Leave bad habits

عادات بد کار می‌تواند تاثیرات منفی بر روی خود شخص و اطرافیان بگذارد


محیط کار باید مرزهای مشخصی بین زندگی شخصی افراد و کار برقرار کند. این یعنی آرامش. یک فرد باید بداند هر روز صبح که وارد محل کار خود می‌شود به نفعش است که موضوعات شخصی زندگی خود را برای چند ساعت از خود دور کند تا بتواند کارهای روزانه خود را به خوبی تحویل دهد. همچنین پس از پایان وقت کاری، موضوعات کاری، به خصوص مشکلات محل کار را با خود به سمت خانه و خانواده حمل نکند. زمانی که این مرز رعایت و عادات بد کار رفع شود، مدیریت بهتری برای زندگی و شغل خود خواهید داشت.
حفظ حریم شخصی در محیط کار یکی از نیازهای آرامش ماست. زمانی که در این زمینه احساس خطر کنیم ناخداگاه از کار خود ناراضی می‌شویم و ممکن است انرژی و بهره‌وری مفید کار خود را از دست بدهیم. برای مثال زمانی که مانیتور ما در معرض دید همه قرار بگیرد و همچنین همکاران مراعاتی برای این موضوع نداشته باشند، حس امنیت اطلاعات خود را در این محیط از دست می‌دهیم. فکر میکنم این یکی از عادات بد کار است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. بهتر است قبل از قرارگیری در محیط کاری، با قوانین آن و رفتارهای سازمانی آشنا شویم. بسیاری از شرکت‌ها امروزه کارمندان خود را در کلاس‌های یادگیری رفتار سازمانی ثبت نام می‌کنند و فرهنگ سازمانی خود را بالا می‌برند. برای این کار می‌توانید یک استاد را به شرکت خود دعوت کنید و در اتاق کنفرانس جلسات مفید آموزشی خود را دایر کنید. آنان همچنین نحوه نشستن پشت میز کنفرانس را برای شما توضیح می‌دهند.
برای بهره‌وری بهتر در محیط کار لازم است قدرت درک خود را بالا ببریم. باید بتوانیم با شرایط محیط سازگار شویم. برای راحتی خود نباید به آرامش دیگری ضربه بزنیم. همه این‌ها مستلزم این است که رفتارها و عادات بد کاری خود را ترک کنیم.

منفی بافی نکنید

داشتن انرژی مثبت در محل کار یکی از بهترین روش‌های افزایش انگیزه است. محیط کار نباید به گونه‌ای باشد که هر روز صبح برای بیدار شدن و آمدن به محل کار روحیه مناسبی نداشته باشیم. زمانی که محیط کار پر از افکار منفی باشد، انگار زمین و زمان این افکار را شب و روز در ذهن ما ایجاد می‌کنند که در تمام مدت کاری خود با آن درگیر می‌شویم.
گاهی عادات بد کار تقصیر ما هم نیست. قرارگیری در یک محیط باعث تاثیرپذیری از آن محیط می‌شود. اما باید از یک جایی به بعد فضا را عوض کرد. زمانی که تصمیم می‌گیریم از همین امروز به همه چیز مثبت نگاه کنیم یک نیروی خارق العاده‌ای به سمت جریان کار و زندگی ما به حرکت درمی‌آید. ناخداگاه این انرژی به سمت همکاران ما هم می‌رسد و نتیجه آن می‌شود یک محیط شاد و مثبت.

عصبانیتتان را روی سر کسی خراب نکنید

دیگران چه گناهی کردند؟ نیروی ما فوقتان با شما بد حرف زده؟ بابت کاری توبیخ شده‌اید؟ باید به دنبال بهبود شرایط باشید. اما در همین لحظه کسی از شما انتظاری ندارد که دست به جبران بردارید. در قدم اول باید بر اعصاب خود مسلط شوید. هر فردی با روش‌های خاص خود در چنین مواقعی آرام می‎شود. باید خودتان را بهتر بشناسید. شاید چند دقیقه قدم زدن حالتان را بهتر کند.
ممکن است در لحظه اول عصبانیت، پرخاشگری کنید. این موضوع که یکی از عادات بد کار است می‌تواند باعث ناراحتی همکارانتان شود. بهتر است برای چند دقیقه آن محل را ترک کنید. آب بنوشید. نفس‌های عمیق بکشید و قدم بزنید. سری به گالری عکس‌های خود در موبایلتان بزنید و لبخند عزیزانتان را نگاه کنید. حجم زیادی از ناراحتی شما کم می‌شود و انرژی بیشتری به شما باز می‌گردد.
در صورتی که عصبانیت خود را بر سر همکاران خود خالی کنید یک دلخوری جدید برای خود و آن‌ها ایجاد کرده‌اید. در این صورت پس از این که آرام شدید باید به این فکر کنید که چگونه از دل آن‌ها دربیاورید. گاهی اوقات این کار به سادگی انجام نمی‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *