Integrated office furniture

داشتن مبلمان اداری یکپارچه با هویت برند، مسئله بسیاری مهمی است


وقتی درباره طراحی دکوراسیون داخلی یک کسب‌وکار صحبت می‌کنیم؛ منظور انتخاب انواع عناصر موجود در فضا و شکل چینش این عناصر در کنار یک‌دیگر است. از گذشته تا امروز یکپارچگی و هماهنگی (نه لزوما یکسان بودن و تشابه) از مهم‌ترین نکاتی است که باید در طراحی دکوراسیون اداری مورد توجه قرار گیرد. مهم‌ترین عنصر طراحی دکوراسیون اداری، مبلمان اداری است. به همین دلیل نیز انتخاب مبلمان اداری یکپارچه موضوعی بسیار مهم است. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین به بررسی یکپارچگی مبلمان اداری از دیدگاه‌های گوناگون می‌پردازیم.

 مبلمان اداری یکپارچه با هویت برند

منظور از هویت برند، احساس و درکی است که مخاطب کسب‌وکار شما هنگام شنیدن نام یا دیدن آرم کسب‌وکارتان، دریافت خواهد کرد. این درک و احساس تنها از محصول و آرم شما نشات نمی‌گیرد؛ بلکه هر چیز مرتبط با کسب‌وکارتان، از جمله طراحی دکوراسیون اداری و طراحی مبلمان اداری می‌تواند روی آن موثر باشد.
از این رو داشتن مبلمان اداری یکپارچه با هویت برند، مسئله بسیاری مهمی است. در واقع این دو مورد باید مکمل یک‌دیگر باشند. به عنوان مثال یک شرکت که به خلاقیت، نوآوری و تکنولوژی‌محور بودن مشهور است؛ بهتر است از مبلمان اداری مدرن استفاده کند؛ تا مخاطبان کسب‌وکار در مواجهه با فضای اداری، دچار بازخورد دوگانه نشوند.

مبلمان اداری یکپارچه با رنگ سازمانی

مبلمان اداری یکپارچه با رنگ سازمانی، موضوع مهم دیگری است که باید هنگام خرید مبلمان اداری مورد توجه قرار دهید. رنگ سازمانی یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بصری سازمان شماست. اگر رنگ سازمانی شما قرمز است؛ استفاده از مبلمان آبی رنگ، ایده چندان جذابی نیست! البته همه چیز در این حد ساده نیست. در واقع سازمان‌های حرفه‌ای معمولا دارای یک رنگ سازمانی اصلی و چند رنگ سازمانی فرعی و مکمل هستند. در نتیجه انتخاب مبلمان اداری یکپارچه با رنگ سازمانی امری نسبتا پیچیده است. در این زمینه نیز لزوما نباید مبلمان اداری همرنگ با رنگ سازمانی انتخاب شود؛ در واقع بهترین کار این است که رنگ‌بندی مبلمان اداری مکمل رنگ سازمانی باشد.

مبلمان اداری یکپارچه با فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی به رفتار و روابط رسمی و غیررسمی کارکنان با یکدیگر اطلاق می‌شود. در واقع فرهنگ سازمانی تعیین‌کننده شکل روابط در یک سازمان و نوع واکنش نشان دادن افراد سازمان به موضوعات گوناگون است. فرهنگ سازمانی نشان می‌دهد که هر رویدادی در سازمان چگونه شکل می‌گیرد و چه واکنش‌هایی را در بر دارد. از سویی یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده فرهنگ سازمانی سبک زندگی و نوع روحیات افراد سازمان است. این روحیات هستند که سازنده فرهنگ سازمانی خواهند بود.
در نتیجه یکی دیگر از ویژگی‌های مبلمان اداری یکپارچه، هماهنگی آن با فرهنگ سازمانی است. به عنوان مثال فرهنگ سازمانی در بسیاری از ادارات دولتی ایران به گونه‌ای است که انجام کار در دفتر کار باز را برنمی‌تابد. در حالی که این روزها بسیاری از کسب‌وکارهای خصوصی با استفاده از این سبک چینش مبلمان اداری، توانسته‌اند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و بازدهی کارکنان خود را نیز افزایش دهند.

مبلمان اداری یکپارچه با ویژگی‌های شغلی

ویژگی‌های شغلی آخرین عنصر مهمی است که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. داشتن مبلمان اداری یکپارچه به ما این فرصت را می‌دهد که کسب‌و‌کار خود را بهتر و دقیق‌تر و بر مبنای ویژگی‌های مدنظر خود معرفی کنیم.
در واقع مبلمان اداری باید بتواند پاسخگوی نیازهای مشاغل گوناگون باشد. به عنوان مثال مبلمان اداری یک بانک، باید بتواند نیازهای مشتریان را در ایجاد ارتباط با کارکنان بانک به بهترین وجه فراهم کند. مراکز پاسخگویی تلفنی، دفاتر خصوصی، مطب پزشکان و… نیز هرکدام دارای ویژگی های خاص خود هستند؛ که برای داشتن مبلمان اداری یکپارچه باید به آن توجه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *