ایجاد دکوراسیون اداری خلاق

طراحی دکوراسیون اداری دفتر، با بهره وری و سلامتی مرتبط است


تحقیقات اخیر شورای جهانی ساختمان سبز (World Green Building Council) نشان داده است که شواهد زیادی وجود دارد که طراحی دکوراسیون اداری دفتربا بهره وری و سلامت محیط کار مرتبط می باشد.درست است که این چیزی جدید نیست و مدتی طولانی است که این شواهد وجود دارد.
همه ما می دانیم که سطح بهره وری ما زمانی که ما احساس ناراحتی می کنیم ( چه از نظر درجه حرارت، جو، و یا سطح سر و صدا) کاهش می یابد. ما باید در حین کار آرامش و راحتی داشته باشیم.با در نظر داشتن این نکته مهم، طراحی دکوراسیون دفتر شما باید به نحوی باشد تا کارکنان احساس راحتی و آرامش داشته باشند وبتوانند سازنده و کارایی بالا را داشته باشند.
در ادامه به بررسی نحوه طراحی دکوراسیون اداری دفتر شما برای دستیابی به حداکثر بهره وری می پردازیم.

فضاهای بسته در مقابل فضاهای باز

این یک بحث اساسی قدیمی است . کدام دکوراسیون اداری برای بهره وری کارکنان بهتر است ؟ فضاهای بسته یا فضاهای باز؟

متأسفانه هیچ جواب ساده ای وجود ندارد. هر محیط اداری در اندازه، نقش و اهداف خود منحصر به فرد است. اما قبل از اینکه شما حتی شروع به تفکر درباره رنگ ها و دکوراسیون کنید، مهم است زمان را برای در نظر گرفتن مزایا و معایب هر گزینه طراحی دکوراسیون را در نظر بگیرید.

اما قبل از اینکه شما حتی شروع به تفکر درباره رنگ ها و دکوراسیون کنید، مهم است زمان را برای در نظر گرفتن مزایا و معایب هر گزینه طراحی دکوراسیون اداری را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه ای که متناسب کارایی بیشترکارمندان شما را داشته باشد، اختصاص دهید.

فضاهای بسته

امروزه طراحی فضای بسته با کلمه “طراحی دفتر” مترادف شده است. حقیقت این است که آنها ابداع شده اند تا ما را از دفاتر کار باز قدیمی (که در آن تمام میزها در کنار هم مانند کلاس مدرسه قرار گرفته بودند.) رها کنند.

در اوایل دهه ۱۹۶۰، رابرت پروپس، طراحی که در آن زمان برای هرمان میلر کار می کرد، نتیجه گرفت که کارکنان اداری نیاز به استقلال دارند و یک طرح انعطاف پذیر و سه جداره ای ارائه داد که می تواند متناسب با هر نیاز خاصی تغییر کند. با این حال، مدتها قبل از شروع تجارت خود متوجه شدم که دردکوراسیون اداری می توان از پارتیشن اداری استفاده کرد تا افراد بیشتری را در یک فضای کوچک تر جای داد .

فضای باز

به تازگی، آخرین روند اداری، استفاده از یک فضای باز است. حقیقت این است که اگر کارمندان به جای جدا شدن با پارتیشن اداری با هم کار کنند، شادتر و سازنده تر خواهند بود. دفاتر با فضای باز امکان تعامل اجتماعی بیشتر را ایجاد می کند و افراد را کمتر از هم جدا می کند. طرح باز همچنین اجازه می دهد تفکر خودجوش و خلاقیت ارتقاء یابد. علاوه بر این، به طور بالقوه برای کارآموزان و اعضای کم تجربه تر تیم مفید است تا بتواند با افرادی که در نقشهای باتجربه بیشتری هستند، ارتباط داشته باشند.

کدامیک بهتر است فضای اداری باز یا دفاتر بسته

گزارش سال ۲۰۱۳ در مورد رضایت کارکنان نشان داد که کارکنانی که در یک محیط باز کار می کردند، به اندازه ای که یافته های تحقیقات قبلی نشان داد، شاد نبودند. کارکنان درمورد “فقدان حریم خصوصی” به عنوان یکی از علل اصلی نارضایتی در کار شکایت کردند. آنها همچنین در مورد افزایش حواس پرتی و سطح سر و صدا به عنوان عدم رضایت شغلی شکایت کردند.

با این حال، ما نباید این آمار را صرفا به صورت ظاهری بدست آوریم. بعضی از متخصصان می توانند صادقانه بگویند که در هر دقیقه یک روز کاری کار می کنند. مسئله “عدم حفظ حریم خصوصی” ممکن است کارکنان را در محیط باز سخت کوش تر کند، به این دلیل که احساس می کنند که آنها تحت نظارت هستند .

یکی از بزرگترین شکایات این کارمندان، سطح سر و صدا است که نشان می دهد صرف نظر از ساختار و طرح دفتر این یک منحرف کننده کار دائمی است که بر روی هر کس تاثیر می گذارد. در نهایت، مهم است که اندازه شرکت و نقش کارکنان خود را برای انتخاب یک طراحی دکوراسیون محیط باز که بتواند برای شما کارساز باشد،بررسی کنید. اگر کارکنان شما اکثر وقت خود را صرف حرف زدن با تلفن می کنند، محیط باز ممکن است برای شما بهترین گزینه نباشد.
اما اگر بخشی از یک تیم خلاقانه باشید که دائما با هم کار می کند و ایده ها را با یکدیگر در میان می گذارند، یک طرح باز می تواند کارساز باشد و به کارکنان شما اجازه دهد تا به راحتی ارتباط برقرار کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *