Desk and office desk

در گذشته میز مدیریت به‌طور کلی با سایر میزهای اداری متفاوت بود


دیدگاه‌های گوناگونی درباره ویژگی‌های میز مدیریتی وجود دارد. در گذشته نه چندان دور، میز مدیریتی باید به‌طور کلی با سایر میزهای اداری متفاوت می‌بود. اما امروزه این تفاوت کاهش یافته و میزهای مدیریتی نیز به شکل میزهای اداری نزدیک شده است. البته هنوز هم این سوال وجود دارد که آیا میز مدیریت و میز اداری باید متفاوت باشد؟ و اگر پاسخ این سوال مثبت است؛ میزان تفاوت آن چقدر باید باشد. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سبک کاری شما چیست؟

مدیران سبک‌های کاری متفاوتی با یک‌دیگر دارند. بعضی از آنها از ابزارهای رهبری برای کنترل امور بهره می‌برند؛ در حالی که عده دیگر به دنبال مشارکت و همکاری بیشتر با کارکنان و ایجاد رابطه دوستانه با آنها هستند. رهبران سازمانی و مدیران اجرایی، تفاوت‌هایی عمیق در سبک کاری دارند؛ و برای برآورده کردن نیازهای سبک خاص خود ممکن است موارد حاشیه‌ای گوناگون را با ویژگی‌های متفاوت شکل دهند.
از جمله مواردی که مدیران سازمان‌ها، علاقه دارند به‌طور مستقیم درباره آن اعمال نظر کنند؛ سبک انتخاب شده برای میز مدیریتی است. مدیرانی با ویژگی‌های رهبری، علاقه دارند در نگاه کارکنان خود جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. آنها نیاز به این دارند که حرف و عمل‌شان نزد کارکنان برش داشته و مورد پذیرش قرار گیرد. بنابر همین ویژگی‌ها احتمالا هنگام انتخاب میز مدیریتی به دنبال نمونه‌ای کاملا متفاوت با میزهای اداری سایر کارکنان هستند. نمونه‌ای که بتواند با جثه بزرگ‌تر، کیفیت بالاتر، جزئیات طراحی بیشتر و…، روی ناخودآگاه کارکنان تاثیر گذاشته و به نوعی آنها را مقهور قدرت رهبر نماید.
در مقابل مدیران عملیاتی و اجرایی معمولا نیازی به رهبری اعضای تیم خود احساس نمی‌کنند. آنها می‌کوشند با بهره‌گیری از روش‌های مدیریتی و کنترل پروژه، کارکنان خود را برای انجام وظایف مدیریت کنند. در این شرایط بیش از ابهت میز اداری ، راحتی و نزدیکی آن به میز کارکنان مطرح است. به همین دلیل است که چنین مدیرانی معمولا از میز مدیریتی ساده‌ای، تقریبا مشابه با سایر میزهای اداری استفاده می‌کنند؛ و ترجیح می‌دهند در همان دفتر کاری فعالیت کنند که تیم تحت مدیریت‌شان مشغول انجام وظایف هستند.

موضوع فعالیت شما چیست؟

از دیدگاهی دیگر موضوع فعالیت کسب‌وکار نیز می‌تواند در انتخاب میز مدیریتی مناسب موثر باشد. عده‌ای از مدیران دائما در اتاق خود در حال میزبانی جلساتی با افراد برون‌سازمانی هستند. بسیاری از این جلسات با هدف برقراری ارتباطات تجاری و انعقاد قراردادهای کاری انجام می‌شود؛ در این شرایط انتخاب یک میز مدیریتی زیبا، بزرگ و خاص، می‌تواند تاثیرگذاری مدیر را بر مخاطبان خود افزایش دهد.
در مقابل عده‌ای از مدیران مخاطب برون‌سازمانی ویژه‌ای ندارند؛ بنابراین می‌توانند فارغ از این موضوع و بنابر سایر فاکتورها، میز مدیریتی خود را انتخاب کنند.

سبک دکوراسیون اداری دفتر کار را در نظر بگیرید

مهم نیست که میز مدیریتی انتخاب شده تا چه میزان نسبت به سایر میزهای اداری بهتر، بزرگ‌تر و متفاوت‌تر است. اما بسیار مهم است که این میز با سایر اجزای مبلمان اداری و سبک دکوراسیون اداری دفتر کار هماهنگ باشد.
البته در این زمینه، موضوعی را نباید فراموش کنید. سبک‌های کلاسیک چینش دکوراسیون اداری معمولا بر مبنای وجود اتاقی کاملا مستقل برای مدیریت و در نتیجه استفاده از میز کلاسیک مدیریت طراحی شده است. در این شرایط معمولا میزهای مدیریتی تفاوتی اساسی با سایر میزهای اداری دارند.
در مقابل سبک‌های مدرن چینش دفاتر اداری، از جمله سبک دفاتر اداری باز، موجب شده است که در بسیاری از موارد میز مدیریت نیز به عنوان بخشی از فضای اداری باز تلقی شود. در چنین شرایطی میز مدیریت تا حدود زیادی شبیه به سایر میزهای اداری طراحی می‌شود؛ و تنها در جزئیات کوچک مثل رنگ می‌تواند متفاوت باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *