Workgroup Desk

میز کارگروهی از مهم‌ترین عناصر طراحی دکوراسیون اداری با سبک باز است


دفاتر اداری باز را می‌توان ارمغان دنیای تکنولوژیک دانست. دنیایی که در آن باید از فضاهای بسیار کوچک، بیشترین بهره ممکن را برد. دنیایی که نقش ارتباطات و کار گروهی در آن غیرقابل انکار است. میز کار گروهی نیز یکی از مهم‌ترین عناصر طراحی دکوراسیون اداری با سبک باز است. استفاده از این نوع میز اداری ، تغییرات گوناگونی را در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند. تغییراتی که می‌تواند بنا بر نوع کسب و کار شما، مفید یا مضر باشد. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین، به بررسی مزایا و معایب میز کار گروهی پرداخته‌ایم.

مزایای میز کار گروهی

میز کار گروهی در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد؛ می‌تواند مزایای بسیاری برای کسب و کار شما داشته باشد. هدف از طراحی این میز افزایش کارایی کارکنان و بهبود تعاملات کاری بین آنها بوده است. همچنین هدف دیگر این میز استفاده بهینه از فضا و قرار گرفتن تعداد بیشتری کاربر در فضایی کمتر بوده است.
تحقیقات مختلف ثابت کرده است که کار در کنار افراد دیگر می‌تواند موجب افزایش کارایی و انرژی کارکنان شود. شاید تجربه این حالت را هنگام استفاده از کتابخانه داشته باشید. در واقع انسان وقتی در فضایی قرار می‌گیرد که دیگران نیز به شدت مشغول کاری هستند؛ تمایل پیدا می‌کند که او نیز به آن کار بپردازد. این ویژگی را باید اولین مزیت میز کار گروهی دانست.
دومین مزیت این میزها افزایش تعاملات کاری است. بسیاری از پروژه‌ها در بستر هماهنگی و کار گروهی شکل گرفته و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. این موضوع بخصوص در پروژه‌هایی که نیازمند کار مشترک است بیشتر به چشم می‌آید. میز کار گروهی فضایی را فراهم می‌کند تا افرادی با تخصص‌ها و وظایف یکسان، در کنار یک‌دیگر و دور یک میز به فعالیت بپردازند.
در نهایت سومین مزیت این نوع میز اداری را باید صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان دانست. این صرفه‌جویی از طریق کاهش فضای مورد استفاده، کاهش هزینه‌های گرمایش، سرمایش، نورپردازی و… ایجاد می‌شود. این صرفه‌جویی در کشورهای اروپایی و امریکایی که هزینه‌های بالایی برای انرژی پرداخت می‌کنند بسیار مهم است؛ و البته با توجه به بالا رفتن هزینه‌های مصرف انرژی و کاهش یارانه‌های دولتی در این ایران، این مسئله برای ما نیز اهمیت یافته است.
کنترل بهتر محیط، ایجاد حس سرزندگی در کارکنان، دسترسی بهتر به تجهیزات اداری و امکان استفاده از مبلمان اداری مدرن‌تر و باکیفیت‌تر، از دیگر ویژگی‌های میز کار گروهی است.

معایب میز کار گروهی

اما هر طرحی معایبی نیز دارد. میز کار گروهی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته اکثر معایب این نوع میز اداری به نوع استفاده از آن بازمی‌گردد. واقعیت آن است که میز کار گروهی برای تمامی شغل‌ها مناسب نیست. بعضی از مشاغل نیاز به تمرکز بالایی هنگام کار دارند. به عنوان مثال یک نویسنده یا تولیدکننده محتوا نیازمند فضای آرام و تمرکز بالا برای کار است؛ و نمی‌تواند در یک میز کار گروهی و در کنار افرادی که معمولا مشغول به تعامل با یک‌دیگر هستند، به فعالیت بپردازد.
در نمونه‌ای دیگر میز کار گروهی برای افرادی که دائما در حال مذاکره تلفنی هستند، مناسب نیست. این افراد در میز کار گروهی، تمرکز و آسایش سایر کارکنان را بهم می‌ریزند. حتی نمی‌توان از میز کار گروهی برای گروهی از بازاریابان تلفنی استفاده کرد. چراکه سر و صدای زیاد، امکان تلفنی حرف زدن را کاهش می‌دهد.
پس بسیار مهم است که هنگام انتخاب میز کار گروهی به خوبی درباره این موانع فکر کنید؛ و کاملا آگاهانه و با برطرف کردن نقاط ضعف گفته شده، از این روش طراحی دکوراسیون اداری بهره ببرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *