هم تغییر دهید.
گروه سامانه ساز، طراح و مجری مبلمان اداری مدرن به شما در طراحی و چیدمان مبلمان دفاتر اداری کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را در فضای اداری خود شاهد باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *