Matte and shiny colors in office furniture

حسی که یک رنگ در محیط به وجود می‌آورد به درخشانی و ماتی رنگی که برای مبلمان اداری خود انتخاب می کنید نیز بستگی دارد


هر یک از ما در اداره‌های گوناگونی تا به امروز قدم نهاده‌ایم و در هر دفتر و اداره‌ای حسی خاص را از محیط، افراد و یا دکوراسیون اداری آن اداره دریافت کرده‌ایم. راحتی چشم‌ها در نگاه به یک المان از مبلمان اداری می‌تواند دلپذیری و یا دلزدگی آن ست مبلمان اداری را در ذهن به وجود آورد. ما در مطالب قبل به حسی که از رنگ‌ها برای افراد پیش می‌آید پرداخته‌ایم، این که رنگی چشم نواز برای شرکت شما انتخاب شود و در مبلمان اداری و دکوراسیون اداری شما به صورت یک ست رنگی با هارمونی بسیار مناسب به کار رود بسیار مهم است اما نوع رنگ هم می‌تواند در حس ایجاد شده مؤثر باشد. حسی که یک رنگ در محیط شما به وجود می‌آورد به درخشانی و ماتی رنگی که شما برای مبلمان اداری خود انتخاب می کنید نیز بستگی دارد. در این مقاله ما به کارکردهای درخشانی و ماتی رنگ‌های انتخاب شده برای مبلمان اداری می‌پردازیم.

 رنگ های درخشان در مبلمان اداری شما چه نقشی دارند

رنگ‌های درخشان بیشتر در ست‌هایی به کار می‌روند که حس اشرافیت و شکوه را به بیننده منتقل می‌کند. این که نور لوسترهای سقف در میز چوب ماهاگونی شما بدرخشد و یا دسته‌های صندلی شما در نور دیوارکوب دیوارها، درخشندگی ویژه‌ای داشته باشد، همه و همه حسی از اشرافیت، اعتماد به نفس و اصالت را به دیگران انتقال می‌دهد.
این حس به هر کسی که وارد دفتر شما می‌شود و المان‌های درخشان را مبلمان اداری شما می‌بیند مستقیما می‌گوید که باید آداب و ترتیبی خاص را برای گفت و گو رعایت کند. دیدن مبلمان درخشانی که با تک تک المان‌های دیگر در دکوراسیون اداری شما ست شده باشد هر کسی را به تفکر وا می دارد که این دفتر انسانی اصیل است که تلاطم های زمانه اثر در وی نمی‌گذارد.
اما چه رنگی برای مبلمان اداری درخشان باید انتخاب شود؟ جواب، انواع رنگ‌های چوبی است. رنگ چوب، طیف‌های قهوه‌ای هستند طیف‌هایی که از نسکافه‌‌ای روشن شروع می‌شوند و تا رنگ‌های قهوه‌ای سوخته می‌روند. به خودی خود رنگ مبلمان اداری در طیف قهوه‌ای چندان جذاب نیست اما همین رنگ خاص مبلمان با یک درخشندگی زیبا می‌تواند به دلرباترین رنگ مبلمان اداری بدل شود. درخشندگی متریال‌هایی مانند چرم طبیعی واکس خورده، چوب لاک الکل خورده و یا پلی‌استر خورده، می‌تواند طرح چوب و چرم را بسیار زیبا به نمایش بگذارد.
بهتر است طرح و رنگ چوب و چرم طبیعی را با رنگ پارکت‌های نزدیک به رنگ مبلمان اداری و پرده‌های تور ظریف ست کنید. نورهای نچندان متمرکز لوسترها و دیوارکوب‌ها می‌تواند اوج زیبایی را برای رنگ فوق‌العاده مبلمان شما فراهم کند. البته این ست مبلمان یک ضعف هم دارد و آن هم این است که چندان نمی‌توانید از رنگ‌های جذاب و دوست داشتنی برای مبلمان اداری خود استفاده کنید در این طرح رنگ سبز یا صورتی به هیچ عنوان جایی ندارد.

رنگ‌های مات برای مبلمان اداری

رنگ‌های مات حسی از آرامش، امنیت و چشم نوازی را برای شما فراهم می‌آورد. مبلمان اداری را با متریال‌های بسیار گسترده‌ای می‌توان به رنگ های مات مزین کرد. از پارچه‌هایی با بافت درشت تا جنسی مانند کتان و مخمل همه و همه می‌تواند به زیبا ترین رنگ‌های مات برای رومبلی، روکش صندلی و حتی رنگ مبلمان اداری بدل شوند.
مهم ترین ویژگی انتخاب رنگ های مات برای مبلمان اداری این است که تقریبا همه رنگ ها را می‌توان در طیف های مات گنجاند. همین طور انتخاب رنگ های مات به شما این امکان را می‌دهد که یک یا چند رنگ هماهنگ یا متضاد و مکمل را با یک دیگر ست کنید. استفاده از رنگ مات در مبلمان اداری دست شما را برای انتخاب انواع رنگ های فانتزی باز می‌گذارد هر ستی را که دوست داشتید می‌توانید با این مدل رنگی انتخاب کنید.
اما یک نباید مهم هم در استفاده از رنگ های مات وجود دارد. یکی از مهم ترین نبایدهای استفاده از رنگ‌های مات استفاده از رنگ‌های مات طیف کرم و قهوه‌ای به صورت یک نواخت و تک رنگ است. این رنگ‌ها می‌تواند بدترین انتخاب شما در یک دکوراسیون اداری و مبلمان  باشد. حس مرده افسرده و بسیار یک نواخت تنها حاصل استفاده از رنگ‌های مرده و مات یک نواخت در مبلمان و دکوراسیون اداری است.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *