Having a regular office desk

برای داشتن یک میز اداری مرتب راه سختی در پیش ندارید


مرتب بودن وسایل روی میز اداری به اندازه نظافت آن مهم است. شلوغ بودن محیط دائما حواس شما را پرت خواهد کرد. نظم میز کار در شرکت باعث می‌شود نگاهتان درگیر وسایل نشود. البته تاکید ما بر این نیست که تمامی وسایل خود را از روی میز حذف کنید. شما باید وسایل مورد نیاز و ضروری خود را بر روی میز داشته باشید. اما نحوه چیدمان آن باید به گونه‌ای باشد که در عین مرتب بودن، تمرکز شما را از بین نبرد. انتخاب یک دکوراسیون اداری خوب در این موضوع به ما کمک می‌کند. برای داشتن یک میز اداری مرتب راه سختی در پیش ندارید.
دکوراسیون‌های اداری از رنگ و نوع مختلف بهره می‌گیرند تا فضای مناسب برای محیط کار شرکت ما بسازند. در صورتی که انتخاب ما از طرح صحیح نباشد، حس نامرتبی به مخاطب می‌دهد. اگر به طور کلی بخواهیم این موضوع را روشن سازی کنیم، دکوراسیون‌های ساده و مینیمال حس مرتب بودن بیشتری به ما القا می‌کند. یک فضای کاری پر زرق و برق با وسایل به اصطلاح سلطنتی را در نظر بگیرید. چشم شما مدام به دنبال زوایا می‌چرخد تا یک ارتباط بین دکوراسیون برقرار کند. اما در مقابل فضاهای مینیمال هم در ذهن خود متصور شوید؛ این فضاها به دلیل سادگی در طراحی، با یک نگاه آرامش را دریافت می‌کنید و زیاد درگیر پیچ و خم زوایای وسایل نمی‌شوید. تمرکز در این فضاها به راحتی حفظ می‌شود.

چرا میز اداری مرتب در محیط کار اهمیت دارد؟

به گفته روانشناسان میز کار بخشی از شخصیت شما را نشان می‌دهد. میز اداری نامرتب، میزان آشفتگی ذهنی یک فرد را نشان می‌دهد.
اما اگر از همه این ها هم بگذریم جنبه خوبی از نظر مدیر عامل شما نخواهد داشت. آنان علاقه دارند کارمندان منظم را در شرکت خود ببینند. افرادی که سر وقت می‌آیند و سر وقت کار خود را تحویل می‌دهند، با یک نگاه به میز کار آنان، نظم ذهنی و رفتاری آنان را احساس می‌کنند.
این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود. برای مثال اگر همه روزه چندین بار به دفترچه و خودکار خود نیاز دارید، لازم نیست برای پیدا کردن این وسایل دچار دردسر شوید و از میان چندین وسیله به دنبال آن باشید.
برای مرتب بودن همیشه جای خالی انرژی گیاهان احساس می‌شود. یک گلدان جمع و جور برای میز اداری مرتب خود خریداری کنید. رنگ گلدان را متناسب با رنگ وسایل و چوب میز انتخاب کنید.
زمانی که هر روز صبح بعد از سپری کردن مسیری از منزل به سمت محل کار حرکت می‌کنید، اولین جایی که باید وسایل خود را آماده کنید پشت میزتان است. پس اگر با یک میز اداری مرتب روبرو شوید، انرژی شما در هنگام صبح هدر نمی‌رود و یک صبح عالی برای شما رقم می‌خورد.

اما چگونه یک میز مرتب داشته باشیم؟

کار سختی نیست. همان‌طور که گفتیم در ابتدا نظافت و تمیزی میز شما اولین قدم است. اگر میز شما از جنس چوب است و لکه‌های چربی بر روی آن ریخته شده است، برای پاکسازی آن از الکل سفید استفاده کنید. برای این روش حسابی مراقب باشید. برای مثال اگر میزتان در کنار شومینه است پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده نکنید. از پاک کننده‌های دیگر که در محتویات آن الکل ندارد استفاده نکنید.
تمامی وسایل خود را از روی میز جمع کنید. میز کاری خود را با تمیز کننده مخصوص تمیز و ضدعفونی کنید. سپس هر کدام از وسایلتان هم دستمال بکشید و غبار زدایی کنید. سپس دوباره آن‌ها را بازبینی کنید. وسایل ضروری را بر روی میز با نظم بچینید. و وسایلی که هر روز به آن نیاز ندارید را داخل کمد یا کشوی خود بگذارید. اگر برای خرید وسایلی می‌خواهید اقدام کنید به هارمونی رنگ وسایلتان دقت کنید.
شما در نهایت یک میز اداری مرتب پیش روی خودتان دارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *