Modern office cabin design

اگر هنوز هم در دفتر کار خود به کابین اداری نیاز دارید، باید آنها را مدرن و تازه نگه دارید


اگر هنوز هم در دفتر کار خود به کابین اداری نیاز دارید، باید آنها را مدرن و تازه نگه دارید. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین به بررسی روش‌هایی برای بهبود فضای کاری در کابین اداری می‌پردازیم.
کابین‌های اداری ممکن است آماج حملات و انتقادات بسیاری قرار داشته باشند. این کابین‌ها که معمولا از پارتیشن اداری ساخته شده‌اند؛ این روزها کمی قدیمی شده است؛ اما اگر هنوز هم نیازمند استفاده از آن هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
همه کسب و کارها، در فضای باز اداری بیشترین بازده را ندارند. بعضی از مقررات صنعتی به سطح خاصی از حریم خصوصی نیاز دارند؛ و بعضی از ادارات نیاز دارند که کارمندان خود را از هم جدا کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در این مقاله، یکی از گرایش‌های در حال رشد فضاهای اداری متحرک را با هم خواهیم دید: دیوارها و میزهای قابل جابجایی، مبلمان چرخ‌دار، پارتیشن اداری قابل تعویض و فناوری‌های یکپارچه که می‌توانند از چند وسیله مختلف استفاده کنند.
مزیت یک محیط پویا این است که می‌تواند همه چیز را تازه نگه دارد. برعکس این قضیه به چه صورت است؟ کارکنان‌تان ممکن است آرزوی ثبات داشته باشند؛ و محلی را طلب کنند که متعلق به خودشان باشد. جواب چنین چیزی ممکن است این باشد: در سال گذشته، علاقه زیادی را برای بازگشت به فضای کار خصوصی و “محل کار فردی” دیده‌ایم، که ما را به این سوال وا داشت: آیا کابین اداری می‌تواند دوباره جذاب باشد؟
برای سودبخش بودن، کابین اداری حتما لازم نیست که خسته‌کننده و جعبه‌مانند باشد. طراحی آن می‌تواند جالب و کاربردی باشد؛ و همچنین می‌توان بدون از دست دادن راحتی در یک دفتر کار مدرن از کابین اداری در طراحی خود استفاده کرد.

 روش های طراحی مدرن کابین اداری دفتر کار

 شیوه چند تکه

خواه پارتیشن‌های کابین اداری بلند باشند یا کوتاه، از پارتیشن شیشه ای درست شده باشند یا مواد جذب‌کننده صدا، باز هم چندین کابین اداری در کنار هم می‌توانند از لحاظ زیبایی‌شناختی خوشایند باشند. کابین اداری چند تکه باعث افزایش انعطاف‌پذیری در فضاهایی با شکل‌های عجیب و غریب و کوچک می‌شوند؛ و می‌توانند نیروی کاری پر نوسان را متعادل کنند.
با داشتن چندین کابین اداری که مخصوص نیازهای شما طراحی شده‌اند؛ می‌توانید از فضای خود حداکثر استفاده را کنید؛ و محیطی دلخواه و مطبوع داشته باشید. رنگ‌های روشن و آرام کننده، پارتیشن های شیشه ای مات و موادی را در نظر داشته باشید که بر روی عملکرد کارکنان اثری مثبت دارند. مواردی مانند نگهدارنده گیاهان یا قفسه‌هایی برای گذاشتن کلکسیون چیزهای زینتی از این دست است. با انجام چنین کاری، می‌توانید محل کاری آنها را به جایی برای آرامش و کارآیی تبدیل کنید؛ به جای اینکه در پایان روز کاری سریعا از آنجا فرار کنند.

انحناهای خوش ترکیب

لازم نیست که کابین اداری را فقط به شکل مکعبی درست کنیم. با انتخاب کردن انحناها یا شکل‌هایی خاص برای به کار بردن در میزها، می‌توانید اتاق را بدون آنکه فضای فردی یا محل زیادی را از دست دهید؛ از لحاظ زیبایی شناختی بسیار دلپذیرتر کنید. با در نظر گرفتن شکل‌ها و مواد منحصر به فرد، کابین‌های اداری می‌توانند به بخشی از عنصر هنری طراحی اداره تبدیل شوند. از کابین‌های اداری ردیفی اجتناب کنید. چراکه کارمندان باید در محل مشخص خود بنشینند و فضای کاری آنها شبیه مرزهایی هستند که نمی‌توانند از آنها عبور کنند. بهتر است کابین‌های اداری را در ردیف‌هایی مشخص و نامتقارن در دفتر خود پخش کنید؛ تا جذابیت آنها را لحاظ کنید و در عین حال حریم خصوصی کارمندان را نگه دارید.

به صورت تیم درآمدن

اگر نیروی کارتان از چندین تیم تشکیل شده باشد و نگران این هستید که کابین اداری باعث جدا شدن آنها از همدیگر شده و جریان خلاقیت و ایده‌های جدید را سرکوب خواهد کرد؛ میزها و مبلمان اداری را به گونه‌ای بچینید که اعضا این تیم‌ها احساس تعلق کنند. افراد را به صورت تیم درآورید، تا زمانی که در حال کار کردن هستند؛ فضای کاری برای آنها مایه دلخوشی باشد. در چنین فضایی، آنها می‌توانند به دنبال ایده‌ها، نوآوری‌ها و کار تیمی جدید باشند؛ بدون اینکه مشکلی در این راه پیش بیاید. همچنین با چرخاندن پارتیشن اداری می‌توان تعداد محل‌های کاری را در یک دسته کوچک مشخص کرد و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای تیم‌های خود فراهم آورد؛ که در حال برطرف کردن نیاز مشتریان هستند.

راحتی مدرن

طراحی‌های امروزی کابین اداری با توجه به گسترش انواع پارتیشن اداری برای همگام شدن با فناوری و راحتی نیروی کار ایده‌آل هستند. با تعداد زیاد گزینه‌های در دسترس، شما می‌توانید فضایی را برای کارمندان خود فراهم کنید؛ تا نیازهای مختلف خود را برآورده کنند. میز کارهای نشسته یا ایستاده، ارتفاع یا اندازه قابل تنظیم برای میزها و یا پورت‌های فناوری داخلی، چند مورد از این نیازها هستند.
طراحی کابین‌های اداری از زمان دیوارهای خسته‌کننده که در محل‌های کار بسیار به کار می‌رفتند؛ تا کنون که انواع مدرن پارتیشن اداری ثابت و متحرک تولید شده است، راه زیادی را طی کرده‌اند. پس اجازه ندهید که گرایش روزافزون به فضای اداری باز، شما را از به کار بردن کابین اداری منصرف کند. بخصوص اگر فکر می‌کنید که این شیوه طراحی دکوراسیون اداری می‌تواند برای محیط دلخواه‌تان ایده‌آل باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *