5 Top Office Designs 2018

درونمایه طراحی اداری در سال ۲۰۱۸ شادابی است


از بازسازی موارد رفاهی مخصوص به خانه گرفته تا پیشرفت های واقعیت مجازی، در اینجا ۵ طراحی اداری برتر را می بینیم که در طراحی های دکوراسیون اداری سال آینده قرار خواهند گرفت.

در حالی که برخی از افراد احساس می کنند که طراحی اداری و دکوراسیون اداری کمی بیش از حد در حال پر زرق و برق شدن است؛ حقیقت این است که ما در دوره‌ای سرشار از پیشرفت‌های فناوری و سازندگی برای مبلمان اداری و تسهیلات اداری زندگی می‌کنیم. این نوآوری‌ها به ما کمک می‌کنند تا در مورد مفهوم‌های سنتی مربوط به دنیای کار تجدید نظر کرده و آنها را به چالش بکشیم؛ و همچنین تصاویر ذهنی خود را در مورد آنها تغییر دهیم. برای مثال، سری اتاقک های بسیار ناراحت کننده یا اداره‌های خشک با مبلمان چوبی سنگین و پر نقش و نگار. طراحی دکوراسیون اداری آینده را می توان به صورت مینیمال تعریف کرد یا به شیوه‌ای تجملی طراحی کرد؛ و می‌توانند در عین حال طبیعی یا رنگارنگ و دست‌ساز یا پیراسته باشند.

اکنون تمرکز ما بر این است که فضای کاری را برای همه بهتر کنیم و ارزش افراد را در محیط اداره به رسمیت بشناسیم. درونمایه طراحی اداری در سال ۲۰۱۸ “شادابی” است؛ تا فضای اداری را فراتر از مکانی برای تحمل شرایط قرار دهیم و اداره به محیطی تبدیل شود که در آن احساس سرزندگی و پر تکاپویی کنیم. در ادامه ۵ رویه را می‌بینیم که در سال بعد انتظار دیدن آنها را داریم.

۵ طراحی اداری برتر سال ۲۰۱۸ که منتظرشان هستیم

 سرسبز کردن اداره در یک سطح جدید

۲۰۱۷ سالی برای معروف شدن عناصر طراحی زیست‌گرایی در اداره‌ها بود. از باغ‌های روی پشت بام گرفته تا ویژگی‌های مربوط به آب تا جداکننده‌های مبتنی بر طبیعت که از بامبو یا چوب معمولی استفاده می‌کنند؛ طبیعت کارگردان اصلی در مسئله سلامت و رفاه کارکنان بوده است. این نکته ثابت شده است که بودن در طبیعت از بسیاری از جهات برای داشتن راحتی، خلاقیت، شادابی و سلامتی مفید است. هم‌اکنون، شرکت‌ها در حال استفاده بیشتر از این موضوع هستند که فراتر از گیاهان ایستاده و راهروهای شیک باشد. تا بتوانند مفهوم “سبز” را به همه فرآیندهای خود اضافه کنند. منابع انرژی قابل تجدید برای تامین برق اداره، سیستم‌های آب خاکستری، نوسازی سیستم‌های پاک‌کننده هوا، آفست کربن، فضاهای کاملا سبز، غذاها و نوشیدنی تولید شده در اداره برای استفاده در کافه، کرایه دوچرخه و ماشین‌های الکتریکی برای کارمندان و غیره. همچنین اگر شرکت‌های بیشتری مسیرهای مخصوص “جلسات به صورت پیاده‌روی” را در طراحی مبلمان اداری خود در نظر گرفتند؛ یا گلخانه و پارک داخلی مخصوص به خود را معرفی کردند؛ اصلا شگفت شده نشوید.

 استفاده از پارچه‌های بیشتر در نمای کلی

با گسترش طرح‌های کلی مینیمالیست و طبیعی یا موثر و ساده، استفاده از پارچه به عنوان یکی از راه‌های شاداب کردن محیط اداره‌ها خواهد بود. پارچه‌ها عناصر حسی اتاق را افزایش می‌دهند؛ و می‌توانند احساس نوستالژیک خانه مانندی را در دور و بر اداره درست کنند. چیزهایی مانند روکش‌های مصنوعی صندلی، پنل‌های پارچه‌ای دیواری، قالیچه دستباف و سبدهای دست‌ساز را در نظر بگیرید.

 این رنگ‌ها در حال گسترش هستند

Pantone اخیرا هشت رنگ مد روز را برای سال ۲۰۱۸ معرفی کرد؛ که می‌توانند مورد استقبال همه قرار گیرند. جاهایی مانند کسب و کارهای تازه‌کار، برندهای دارای اصالت زیاد یا شرکت‌های حرفه‌ای از مثال‌های آن هستند. چند ترکیب رنگ بسیار خوب شامل این موارد می‌شوند: رنگ “مبتکرانه”، که ترکیبی از آبی و نارنجی است که به دور همدیگر پیچیده شده‌اند ولی در عین حال شفاف و تازه هستند. اگر برند شما بزرگ است، آن را امتحان کنید. شرکت‌های دیگر ممکن است جذب رنگ “ظرافت” شوند، که از رنگ‌های متالیک خنثی ساخته شده است. ترکیبی عالی برای منظره‌ای چشم‌گیر و در عین حال آینده‌نگرانه. همچنین رنگ “بعید” فرهنگ شرکت را با استفاده از نمایی جهان شمول گسترش خواهد داد. من استفاده از رنگ‌های روشن را برای بخش‌های نشستن، روکش صندلی‌ها، دیوارها و پوشش کف اتاق‌ها توصیه می‌کنم. آنها می‌توانند کارهای بسیاری را انجام دهند.

 بهبود در جزئیات و در دسترس بودن اداره

تعدادی از شرکت‌های خلاق وجود دارند که در حال حاضر در حال آزمودن راه‌هایی جدید برای بهبودی دسترسی افراد هستند. مخصوصا آنهایی که از لحاظ فیزیکی ناتوان هستند. برای مثال Panasonic اخیرا ویلچرهای خودران را در فرودگاه‌های ژاپن معرفی کرد؛ تا قبل از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ استفاده شوند. بازدیدکنندگان قادر خواهند بود با چند بار زدن دکمه در گوشی‌های هوشمند خود یکی از این ویلچرهای خودران را احضار کنند. برای افراد ناشنوا،UNI یک دستگاه ترجمه است که می‌تواند به کارمندان دارای این ناتوانی کمک کند تا در جلسات شرکت کنند؛ و تعاملات خود را با دیگران به پیش ببرند. تا آنجایی که در مورد مسئله مد روز و طرح حرف بزنیم، میز اداری مجزا دیگر چندان کاربردی نخواهد بود. میزهای قابل تنظیم، صندلی‌های قابل تغییر، کتابخانه‌های ساکت، دستگاه‌های کمکی و غیره از آسان‌ترین چیزهای ساختنی هستند؛ تا اطمینان حاصل شود که همه کارمندان در محیط خود پویا هستند. معرفی این محصولات در سطح B2B به ادارات بزرگتر کمک خواهد کرد تا نیازهای افراد معلول را شناسایی کرده، ارزش بگذارند و آنها را برطرف کنند.

 وسیله‌ای پیشرفته برای کار کردن معرفی خواهد شد

واقعیت و واقعیت مجازی گسترش یافته و به تدریج در حال باز کردن راه خود به سمت جلو هستند. در حالی که هنوز به نقطه قابل قبولی در پذیرش واقعیت مجازی (VR) نرسیده‌ایم؛ این مسئله خود را به عنوان منبعی برای آن دسته از کارکنان نشان می‌دهد که می‌خواهند مدل‌های توسعه محصولات را نشان دهند؛ فضای کاری خسته‌کننده خود را سر و سامان بخشند؛ و جلسات گسترده‌ای را با سهام داران دیگر داشته باشند که در ایالت یا کشورهای دیگر ساکن هستند. برای تیم‌های بازاریابی یا فروش، VR یا AR می‌توانند معاملات را با استفاده از تماس‌های تصویری، آزمایش محصول یا سرویس و کمپین‌های مشارکتی به انجام برسانند. همچنین برای مسئله جذب استعداد، تور مجازی به دور اداره در نهایت به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. سوال بعدی این است: آیا فضاهایی به صورت مخصوص برای استفاده از VR و AR اختصاص می‌یابند؟ یا اینکه آنها به نحوی مناسب با هر کار دیگری ادغام می‌شوند؟ باید صبر کنیم و ببینیم.

ما در حال دیدن چندین تغییر هیجان‌انگیز در دنیای طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری و نحوه کار کردن خودمان هستیم. اینها تنها بخشی از همه قضیه هستند؛ و من منتظر رویدادهای بعدی هستم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *