Advantages and disadvantages of the desk stand

میز کار ایستاده یکی از راه‌حل‌ها برای کارمندان که تمامی روز کاری خود را پشت میز خود می‌گذرانند مناسب است


امروزه با افزایش بیماری‌هایی که کارمندان دچار آن می‌شوند، پزشکان و طراحان دکوراسیون به دنبال راه‌حل‌هایی برای محافظت از سلامتی کارکنان ارائه می‌دهند. در صورت عملی شدن پیشنهادات آنان این طرح را در تعداد محدود قابل ارائه هستند که پس از موافقت و جوابدهی مثبت شروع به فراگیر کردن آن موضوع می‌کنند. میز کار ایستاده یکی از آن راه‌حل‌هاست که برای کارمندان داخل شرکت مناسب است. کسانی که تمامی روز کاری خود را پشت میز خود می‌گذرانند و از عواقب آن باخبر نیستند. این نوع میز اداری مانند یک میز کنفرانس هم می‌تواند عمل کند. زمانی که فرد به صورت ایستاده کار می‌کند تسلط بیشتری برای توضیح روند کاری خود دارد.
میز کار ایستاده با همه فوایدی که برای شما دارد، معایب هم دارد. در واقع استفاده نادرست از هر وسیله‌ای می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد. اگر به مدت طولانی پشت این میز باستید، مویرگ‌های خونی پای شما پاره می‌شود و به شکل واریس خودش را نشان می‌دهد. با قابلیت تنظیم ارتفاع این میزها، اگر احساس خستگی کردید ارتفاع میز را کم کرده و با قرار دادن یک صندلی کمی استراحت کنند و دقایقی را به حالت نشسته پشت میز کار خود قرار بگیرند.
کمبود فعالیت‌های جسمانی، سیستم دفاعی بدن را در برابر بیماری‌ها ضعیف می‌کند. جدا از موضوع بیماری‌ها که بسیار مهم است، نداشتن فعالیت جسمانی باعث بروز چاقی می‌شود. اگر این روند با بی دقتی در برنامه غذایی شما صورت بگیرد منجر به چربی خون و در نهایت بیماری‌های قلبی می‌شود.
اما در هر صورت توجه داشته باشید چه در حال نشسته و چه ایستاده کار کردن، نباید از جسم خود غافل شوید. تغییر وضعیت دهید، با حرکات کششی خستگی را از بدن خود دور کنید. زمانی که جسم شما راحت و بدون خستگی باشد، مغز شما تصمیم‌های بهتری خواهد گرفت. این موضوع بر روند پیشرفت شما تاثیر مثبتی می‌گذارد. در این مقاله سعی می‌کنیم چند مزیت استفاده از میز کار ایستاده را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید.

فواید استفاده از میز کار ایستاده بر روی سلامتی

حتما تجربه بدن درد از نشستن طولانی مدت در محل کار را داشته‌اید. با نشستن طولانی مدت، گردش خون شما دچار اختلال می‌شود. همچنین ناحیه کمر و گردن و لگن شما پس از مدتی دچار مشکل دردهای همیشگی می‌شود. اما چرا می‌گویند میز کار ایستاده برای سلامتی شما بهتر است؟
اغلب میزهای کار ایستاده قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. با توجه به این موضوع که همه کارمندان شما هم قد نیستند، این ویژگی به آنان کمک می‌کند که بر اساس نیاز خود ارتفاع میز را بلندتر یا کوتاه‌تر کنند. با این قابلیت آنان پشت میز خود خم نمی‌شوند و لازم نیست بیش از حد استاندارد دستان خود را بالا قرار دهند.
در این حالت فشار کمتری بر روی ستون فقراتتان به نسبت با حالت نشسته وارد می‌شود. بنابراین یک گام مثبت برای سلامتی ستون فقرات خود برداشته‌اید.
پزشکان معتقدند بر اثر تحرک کم بسیاری از افراد به دیابت و فشار خون دچار می‌شوند. میزهای کار ایستاده از شما در مقابل این بیماری‌ها محافظت می‌کنند.

راندمان کاری با میز کار ایستاده بالا می‌رود

تحقیقات نشان داده که کارمندان با میز ایستاده کمتر و حتی دیرتر خسته می‌شوند. شاید فکر کنید اگر تمام طول روز را بایستید خیلی خسته شوید. البته بیراهه هم نیست. اما در این حالت کمتر از حالت نشسته خسته می‌شوید. شاید برای روزهای اول که به این شیوه عادت ندارید بر سر حرف خود بمانید، اما وقتی که به این میزها عادت کنید نظرتان عوض می‌شود.
شما در حالت ایستاده کار کردن، کمتر دچار استرس می‌شوید. همین موضوع باعث می‌شود انرژی شما بیشتر حفظ شود. جریان خون در بدنتان بالاتر می‎رود و خون با حالت بهتری به مغزتان می‌رسد. پس بیهوده نیست اگر بگویند در این حالت راندمان کاری شما بهتر است.
تایپ کردن در حالت ایستاده سریع‌تر انجام می‌شود. باور ندارید؟ امتحانش کنید. در این حالت شما تسلط بیشتری بر روی کیبورد سیستم خود دارید بنابراین در زمان کوتاه‌تری کلمات مورد نظر را تایپ می‌کنید و در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *