ورق های ام دی اف MDF ارائه شده توسط شرکت سامانه ساز فرابین، با همکاری و همراهی شرکت سابین ارائه می شود. این همکاری با پشتوانه سال‌ها تجربه شرکت سابین در صنعت چوب و تکیه بر کادر متخصص و متعهد این شرکت شکل گرفته است.

ورق های MDF

ارائه ورق های ام دی اف و نئوپان و ورق‌های ام دی اف با روکش ملامینه در طرح ها و رنگ های متنوع و با ضخامت صفحات ۸، ۱۶ و ۲۵ میلیمتر و ابعاد ۱/۸۳ * ۳/۶۶ متر در دو نوع برجسته و برفی، از خدمات مشترک ماست.

شرکت سابین با اولویت دادن به رضایت مشتریان خود، توانسته است با کسب لوح‌های تقدیر متعدد از مراجع و مبادی گوناگون، تلاش موثری در راستای بهبود رضایت مشتریان داشته باشد.

ما امیدواریم که بتوانیم با در اختیار گذاردن اطلاعات روزآمد و ارائه متمرکز و بهینه خدمات خود در عرصه صنعت پانل‌های ملامینه، گامی مثبت در جهت اعتلا و پیشرفت این حوزه و خدمت‌رسانی روزافزون به مشتریان خود برداریم.

‌‎‌

[wd_empty_spaces height_mobile=”15″ height_tablet=”15″ height_desktop=”15″] [cq_vc_dagallery images=”2736,2737,2738,2739,2740,2741,2742,2743,2744,2745,2746,2747,2748,2749,2750,2751,2752,2753,2754,2755,2756,2757,2758,2759,2760,2761,2762,2763,2764,2765,2766,2767,2768,2769,2770,2771″ width=”200″ height=”128″ thumbtitle=”ورق های MDF” thumbdesc=”ورق های MDF شرکت سابین” color=”#ffffff” background=”#dd6c8a”][wd_empty_spaces height_mobile=”15″ height_tablet=”15″ height_desktop=”15″]

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید: ۸۸۷۲۲۰۷۷-۰۲۱

همکاران ما بی‌صبرانه منتظر شنیدن صدای گرم شما و پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت سابین به آدرس www.sabinco.ir مراجعه کنید.

تکنولوژی های تولید امروزی، دیگر محدودیت های گذشته را برای کاربرد انواع مواد اولیه برای تولید مصنوعات مصرفی از میان برداشته است.

و به همین دلیل طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی برای تهیه این محصولات ایجاد شده است. به طوری که در حوزه ورق های ام دی اف MDF تا حدود زیادی به سمت شخصی سازی طرح ها و رنگ ها پیش رفته ایم.

به دلیل وجود این تنوع، فاصله میان ایده شما تا اجرای آن توسط ما، بسیار کم است.

ما خوشحالیم که در همکاری با شرکت سابین، با استفاده از تجربه ای طولانی مدت و بهره گرفتن از دانش روز طراحی، توانسته ایم نیازهای مشتریان خود را به بهترین وجه ممکن، برطرف کنیم.

خلق زیبایی با استفاده از محصولات خاص و ایده های خلاقانه، هنر ماست.

اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های ورق های ام دی اف MDF

نام ورق ام دی اف مخفف واژه لاتین Medium density fibreboard به معنای تخته فیبری با چگالی متوسط است. ام دی اف در واقع جزو محصولات فراوری شده چوبی محسوب می شود. این محصول به روش خشک تولید شده و دانسیته (چگالی) آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است.

متداول ترین ضخامت‌ ورق های MDF در سایزهای ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۵، ۳۲ و ۳۸ میلیمتر است. البته در ایران ابعاد بزرگ تر مشتری بیشتری دارد؛ و به همین دلیل محبوب ترین ابعاد ورق های MDF در ایران ۳۶۶۰×۱۸۳۰ است.

کاربرد ورق های ام دی اف با توجه به ضخامت آنها، متفاوت است. مثلا از ورق های با ضخامت کمتر از ۳ میلیمتر برای ساخت درب استفاده می شود. همچنین ورق های با ضخامت بیشتر، مثل ورق های ۱۲، ۱۶ و ۱۸میلیمتری، برای ساخته قفسه، مبلمان اداری، کابینت آشپزخانه و… استفاده می شود.

ورق های MDF علاوه بر خواص مشابه سایر ورق های فشرده چوبی، خواص ویژه ای نیز دارد؛ که آن را نسبت به سایر محصولات محبوب تر کرده است.

خصوصیات ویژه ورق های ام دی اف ( MDF )

  • دانسیته، ضخامت و ابعاد متنوع تولیدی
  • قابلیت سنباده زدن، ماشین کاری کردن و ابزار خوردن
  • دارای سطح صاف و متراکم
  • نداشتن معایب چوب
  • یکنواختی و همگن بودن
  • قابلیت استفاده از روکش های مختلف برای آن
  • مقاوم و پایدار بودن
  • شباهت بالا به چوب و زیبایی ظاهری
  • قیمت منطقی
  • شکل پذیر بودن

جالب است بدانید تنوع تولیدات ورق های MDF در جهان، کاربرد آن را بسیار متنوع و متعدد کرده است. ورق های ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت، قارچ، آب، آتش، حشرات و… هستند؛ و این موارد از جمله ویژگی هایی است که به این محصولات در سال های گذشته اضافه شده است.

همچنین تنوع وسیع این محصول شامل انواع ورق های نیمه سنگین ام دی اف، تخته های سه لایه، ورق های با فرم آلئید، ورق های دارای روکش، ورق های لبه دار، ورق های نقش برجسته، ورق های ابزار خورده، ورق های پروفیل و… به افزایش کاربرد ورق های MDF کمک کرده است.

استفاده از ورق های ام دی اف در صنعت

ورق های MDF فارغ از خصوصیات و ویژگی های انواع معمول خود، در صنعت به دو شکل روکش شده و بدون روکش، مورد استفاده قرار می گیرند.

البته موارد استفاده از ورق ام دی اف بدون روکش محدود است؛ و مصرف کننده نهایی به طور معمول ورق های MDF را به صورت روکش شده یا رنگ شده، مورد استفاده قرار می دهد.

آشنایی با انواع ورق های ام دی اف ( MDF )

در یک دسته بندی کلی می توان ورق های ام دی اف را به دو گروه تخته فیبر نیمه سنگین با خواص معمولی یا خواص ویژه طبقه بندی کرد.
این خواص ویژه با اعمال بعضی فراوری ها و تغییرات در فرایند تولید به ام دی اف معمولی اضافه می شود.

در ادامه برخی ورق های MDF با خواص ویژه را معرفی کرده ایم:

ورق های ام دی اف با فرمالدئید کم

میزان انتشار فرمالدئید از ورق های ام دی اف معمولی، به نوع چسب و مقدار بستگی دارد. انتشار فرمالدئید در فضا نباید بیشتر ازgr100/mg ۳۰ باشد. این گونه ام دی اف قابل کاربرد در بسیاری از کاربردهای داخل خانه است. البته وجود تهویه مناسب در محل این ام دی اف ها ضروری است؛ تا فرمالدئید از محیط خارج شود.

گاهی لازم است که ‌ورق MDF با فرمالدئید کمتر یعنی با حداکثر انتشار فرمالدئید gr100/mg ۹ تولید و استفاده شود. ورق های ام دی اف با میزان فرمالدئید کمتر از این مقدار موجود نیست. ام دی اف با فرمالدئید کم برای محیط خاص مثل محیط های گرم و مرطوب، و همچنین برای افراد خاص مثل مدارک کودکان و بیمارستان ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق ام دی اف ضخیم

این ورق بر اساس استاندارد EN-۶۲۲–۵ به دسته های ۴۵–۳۰ میلی‌متر و ۶۰–۴۵ میلیمتر تقسیم بندی می شوند. ورق های ام دی اف ضخیم برای ساخت سازه‌های معماری، ستون‌ها، پایه میز، طاق ها، رویه کاری کابینت، کف نیمکت و… استفاده می شوند.

ورق های ام دی اف نازک

این ورق ها در اندازه های خیلی نازک ۸/۱ میلیمتر تا  ۵/۲ میلیمتر، و از ۵/۲ تا ۶ میلیمتر و ۴ تا ۶ میلیمتر تقسیم شده اند. این ورق ها کاربردهای مختلفی دارند. از جمله موارد کاربرد ورق های MDF نازک، کفی کشوها، پشت کابینت‌ها، رویه درها و… است.

از سایر موارد کاربرد MDF نازک عبارتند از دیوارکوب ها، غرفه های نمایشگاهی، پوشش سقف، صنایع خودروسازی، تخته های انحنا دار و…

ورق های ام دی اف ضد رطوبت

این نوع ام دی اف بیشتر برای مصارف در رطوبت بیشتر از ۸۰٪ تولید می شود. این نوع MDF با افزایش چسب اوره فرمالدئید و یا با استفاده از یک چسب ضد رطوبت ساخته می شود. تمام خصوصیات مثبت ورق های ام دی اف معمولی در این نوع ورق ها وجود دارد. علاوه بر آنکه این ورق ها نسبت به رطوبت استحکام طولانی تری دارند.

ورق های ام دی اف ضد حشرات

این ورق ها با اضافه شدن مواد ضد آتش در حین تولید و یا در روکش ورق ها ساخته می شوند. طبیعتا کاربرد این ورق ها قابل حدس و مشخص است.

ورق های های ام دی اف با وزن کم

به این ورق ها به اختصار LDF و ULDF گفته می شود. این ورق ها برای استفاده در مواردی که وزن کمتر مورد نیاز است و به استحکام بالا نیاز نیست یا به عنوان عایق صدا مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق ام دی اف با وزن مخصوص بالا

ورق های ام دی اف به طور کلی سبک هستند. اما می توان آنها را با اهداف خاص با وزن سنگین تری تولید کرد. درواقع می توان با اضافه کردن فیبر، چسب و فشار در حین پروسه تولید اوراق سنگین تری تولید کرد. ورق های MDF سنگین در کفپوش ها، پله ها، قفسه های صنعتی، میز کار و… کاربرد دارد.

ورق های ام دی اف با روکش تزئینی، ام دی اف قالب‌گیری شده و ورق های قابل انعطاف، سایر انواع ورق های MDF هستند.