بهترین گیاهان برای دفتر کار

گیاهان برای دفتر کار


گیاهان برای دفتر کار و دکوراسیون اداری شما، مانند روح در کالبد فضای اداری خواهند بود. وجود گیاهان به فضای کار انرژی مضاعف، شادابی، نمای بصری عالی و احساس صمیمیت می‌بخشند. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین، به معرفی چند گیاه مناسب برای دفتر کار می‌پردازیم. گیاهان برای دفتر کار باید دارای ویژگی‌هایی از جمله نگهداری آسان (کمترین نیاز به نگهداری)، مقاومت بالا و زیبایی باشند.

کارمندان معمولا در ساعات ابتدایی روز وارد دفتر کار می‌شوند؛ و بعد از غروب آفتاب از آن خارج می‌شوند. در نتیجه نمی‌توانند از فضای باز و محیط طبیعی به طور مداوم استفاده کنند. این محرومیت می‌تواند در روحیه افراد تاثیر منفی بگذارد. پس باید به دنبال راهکاری برای بهبود این وضعیت بود.

یکی از راه حل‌های معمول نور درمانی و استفاده از منابع مختلف نور مصنوعی است؛ اما اضافه کردن گیاهان برای دفتر کار نیز، ممکن است پیوند دهنده خوبی برای طبیعت گمشده و بهبود بهره‌وری و رضایت شغلی کارکنان باشد. شما می‌توانید در دفاتر اداری برای افزایش رطوبت در اطراف میز کار خود، حذف سموم از هوا و اضافه کردن حسی خوب به فضای کاری خود، روی گیاهان حسابی ویژه باز کنید.

زبان مادر شوهر

به اسم عجیب و غریب این گیاه نگاه نکنید. این گیاه اولین و بهترین پیشنهاد ما برای دکوراسیون اداری و میز کار شماست. شاید علت این نام‌گذاری نیز طبیعت سخت زبان مادر شوهر بود. این گیاه عمر نسبتا طولانی نیز دارد. به طوری که ممکن است آن را تا زمان بازنشستگی نیز در کنار خود داشته باشید. تنها نکته درباره این گیاه اندازه متفاوت آنها است. بنابراین باید هنگام انتخاب آنها نمونه‌ای را که اندازه‌ای مناسب دارد انتخاب کنید. همچنین در طول نگهداری، مراقب رشد و اندازه آن باشید.

گیاه زبان مادر شوهر به نگهداری خاصی نیاز ندارد. فقط کافی است هفته‌ای یک بار به آن کمی آب بدهید.

بفشه آفریقایی

ویژگی اصلی بنفشه آفریقایی این است که نیازمند درجه حرارت و رطوبتی معمول و دقیقا مشابه انسان است. اگرچه این گیاه در نور کافی رشد خوبی دارد؛ اما بدون نور طبیعی و با کمک نور مصنوعی نیز می‌تواند رشد کند. بنفشه‌های آفریقایی مینیاتوری کمتر از ۶ اینچ طول دارند و به راحتی در گلدان‌های کوچک و فضاهای محدود جای می‌گیرند. در نتیجه این گیاه را می‌توانید نمونه‌ای مناسب برای قرار دادن روی میز اداری خود بدانید.

گل زامیفولیا

زامیفولیا یکی از گیاهان به شدت مقاوم در برابر شرایط محیطی است. این گیاه تحمل بالایی برای رشد در نور کم دارد؛ همچنین می‌تواند با آب بسیار کم نیز خود را تطبیق دهد. البته استفاده از یک لامپ فلورسنت می‌تواند در بهبود شرایط رشد آن کمک کننده باشد. این گیاه بومی آفریقا است؛ و در زمینه تلطیف هوای محیط نیز بسیار موثر است.

فیلدندرون یا پوتوس قلبی

فیلدندرون یک گیاه بی‌نظیر برای استفاده در فضا و دکوراسیون اداری است. این گیاه برگ‌های سبز و براق دارد؛ و بیشتر مناسب آویزان کردن در ارتفاع است. فیلدندرون  در گلدان‌های کوچک به خوبی رشد می‌کند؛ نیاز به رطوب معمولی دارد و در نور معمول فضای داخلی رنگی سبز خواهد داشت.

بگونیا رکس

بگونیا رکس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های دفتر کار شما باشد. نقش و نگار روی برگ‌های این گیاه و رنگ‌های متنوع آن که ترکیبی از طیف رنگ‌های سبز و زرد و قرمز و… را در بر می‌گیرد؛ آن را گزینه ویژه‌ای برای انتخاب کرده است. این گیاه در نور رشد می‌کند اما در نور محیط نیز مشکلی ندارد. همچنین کافی است هفته‌ای یک یا دو بار بسته به حرارت محیط، آبیاری شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *