Conference room design

از مهم‌ترین بخش‌های هر سازمانی اتاق کنفرانس است


طراحی دکوراسیون اداری بخش‌های گوناگون هر دفتر کاری، بر مبنای قوانین و استانداردهای مشخص و البته با توجه به نیازهای خاص هر کسب‌وکار انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سازمانی اتاق کنفرانس است. اتاق کنفرانس برای پیگیری و برگزاری جلسات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، بیش از هر موضوعی کاربرد دارد. از این رو باید از نظر طراحی مناسب چنین کاربردی شود. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین، چند توصیه مهم را برای طراحی اتاق کنفرانس مطرح می‌کنیم.

میز کنفرانس مهم‌ترین عنصر اتاق کنفرانس

طبیعی است که میز کنفرانس به عنوان مبلمان اصلی اتاق کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع اگر شما بتوانید انتخاب خوبی در زمینه میز کنفرانس داشته باشید؛ توانسته‌اید نیمی از مسیر داشتن اتاق کنفرانس مناسب را بپیمایید. یک میز کنفرانس خوب باید بر اساس شرایط مختلفی سنجیده شده و انتخاب گردد.
در درجه اول تعداد اعضای احتمالی جلسات را در نظر بگیرید؛ تا بتوانید تخمین درستی از ظرفیت میز اداری مدنظر داشته باشید. اگر میز کوچکی را برای این کار در نظر بگیرید؛ شکل آن آنقدرها مهم نیست. اما اگر یک میز بزرگ با ظرفیت بیش از ۱۰ نفر را می‌خواهید تهیه کنید؛ بهتر است به شکل و کاربری‌های آن نیز توجه کنید.
در زمینه شکل میز کنفرانس به دنبال طرحی باشید؛ که امکان ارتباط چهره به چهره افراد حاضر در جلسه را فراهم کند. در این زمینه میزهای دایره‌ای و بیضی شکل بهترین گزینه هستند. همچنین اندازه میز کنفرانس را در حدودی انتخاب کنید که امکان رفت و آمد راحت افراد را در فضای اتاق فراهم کند. به‌طور معمول فاصله دست کم یک متری بین حاشیه میز کنفرانس و دیوارهای اتاق کنفرانس در این زمینه استاندارد مطلوبی است.
در نهایت فراموش نکنید که برای میز کنفرانس‌های بزرگ، به دنبال ارتباطات کاربردی باشید. به عنوان مثال محل پریز اتصال شارژر و همچنین میکروفون برای صحبت کردن، از جمله ویژگی‌هایی است که جلسات با تعداد نفرات بالا به آن نیاز خواهند داشت.

عایق بودن دیوارهای اتاق کنفرانس

مسئله تنها حفظ محرمانگی نیست. واقعیت آن است که دیوارهای اتاق جلسات به دلایل گوناگون باید در برابر صدا عایق باشند. این اتاق‌ها از دو حال خارج نیستند. در درجه اول اینکه فضایی برای جدل‌ها و مباحثه‌های گروهی و پر سر و صدا است. در درجه دوم محلی برای تمرکز و دور شدن از محیط شلوغ شرکت برای کار گروهی است. در این بین مسئله حفظ محرمانگی نیز از جایگاه بالایی برخوردار است. به هر روی در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس استفاده از مواد عایق صدا را فراموش نکنید. همچنین بکوشید اتاق کنفرانس را در محلی از دفتر کار انتخاب کنید که کمترین ارتباط را با نقاط شلوغ شرکت داشته باشد.

چینش سایر عناصر موجود در اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس بجز میز کنفرانس  و مبلمان اداری دارای عناصر مهم دیگری نیز هست. از جمله این عناصر که در بسیاری از اتاق‌های کنفرانس وجود دارد؛ صفحه نمایش گسترده برای استفاده از ویدئو پروژکتور است. در این زمینه دقت کنید که فاصله میز کنفرانس با پرده نمایش به میزان کافی باشد؛ تا همه افراد حاضر در جلسه بتوانند به خوبی به تماشای محتوای نمایش داده شده بپردازند.
نصب بلندگوهای چند کاناله نیز یکی از ویژگی‌های جذابی است که در صورت نصب در جای درست می‌تواند بسیار موثر باشد.
نورپردازی و نصب تابلوها و سایر عناصر تزئینی در اتاق کنفرانس نیز آخرین موردی است که باید به آن توجه کنید. دقت داشته باشید که اتاق کنفرانس فضایی جدی است؛ و تا جای ممکن باید از شلوغ کردن آن بپرهیزید. اما کاملا ساده بودن این اتاق نیز ایده جذابی نیست. استفاده از تابلوهای مرتبط با کسب‌وکار به تعداد محدود و نورپردازی روی آنها، می‌تواند فضای اتاق کنفرانس دفتر شما را جذاب‌تر کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *