مبلمان اداری وافزایش بهروری

استفاده از مبلمان اداری مناسب باعث افزایش کارایی و استفاده از تمام پتانسیل شما می شود


در فضاهای اداری، استفاده از مبلمان مناسب باعث افزایش کارایی و استفاده از تمام پتانسیل شما می شود. با انتخاب گزینه مناسب مبلمان اداری، شما قادر خواهید بود کارآیی فضای اداری خود را وارد مرحله جدیدی کنید.به همین دلیل است که اکثر ادارات در سراسر جهان به طور مداوم برنامه هایی را برای تغییر دکوراسیون قدیمی خود و استفاده از اقلام شیک و مدرن ترتیب می دهند.

در اینجا چندین روش آورده شده است که مبلمان می تواند کارآیی شما را در محل کار افزایش دهند:

 استفاده از مبلمان اداری مناسب باعث کارایی بالا در کارمندان می شود

مبلمان کسل کننده شما را تنبل خواهد کرد

مبلمان اداری در کنار اینکه شما را تنبل می کنند، باعث می شوند شما عصبانی و بی دقت نیز بشوید که اغلب ناشی از حجم زیاد اسناد و کاغذهای انباشته شده بر روی میز شما می باشد. اگر فضای پیرامون شما با مبلمان کسل کننده طراحی شده باشد، شما اشتیاق و انگیزه خود را برای انجام کار به شدت از دست خواهید داد. به علاوه، افرادی که نتوانسته اند به طور مناسب در طول ۷ الی ۸ ساعت در اداره خود کار کنند، اغلب در خانه و سایر فضاهای اجتماعی نیز کارآیی خود را از دست خواهند داد.

رنگ های پر جنب و جوش و شاد باعث ایجاد شور و شوق می شوند

بسیاری از ادارات مبلمان با رنگ های روشن را انتخاب می کنند. این موضوع به این دلیل است که رنگ های روشن و سرد باعث بهبود خلق و خوی افراد می شود. این یک راه خوب برای کاهش استرس و همچنین افزایش کارآیی است.

پاکیزگی نیز مهم است

نه فقط در خصوص  مبلمان اداری  بلکه پاکیزگی در تمام ابعاد زندگی شما باعث ایجاد آرامش و مثبت اندیشی می شود. یک دفتر سازمان نیافته و نامنظم، شور و شوق کارمندان را از بین می برد و مانع کارکرد مناسب آنها می شود. از سوی دیگر، یک دفتر تمیز و منظم، راحتی کارمندان را تامین می کند و توانایی و کارآیی آنها را در هر کاری که به آنها محول می شود، افزایش می دهد.

اقلام را در دسترس نگهدارید

یک نکته حیاتی دیگر که باید به آن توجه شود این است که همه اقلام را در محل خود و ترجیحا در دسترس قرار دهید. اگر آیتم های خاصی مانند چاپگر یا لوازم جانبی اداری به طور مداوم مورد نیاز شما هستند، آنها را در محلی نگهداری کنید که به راحتی قابل دسترسی باشند. اغلب مواقع کارمندان کارشان را رها می کنند، زیرا باید برای انجام کار دیگری به مکان دیگری بروند. در دسترس قرار دادن اقلام ضروری نه تنها باعث افزایش سرعت کار شما می شود بلکه کارآیی شما را نیز افزایش می دهد.

فضای اداری را تقسیم کنید

فضای اداری را به دو منطقه مختلف تقسیم کنید؛ یک بخش شخصی و بخش دیگر حرفه ای. فضای حرفه ای را به انجام کارهای اداری خود اختصاص دهید و از بخش دیگر در اوقات فراغت و استراحت خود استفاده کنید. به این ترتیب شما می توانید دو محیط مختلف را در فضای دفتر خود ایجاد کنید.

این یک تعادل بین زندگی حرفه ای و خصوصی شما ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین، کارآیی شما را افزایش می دهد.

میزهای ایستاده باعث افزایش سلامتی شما می شوند

به دلیل کاهش احتمال ابتلا به مشکلاتی از قبیل دیابت، چاقی، سرطان و بیماریهای قلبی عروقی این نوع از میز اداری گزینه های بهتری هستند. مطالعات زیادی دریافتند که رابطه ای قوی بین مدت زمانی که یک فرد می نشیند و احتمال مشکلات منجر به مرگ او در همان بازه زمانی برقرار است.

نورپردازی طبیعی (نور خورشید)

در مقایسه با افرادی که در فضای کاری خود پنجره ندارند، عده ای که دارای یک پنجره در محل کار خود هستند، ۱۷۳ درصد بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند و در حدود ۴۶ دقیقه بیشتر در شب می خوابند.

کارکنانی که از وجود پنجره در محل کار خود بی بهره اند، اغلب با مشکلاتی از قبیل خواب کم کیفیت، اختلال در عملکرد روزانه و همچنین اختلالات در خواب دست و پنجه نرم می کنند.

طبق مطالعات انجام شده، میزان تأثیر نوردهی روزانه بر کارمندان اداری شگفت انگیز است.همچنین کیفیت زندگی و خواب کارمندان شاغل در شیفت روز را می توان با تاکید بر قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهبود بخشید.

بنابراین لازم است که در طراحی دکوراسیون اداری دفاتر فعلی و همچنین دفاتر اداری در آینده تاکید بیشتری بر این موضوع صورت گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *