انتخاب مبلمان اداری

هنگام انتخاب مبلمان اداری گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد


هر چند ممکن است این اعتراف کمی تلخ باشد اما ما بیشتر وقت خود را در طول روز در دفتر کار خود می گذرانیم. بسیاری از ما از محیط اداری خود رنج می بریم چرا که معتقدیم به خوبی طراحی نشده است و باید با مبلمانی که برای ما تهیه شده است امورات خود را بگذرانیم.با این حال، کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه را دارند می دانند که یک فضای کاری موثر و شخصی و مبلمان اداری مهندسی شده می توانند تفاوت هایی را در بهره وری و کارایی کلی کارمندان رقم بزنند.اگر شما در حال ایجاد یک فضای اداری حرفه ای در شرکت یا یک دفتر کوچک در خانه خود هستید، ملاحظات خاصی وجود دارند که باید مدنظر داشته باشید.

نحوه انتخاب مبلمان اداری عالی

انتخاب فهرستی از نیازهای اصلی خود

قبل از شروع به فکر کردن در مورد چیزی که میخواهید، فهرست دقیقی از نیازهای اساسی خود را تهیه کنید. این لیست باید مواردی را که برای دفتر کار خود نیاز دارید مانند رایانه، فکس، چاپگر، تلفن، ذخیره سازی فایل و غیره را شامل شود. هنگام ایجاد لیست خود، به زمینه های کاری دفتر کارتان فکر کنید. اگر شما یک گرافیست هستید، نیاز به یک کامپیوتر و یک میز بزرگ و یا فضای کاری برای آثار هنری خود دارید. اگر شما یک مشاور هستید، به یک کمد برای نگهداری فایل های حساس خود و محافظت از آنها و همچنین فضایی برای ملاقات با مشتریان خود نیاز دارید.

انتخاب مکان خود

اگر شما در یک محیط شرکتی هستید، موقعیت شغلی شما از پیش تعیین شده است، اما هنوز هم می توانید در مورد چگونگی استفاده بهتر از این فضا تصمیماتی بگیرید. در اکثر موارد، میز کاری شما باید در محلی قرار بگیرد که مشرف به ورودی اتاق شما بوده و حداکثر بهره را از نور طبیعی ببرد. دفاتر اداری در خانه انعطاف پذیری بیشتری دارند، از گوشه یک اتاق خانوادگی تا یک دفتر اختصاصی در یک اتاق دیگر را شامل می شوند. اطمینان حاصل کنید که دفتر خانگی شما از عوامل برهم زننده تمرکز مانند آشپزخانه، شلوغی های درون خانه و سر و صدا در امان باشد. مهم این است که شما یک فضای دائمی دارید که به کار شما اختصاص داده شده است.

انتخاب مبلمان طراحی شده برای کار

اغلب به هنگان انتخاب مبلمان و میز اداری گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. اگر می خواهید تکنولوژی را در محیط کار خود ادغام کنید و کارایی آن را افزایش دهید، از مبلمان اداری باکیفیت استفاده کنید. اجزای الکترونیکی مورد نیاز خود را نیز در ذهن داشته باشید. علاوه بر کامپیوتر و چاپگر خود، تلفن همراه، دوربین فیلمبرداری یا پخش کننده موسیقی خود را نیز در نظر بگیرید. یک میز اداری خوب باید به گونه ای باشد که بتوان سیم ها و کابل های پشت آن را سازماندهی کرد و ترجیحا بهتر است در محدوده دید نباشند.

رویه میز شما نیز باید به گونه ای باشد که دوام کافی را داشته و دیگر نیازی نباشد که شما نگران رد لیوان قهوه صبحگاهی خود بر روی آن باشید. به دنبال میزهایی باشید که بتوانید فایل های روزانه خود را در خارج از محدوده دیدتان ذخیره سازی کنید. اگر رایانه شما نیاز به پردازشگر CPU دارد، از گزینه ذخیره سازی HV استفاده کنید که در تمیز نگه داشتن، محافظت و تهویه آن نقش بسزایی را ایفا می کند.

اطمینان حاصل کنید که یک میز اداری ارگونومیک با پشتی های مناسب یا میزهای ایستاده انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد تعادلی بین زمان های نشستن و ایستادن خود در طول روز برقرار کنید.

انتخاب مبلمان متناسب با سبک زندگی شما

حالا شما باید خلاق باشید و مبلمانی را انتخاب کنید که متناسب با سبک شما باشد. آیا شما به دنبال گزینه های سنتی یا مدرن هستید؟ مبلمان چوبی دارای احساس سنتی بیشتری هستند، در حالی که فولاد و شیشه جلوه ای مدرن و صنعتی تر دارند. برای یک محیط ترکیبی، بهتر است این مواد را در هم ادغام کنید. یک دفتر حرفه ای و مدرن باید ظاهری متناسب و سازگار داشته باشد، بنابراین میزهای اداری، کمدهای ذخیره سازی، صندلی های اداری و دیگر عناصر برجسته دفتر خود را به گونه ای انتخاب کنید که ظاهری رایج و معمول داشته باشند.

انتخاب فایل ها و محصولات خود

عناصر دیگری که دفتر شما را تشکیل می دهند را فراموش نکنید. یک میز بزرگ خوب است، اما اگر بر روی آن اسناد و مدارک و لوازم شما بر روی هم انباشته شوند، قادر نخواهد بود که عملکرد مناسب خود را نشان دهد. از کمدهای ذخیره سازی فایل و کابینت ها برای نگهداری منظم و سازمان یافته فایل های خود استفاده کنید. کابینت های نگهداری فایل متحرک، انعطاف پذیری بیشتری را به فضای کاری شما اضافه می کنند.

ممکن است برای تامین امنیت فایل های خود نیاز باشد از کابینت های فایل قفل دار استفاده کنید. اگر فضای شما محدود است، از قفسه های طبقاتی برای نگهداری فایل های خود استفاده کنید که حداکثر بهره برداری را از فضای عمودی خود نیز داشته باشید.

برای ایجاد یک دفتر موثر و کارآمد، هر چیزی باید در جای خودش باشد.

سیستم های ترکیب اجزای سازنده، بیشترین کارآیی را در این زمینه ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند که فضای کار، ذخیره سازی فایل ها، کابینت های عرضه و غیره را با هم ترکیب کنید. هنگامی که شما فضای کافی برای همه چیز داشته باشید، مشکلی نخواهید داشت! با توجه کردن به جزئیات طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود می توانید اطمینان حاصل کنید که مکانی دارید که در واقع علاقه مندید در آن کار کنید.

برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود، از همکاران ما در سامانه ساز مشاوره بگیرید و از مبلمان اداری و سایر محصولات اداری مربوط به دکوراسیون اداری سامانه ساز دیدن کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *