Tips for designing a work room

نور از مهم‌ترین موضوعات برای طراحی اتاق کار ، نور محیط است


تفاوتی ندارد که اتاق کار شما در منزل باشد یا جای دیگر. این اتاق باید شرایطی را برای شما فراهم کند که شما بتوانید بیشترین بازدهی را برای تحویل کارهایتان داشته باشید. برای طراحی اتاق کار باید به نکاتی توجه کنید که ما در این مقاله چند نمونه از آن را برای شما می‌گوییم.
از نظر روانشناسی یک اتاق کار خوب باید حس و حال مثبت در نگاه اول به شما بدهد. اما این حال مثبت را چگونه ایجاد کنیم؟ یکی از بهترین روش‌های آن استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی است. گیاهان قدرت این را دارند که استرس را از محیط دور کنند، فضای آرام‌تری برای ما بسازند و روند کاری ما را بهبود ببخشند. علاوه بر حس روانی مثبتی که دارند می‌توانند زیبایی تاثیرگذاری برای طراحی اتاق کار داشته باشند. اما یادتان باشد اگر تصمیم گرفتید گل و گیاه در اتاق کار خود داشته باشید باید نحوه نگهداری از آن را هم بدانید. وجود چند گلدان زیبا در دکوراسیون اداری روح تازه‌ای به محل کار شما می‌دهد.
یکی دیگر از موضوعاتی که برای دفتر کار مهم است، ایجاد آرامش و فضایی دور از صداهای مزاحم است. برای پنجره‌ها از درزگیر استفاده کنید و یا اگر برایتان مقدور است از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید. درب اتاق کار خود را ببندید و اگر سر و صدایی شما را آزار می‌دهد سعی کنید یک موزیک آرامبخش پخش و ذهن خود را بر روی کار معطوف کنید.
به تهویه هوای اتاق توجه کنید. فرقی ندارد زمستان باشد یا تابستان. برای تنفس هوای تازه چند دقیقه هم که شده پنجره‌ها را باز بگذارید. کم شدن میزان اکسیژن و هوای با کیفیت در اتاق کار، شما را خسته و خواب آلود می‌کند.

نور اتاق را متناسب کنید

نور یکی از مهم‌ترین موضوعات برای طراحی اتاق کار ، نور محیط است. اما کاملا به این بستگی دارد که میز کار شما در کنار پنجره قرار دارد یا دورتر از آن. روشنایی در محیط کار باید بررسی شود. زیاد و کم بودن آن می‌تواند آسیب پذیر باشد. کار کردن مداوم با سیستم‌های کامپیوتری چشم را به حد کافی خسته می‌کند. اما جدا از این باید به میزان روشنایی در محیط هم توجه داشته باشید.
اگر میز کار شما در کنار پنجره قرار دارد، باید از پرده‌هایی استفاده کنید که جلوی تابش مستقیم نور خورشید به صفحه مانیتور را بگیرد. این بازتاب نور به چشمان شما برمی‌گردد و باعث می‌شود تصویر واضحی از صفحه نداشته باشید. در نتیجه سعی می‌کنید با دقت بیشتر نگاه کنید و فشار زیادی بر چشمان خود بیاورید. پس از مدتی ممکن است نقطه‌های تیر رنگی در نگاه خود احساس کنید که شما را کلافه کند.
بهترین نور برای طراحی اتاق کار این است که از سمت بالای سر شما بر روی میز اداری بتابد. اگر نور آن کم بود می‌توانید از یک چراغ مطالعه کمک بگیرید.

راحتی خود را در نظر بگیرید

بخش عظیمی از این راحتی به کیفیت و نوع میز و صندلی اداری شما بستگی دارد. استفاده از صندلی ارگونومیک که به شما اجازه تنظیم ارتفاع و تنظیمات دیگر را بدهد یک گام بزرگ در راحتی شما در هنگام کار است. اگر جسم شما در مدت زمان کوتاه پشت میزتان خسته می‌شود باید بدانید که یک مشکلی وجود دارد. قبل از برخورد با این مشکل از انتخاب خود در هنگام خرید مبلمان اداری دقت کنید.
موضوع دیگری که برای طراحی اتاق کار شما لازم است رعایت شود، نحوه قرارگیری میز است. برای مثال می‌توانید میز خود را طوری قرار دهید که بتوانید در ورودی را ببینید. در این صورت کنترل لازم برای رفت و آمد افراد را خواهید داشت. همچنین امنیت لازم برای کار خود برقرار می‌کنید. احتمالا کاری که انجام می‌دهید نباید برای کارکنان دیگر فاش شود. این موضوع برای بخش حسابداری و مالی شرکت‌ها بسیار لازم است. اسرار محرمانه‌ای که برای هر فردی نباید قابل رویت باشد. اما موضوع دیگری هم برای افراد مهم است. حفظ حریم خصوصی هنگام کار، آرامش ایجاد می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *