Standard dimensions of the conference table

قبل از انتخاب باید از استاندارد میز کنفرانس و ویژگی‌های آن باخبر باشید


میز کنفرانس نوعی میز اداری است که کاربرد متفاوت‌تری دارد. شما این میز را برای اتاق کنفرانس سفارش می‌دهید. در این اتاق تصمیمات بزرگی برای رشد برند و سازمان خود می‌گیرید. پس بهتر است میزی را انتخاب کنید که مناسب برند شما باشد. اما قبل از انتخاب باید از استاندارد میز کنفرانس و ویژگی‌های آن باخبر باشید. اما این انتخاب بستگی به عوامل بسیاری دارد. افرادی که در شرکت شما کنفرانس برگزار می‌کنند چه افرادی هستند؟ آیا از کارمندان شرکت هستند یا دائما از تیم خارجی برای شرکت در کنفرانس خود دعوت می‌کنید؟ پس علاوه بر توجه به استاندارد میز باید به کارکرد آن در شرکت خود نیز توجه داشته باشید.
زمانی که تمامی استانداردها در  طراحی دکوراسیون اداری یک محیط کاری به کار گرفته شود، تاثیر مثبت آن بر روی روند کاری سازمان قابل مشاهده است. لازم نیست عده‌ای از کارمندانتان در هر جای شرکت برای برقرار جلسه جمع شوند و نظم شرکت را بر هم زنند. زمانی که برای این موضوع فکر چاره‌ای داشته باشید به داشتن یک اتاق کنفرانس خوب فکر می‌کنید.
میزهای کنفرانس در هر ابعادی که بخواهید تولید می‌شوند. اما به صورت کلی استاندارد میز کنفرانس در ابعاد خاصی تعریف شده است. استاندارد میز کنفرانس از ۲ نفره شروع می‌شود. بله دو نفر هم می‌توانند با هم جلسات کنفرانس برگزار کنند اما به شکلی متفاوت‌تر. پس این میز برای اتاق کنفرانس از ۲ نفره آغاز و با مضربی از ۲ بزرگ‌تر می‌شود. در واقع میزهای ۴، ۶، ۸، ۱۰ و … ابعاد استاندارد میز کنفرانس است که در شکل‌های متنوعی ساخته می‌شوند. انتخاب ابعاد میز بستگی به این دارد که چه تعداد افرادی هر بار در جلسات شما حضور دارند. اگر تعداد این افراد زیر ۵ نفر است لازم نیست یک میز کنفرانس ۴۰ نفره سفارش دهید و هزینه زیادی بابت آن بپردازید. یا حتی برعکس این موضوع صادق است. وقتی تصمیم به پرداخت هزینه برای داشتن میز کنفرانس دارید باید تعداد بیشتر و ابعاد بزرگتری از تعداد نفرات شرکت کننده در جلسات در نظر بگیرید. اگر شرکت شما در حال پیشرفت باشد قاعدتا تعداد نیروی انسانی شما هم افزایش می‌یابد.

میز کنفرانس را بر اساس متراژ فضا انتخاب کنید

قبل از سفارش میز کنفرانس باید فضای اتاق کنفرانس را در نظر بگیرید. باید بدانید که در این متراژ میز چند نفره قرار می‌گیرد. اگر تشخیص این کار برایتان کمی مشکل است باید با کارشناسان مربوط مشورت کنید.
باید به این نکته توجه کنید که با انتخاب هر نوع میز اداری و صندلی، باید فضایی هم در دور تا دور میز برای رفت و آمد در نظر بگیرید. شاید لازم باشد میز کنفرانسی را انتخاب کنید که امکان پذیرایی هم داشته باشد. میزهای کنفرانس پذیرایی طراحی آنان به گونه‌ای صورت گرفته که برای قرارگیری وسایل پذیرایی مناسب باشند. برای مثال بخش مجزایی در وسط میز را برای پذیرایی طراحی می‌کنند.

آگاهی از استاندارد میز کنفرانس و صندلی آن

زمانی که میز کنفرانس مورد نظر خود را سفارش دادیم حال باید بدانیم صندلی‌های متناسب با این میز کدامند. بسیاری از مراکز فروش مبلمان اداری شما را در این امر راهنمایی می‌کنند. اما باید مولفه‌های زیادی را در نظر بگیرید. در این موضوع باید حتی به دسته صندلی هم توجه کنید. این صندلی باید ارگونومیک باشد. شاید یک جلسه کنفرانس ساعت‌ها طول بکشد، در این ساعت افراد حاضر در جلسه نباید احساس خستگی یا نارضایتی از جای نشستن خود داشته باشند. صندلی نامناسب آنان را خسته می‌کند و ممکن است این خستگی در ادامه کنفرانس تاثیر بگذارد و باعث شود نتیجه دلخواه را از ساعت‌ها تلاش خود نگیرید. جنس کار شده پشتی و روی صندلی ترجیحا باید از جنس چرم باشد تا در هنگام نشستن احساس راحتی به افراد دهد. همچنین صندلی میز کنفرانس ارگونومیک باید قابلیت تنظیم داشته باشد، یعنی هر شخصی بتواند با توجه به قد خود، ارتفاع صندلی را تنظیم کند. در این صورت افراد با نشستن بر روی صندلی پیش از شروع کنفرانس بر طبق قد خود تنظیمات را انجام می‌دهند و آماده برگزاری کنفرانس می‌شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *