پنل آکوستیک ارزان

پنل آکوستیک ارزان


پنل آکوستیک ارزان

پنل آکوستیک یکی از ابزارهای موثر در کنترل صدا در فضاهای مختلف است. صداهای ناخواسته، اکو و بازتاب می‌توانند بر کیفیت صدا، روحیه و بهره‌وری افراد تأثیر بسزایی بگذارند. در این مقاله، ما درباره پنل‌های آکوستیک ارزان صحبت خواهیم کرد و اهمیت و فواید استفاده از آنها را بررسی خواهیم کرد. همچنین به انواع مختلف پنل‌های آکوستیک، روش نصب و نگهداری، کاربردها و عواملی که در انتخاب آنها نیاز است توجه کنید.

پنل آکوستیک ارزان
پنل آکوستیک ارزان

پنل آکوستیک چیست؟

مجموعه تجهیزات آکوستیک را می توانیم روان استودیو های موسیقی معرفی کنیم. تجهیزات آکوستیک کمک می کنند تا محیطی مناسب و آرام برای ضبط صدا شکل بگیرد. پنل آکوستیک هر گونه آلودگی صوتی را از محیط دور می کنند. گاها شاید نیاز باشد تا صدای های محیط کاملا جذب شوند و صدایی وجود نداشته باشد یا گاهی ممکن است پخش شدن صدا در محیط و یا انعکاس آن نیاز باشد و یا چندین مورد مشابه و غیر مشابه دیگر که همه از جمله وظایف تجهیزات آکوستیک هستند.

تراکم فشردگی محصول

از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص خرید پنل آکوستیک توجه به تراکم فشردگی آن می باشد.
بد نیست بدانید هر چقدر که تراکم فشردگی پنل انتخابی شما یا همان دانسیته پنلتان بیشتر باشد، محصول انتخابی شما از قدرت بیشتری برای جذب و یا پخش صوت موجود در محیط شما برخوردار می باشد.
لازم به ذکر است این پارامتر در قسمت مشخصات محصول یک پنل آکوستیک باید دقیقا قید شده باشد.

جذب کننده یا پخش کننده

خیلی مهم است که اصلا شما بدانید پنلی که در صدد خرید آن هستید از نوع پخش کننده است و یا جذب کننده؛
برای این منظور حتما از فروشنده سوال کنید تا دچار اشتباه در خریدتان نشوید!
زیرا مدل های جاذب همانند نام خود جذب کننده صدا هستند و مدل های پخش کننده بدتر شدت صدای شما را بیشتر می کنند و آن را به گوش افراد بیشتری که در پیرامون محل مورد نظر شما ساکن هستند، می رسانند.

انتخاب رنگ و طرح محصول

اینکه پنل آکوستیک انتخابی تان از چه رنگ و طرحی برخوردار باشد، نکته ای است که خودتان باید در خصوص تصمیم گیری نمایید.
با این حال اما بد نیست بدانید که امروزه روز از این مدل پنل ها تنها به عنوان جاذب ها و یا پخش کننده های صوتی استفاده نمی کنند و از آن ها برای زیباسازی نماهای محیطی نیز بهره های زیادی گرفته می شود.
پس توصیه می کنیم در خصوص پروسه تعیین رنگ و طرح پنل خود حتما به دیزاین و دکوراسیون خود نیز توجه داشته باشید.

انتخاب رنگ و طرح محصول
انتخاب رنگ و طرح محصول

نحوه نصب و استفاده از پنل

از دیگر فاکتورهای مهم در خرید یک پنل آکوستیک توجه به نحوه نصب و استفاده آسان از آن می باشد.
در این خصوص باید گفت که از پنل های اینچنینی می توان هم بصورت میخ شده به دیوار و سقف بهره گیری کرد و هم با استفاده از چسب مخصوص آنان را نصب نمود.
انتخاب در این خصوص با اینکه بسته به خودتان دارد اما بهتر است با توجه به بافت دیوار و سقف محل مورد نظرتان تعیین شود.

قیمت پنل آکوستیک

قیمت پنل آکوستیک با توجه به تمام آنچه که در این مطلب گفته شد، مشخص می گردد.
گاهی اوقات این عایق های صوتی بصورت تکی و گاهی اوقات بصورت بسته ای به فروش رسانده می شوند.
در هر دو حالت مهم است که در خرید خود حتما به ابعاد و میزان ضخامت و همچنین دانسیته مدل مدنظرتان توجه لازم را داشته باشید.

کاربرد آکوستیک پنل چیست؟

مزیت اصلی کاستن نویز یک ساختمان افزایش رفاه ساکنان آن است. از پنل‌های آکوستیک زمانی استفاده می‌شود که پژواک یا رزونانس صدای یک اتاق بسیار قوی باشد. این موضوع ممکن است به‌خاطر مصالح به‌کار برده شده در ساختمان (شیشه، بتن یا فلز) و یا صرفاً به‌علت این که دکوراسیون خانه‌تان خیلی مینیمالیستی است رخ دهد. پژواک صدا اغلب این حس را ایجاد می‌کند که در پس‌زمینه صدای ناخوشایندی وجود دارد. اگر حجم صداها زیاد شود ممکن است پژواک تا حدی افزایش یابد که تمرکز ساکنان را به هم ریخته و باعث ایجاد خستگی در شما شود.

انواع آکوستیک پنل‌ها

آکوستیک پنل‌ها می‌توانند از مواد مختلف ساخته شده و طرح‌های متفاوتی داشته باشند؛ این بدان معناست که سلیقه‌تان هرچه باشد، راهی برای کاهش سر و صدا در خانه‌تان پیدا خواهید کرد.

پنل‌های نرم

پنل‌های نرم تخته‌هایی هستند که روکش پارچه‌ای دارند. همانطور که پیش‌تر گفتیم سطوح سخت و غیرقابل نفوذ صدا را منعکس کرده و سطوح نرم مثل پارچه آن را جذب می‌کنند. بنابراین روکش پارچه‌ای باعث می‌شود که سطوح نرم افزایش یافته و جذب صدا بیشتر شود.

پنل‌های منفذ ‌دار

اگر با دقت به سقف آشپزخانه نگاه کنید، منافذ کوچکی را مشاهده خواهید کرد. پنل‌های منفذ دار، دارای سطوح متخلخل و نامنظم هستند و این ویژگی منجر به تجزیه امواج صوتی می‌شود. سطوح متخلخل سر و صدا را بهتر از سطوح صاف جذب می‌کنند. برخی از پنل‌های منفذ دار ممکن است ماده عایق نرم‌تری نیز داشته باشند مانند یک پارچه سبک. این ماده عایق به‌مثابه پشتیبان عمل کرده و جذب صدا را چند برابر میکند تا از این طریق نویز کاهش یابد.

میله‌های چوبی

چوب به‌دلیل ساختار طبیعی‌ای که دارد خاصیت جذب صدای بیشتری نسبت به اغلب مصالح ساختمانی ارائه می‌دهد. برای افزایش میزان جذب صدا از میله‌های چوبی استفاده می‌شود. از انواع دیگر پنل‌های آکوستیک می‌توان به پنل آکوستیک کرکره‌ای، پنل آکوستیک فوم شانه تخم مرغی و پنل آکوستیک فوم هرمی اشاره کرد.

آکوستیک اتاق خواب

آکوستیک با توجه به کاربردهای مختلف آن، جهت استفاده در اتاق خواب گزینه بسیار مناسبی است. شما می توانید دیوارهای داخلی منزلتان را به عایق صوتی مجهز نمایید.
جهت این کار تنها کافی است که از تجهیزات آکوستیک استفاده کرده و از بازتاب صداهای اضافی در اتاق خوابتان به محیط بیرون جلوگیری نمایید. با انجام این کار به حریم شخصی دیگران هم احترام خواهید گذاشت.

خرید پنل آکوستیک ارزان

پنل آکوستیک ارزان جزو بهترین محصولات جهت جلوگیری از ارتعاش صدا به شمار می رود. استفاده از این محصول در محیط های مختلف نظیر: استودیوهای خانگی، استودیوهای موسیقی، رستوران ها و ادارات رواج دارد.
این محصول در قیمت های متنوعی در بازار موجود بوده که با توجه به یک سری موارد مهم می توانید جهت انتخاب مناسب ترین مدل اقدام نمایید.

خرید پنل آکوستیک ارزان
خرید پنل آکوستیک ارزان

نتیجه‌گیری پنل آکوستیک ارزان

در این مقاله، به معرفی و توضیح پنل‌های آکوستیک پرداختیم و فواید استفاده از آنها را بررسی کردیم. همچنین، عواملی که در انتخاب و نصب پنل‌های آکوستیک مهم هستند را بررسی نمودیم. در نهایت، به شما پیشنهاد می‌دهیم در نظر داشته باشید که استفاده از پنل‌های آکوستیک می‌تواند به کیفیت صدا، راحتی و بهره‌وری شما کمک کند.

 

منبع : شرکت سامانه ساز

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *