راهنمای انتخاب میز اداری

میز اداری برای کارکنان بخش مهمی از زندگی کاری روزانه آنها  می باشد


با وجود رشد تکنولوژی در محیط های کار، میز اداری برای کارکنان همچنان بخش مهمی از زندگی کاری روزانه آنها  می باشد. این جایی است که کامپیوتر شما قرار می گیرد، جایی است که اسناد خود را دسته بندی کرده و به آنها رسیدگی می کنید، به عبارت دیگر میز شما خانه دوم شما خواهد بود. این که آیا شما در حال طراحی دکوراسیون اداری یک دفتر کار هستید و یا نیاز به تعویض  میزاداری  در دفتر کار خود دارید، انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد و این موضوع تصمیم گیری را برای شما سخت می کند.

این راهنمای جامع در مورد میزهای اداری طراحی شده است تا به شما درک دقیقی از جایی که باید جستجو را آغاز کنید، به شما ارائه دهد.

چه نوع میز اداری را باید خریداری کنم

مدل های مختلف می تـوانند شـما را سـردرگم کنند. انـواع رایج میزهای اداری را با یکدیـگر مقـایسه کنید تا ایـده آل تـرین گزینه متناسب با طراحی دکوراسیون اداری و سبک کاری خود را انتخاب کنید. میزهای اجرایی معمولا در دفاتر کار بزرگ استفاده می شوند و فضای زیادی را صرفه جویی می کنند. این میزهای اداری بزرگ تقریبا همیشه دارای یک طرح دو پایه و مجهز به کشوهایی برای نگهداری اسناد و لوازم اداری هستند.

میزهای اجرایی عموما از یک سطح چوبی یک لایه در مرکز دفتر اداری تشکیل شده اند، اما میزهای اجرایی U شکل و L شکل نیز برای کسانی که نیاز به فضای بیشتری در دفتر کار خود دارند، مناسب است. میزهای کامپیوتر نسخه های کوچکتری از میزهای اداری هستند که معمولا دارای فضای کاری برای یک رایانه رومیزی، کشوهای جعبه ای و قابلیت های مدیریت سیم می باشند.

میزهای کامپیوتر برای ادارات خانگی و اداراتی که به اندازه کافی بزرگ نیستند گزینه هایی عالی هستند. میز اداری فشرده مقیاس کوچکتری از میزهای رایانه ای هستند. این میزهای کاری کوچک برای استفاده در فضاهای تنگ مناسب هستند و در طرح های گوشه ای و همچنین طرح های مستقیم و L شکل عرضه می شوند تا متناسب با هر فضایی باشند.

میزهای اداری L شکل دارای دو بخش اتصال هستند: یک میز و یک برگردان.

این نوع میز اداری معمولا بزرگتر هستند، در حالیکه بخش برگردان کم ضخامت بوده و به معنای استفاده از فضای کاری اضافی می باشد. میزهای اداری L شکل در طیف گسترده ای از سبک ها و اندازه ها عرضه می شوند و آنها را به گزینه خوبی برای تقریبا هر کسی که نیاز به فضای رومیزی بیشتری دارند، تبدیل می کنند. فقط احتیاط کنید چون بعضی از میزهای L شکل دارای سطح بدون روکش هستند و باید در گوشه قرار داده شوند، بنابراین اگر می خواهید از یکی از این ها در وسط یک اتاق استفاده کنید، جزئیات مشخصات محصول خود را به طور کامل بررسی کنید.

میزهای اداری U شکل شبیه به میزهای L شکل هستند، اما آنها دارای سه تراز کاری هستند که شامل میز اصلی، یک پل و یک قفسه است. میزهای U شکل معمولا بسیار بزرگ هستند اما انواع فشرده آنها نیز وجود دارد. یک میزاداری U شکل برای فردی که نیاز به فضای رومیزی زیادی دارد ایده آل است تا بتواند کار خود را به طور موثر انجام دهد. میزهای U شکل تقریبا همیشه به همراه بسته بندی عرضه می شوند، بنابراین شما می توانید فضای کاربری و لوازم زیادی را با این نوع مبلمان اداری انتظار داشته باشید.

میزهای اداری مستقل و قابل تنظیم به کاربر اجازه می دهند بین ایستادن و نشستن در طول روز کاری خود یک تعادل برقرار کنند. میزهای مستقل، ثابت هستند و باید در ترکیب با میز با ارتفاع استاندارد و یا قابل تنظیم استفاده شوند. میزهای قابل تنظیم دارای یک سطح اجرایی هستند که می توانند از طریق یک مکانیزم الکتریکی یا به صورت دستی تنظیم شوند.

میزهای قفسه ای، محفظه های ذخیره سازی باریک با فضای زانویی هستند که به آنها اجازه می دهد تا به عنوان یک وسیله کاری استفاده شوند. میزهای قفسه ای معمولا دارای یک یا دو پایه ذخیره سازی هستند و اغلب در ترکیب با میز اداری U شکل استفاده می شوند. میزهای مکعبی دارای یک سطح کاری هستند که توسط پارتیشن اداری مدولار احاطه شده اند. این نوع میز اداری برای استفاده به عنوان ایستگاه کاری برای کارمندان در یک شرکت بزرگ مناسب هستند که در آن تعداد زیادی از کارکنان در یک منطقه باز در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

میزهای لپ تاپ و نوشتار، دارای طراحی جدولی هستند که شامل یک سطح کار بزرگ و بدون پایه است. هر گونه فضای ذخیره سازی که ممکن است در یکی از این نوع میز اداری وجود داشته باشد، به شکل یک کشو یا سینی صفحه کلید در زیر سطح کار خواهد بود. معمولا توصیه می شود که پایه های متحرک در صورت نیاز به ذخیره سازی اضافی مورد استفاده قرار گیرد.

میزهای گوشه ای طراحی شده اند که در گوشه اتاق استفاده شوند. این نوع میزها تفاوت هایی با میزاداری L شکل دارند، زیرا کاربر تمایل دارد که در گوشه گرد کنار میز و نه در یکی از دو طرف L شکل آن قرار بگیرد.

در مقاله بعدی همراه ما باشید

راهنمای کامل انتخاب میز اداری (بخش دوم)

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *