Tips for choosing a management desk

انتخاب میز مدیریتی می‌تواند یک تصمیم سخت برای هر مدیری باشد


انتخاب میز مدیریتی می‌تواند یک تصمیم سخت برای هر مدیری باشد. همچنین این انتخاب از جمله انتخاب‌هایی است که مدیران علاقه دارند به طور کامل بر اساس سلیقه شخصی آنها انجام شود. در نتیجه بهتر است اطلاعات مناسبی در این زمینه داشته باشند؛ و بتوانند بر اساس علایق و نیازهای خود اقدام به انتخاب میز مدیریتی مناسب نمایند. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین، نکاتی درباره انتخاب میز مدیریتی مطرح شده است.

میز مدیریتی مدرن یا کلاسیک

بسیاری از مدیران هنگام انتخاب میز مدیریتی خود در انتخاب بین میزهای مدیریتی مدرن و کلاسیک دچار سردرگمی می‌شوند. این سردرگمی به‌طور معمول ناشی از تفاوت علاقه شخصی مدیر با طراحی دکوراسیون اداری سایر بخش‌های دفتر کار است. این روزها همه شرکت‌ها به دلیل مزایای گوناگون، از طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن بهره می‌برند. این در شرایطی است که یک تصور قدیمی میز مدیریتی کلاسیک را نمونه بهتری می‌داند.
در درجه اول به این مسئله توجه کنید که آیا اتاق مدیریت از سایر بخش‌ها جداست؛ و یا دارای ارتباط بصری با سایر بخش‌ها است. اگر اتاق مدیریت به صورت مجزا طراحی شده است؛ می‌توانید آن را تا حدود زیادی به سلیقه خود شکل دهید؛ و مسئله انتخاب یک میز متفاوت با سایر طراحی‌ها اهمیت کمتری دارد. اما اگر دفتر مدیریت ارتباطی پیوسته با سایر بخش‌های دفتر کار دارد؛ باید تا حد ممکن از طراحی هماهنگ و پیوسته با سایر بخش‌ها برخوردار باشد.

ایجاد جو روانی مدنظر شما

یکی از کاربردهای میز اداری مدیریت، القا حس برتری و قدرت مدیر در جلسات برون‌سازمانی و درون‌سازمانی است. به همین دلیل است که معمولا میزهای مدیریت از اندازه‌های بزرگ‌تر برخوردار بوده و با تزئینات و جزئیات بیشتری ساخته شده‌اند. این ویژگی‌ها کمک می‌کند مدیر سازمان در جلسات خود در جایگاه برتری نسبت به طرف مقابل قرار گیرد.
برای ایجاد چنین جوی، فارغ از موارد ذکر شده باید با سنجش مخاطب احتمالی خود، تصمیم به انتخاب میز مدیریتی بگیرید. به عنوان مثال یک میز کلاسیک و بزرگ که دارای جزئیات زیادی در طراحی است؛ برای یک دفتر کار با مخاطبان و کارکنان میان‌سال به بالا، جذاب به نظر می‌رسد. اما اگر به دنبال تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان جوان و علاقمند به تکنولوژی باشید؛ احتمالا باید به دنبال یک میز مدیریتی مدرن با سبک طراحی مینیمال باشید.

کارایی و کیفیت

بسیاری از مدیران بیش از فعالیت‌های عملیاتی، به انجام کارهای فکری و تصمیم‌گیری می‌پردازند. این مدیران بیش از سایرین به دنبال میزهای با کیفیت و ساده هستند. در مقابل مدیرانی وجود دارند که مانند سایر کارکنان آستین‌ها را بالا زده و در انجام کارهای عملیاتی سازمان مشارکت می‌کنند. این دسته از مدیران بهتر است به دنبال یک میز مدیریتی با امکانات کافی برای انجام کارهای مدنظر باشند.

تفاوت در عین هماهنگی

یک اصل کلی درباره میزهای مدیریتی داشتن تفاوت با سایر میزهای اداری است. در واقع میز مدیریتی باید نشان‌دهنده جایگاه شغلی و کاری فرد باشد. البته این تفاوت نباید منجر به ایجاد ناهمگونی میز مدیریتی با سایر میزهای کار و به طور کلی طراحی دکوراسیون اداری شود.
در نهایت توصیه می‌کنیم به عنوان یک مدیر، انتخاب میز مدیریتی خود را مانند سایر اجزای دکوراسیون اداری، به یک طراح یا تیم با تجربه و متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون اداری بسپارید. البته فراموش نکنید که این بخش از طراحی دکوراسیون اداری، قلمرو شماست؛ و می‌توانید تا حدود زیادی و با هماهنگی تیم دکوراتور، علایق و انتظارات خود را نیز در آن پیاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *