Office desk and the importance of office space

اصلی‌ترین بخش دکوراسیون فضای اداری شما میز اداری و صندلی‌های اداری باشد


میز اداری مفهومی بزرگ در طراحی دکوراسیون فضای اداری است. شاید اصلی‌ترین بخش دکوراسیون اداری شما میز اداری و صندلی‌های اداری باشد. این واقعیتی است که صندلی‌های اداری با آن که تنوع بسیار زیادی دارند چندان قابل تغییر نیستند و به واسطه اهمیت‌های ویژه آنها در هماهنگی با کمر و فرم نشستن کمتر با فضای اداری دفتر و اداره هماهنگ می‌شوند.
اما میز اداری  به گونه دیگری است.

کاربردی بودن میز اداری

کار شما چیست؟ دفتری هستید که مراجعان زیادی دارد یا شرکتی است که به صورت اینترنتی کار می‌کند. همه این‌ها یعنی این که میز شما باید مناسب با کارتان باشد و شما باید ویژگی های یک میز اداری خوب را بشناسید. در این دیدگاه عملا دو نوع میز داریم که می توان آنها را بررسی کنیم. یک نوع میز اداری است که چند نفر دور آن می‌نشینند و با چند جدا کننده حریم هر یک از کارمندان مشخص می‌شود. این میزها که به میز کار گروهی هم معرف‌اند بیشتر به درد شرکت‌هایی می‌خورد که کمتر جلسات با ارباب رجوع ندارند و افراد غریبه‌ای در شرکت چندان رفت و آمد ندارند، اگر هم جلسه‌ای باشد در اتاق جلسات پشت میز اداری دیگری انجام می‌شود و میز کار گروهی فقط برای کار در کنار دیگر کارمندان طراحی می‌شود. این نوع از میزهای اداری محیط کاری بسیار صمیمی و گرم می‌کنند و مناسب‌اند برای کار گروهی . اگر شرکت شما نیاز ویژه‌ای به کار گروهی دارد حتما از میز اداری گروهی استفاده کنید.

اما میز اداری انفرادی، گاه بزرگ است و گاه کوچک. این موضوع در انتخاب این مدل از میزها بسیار مهم است که آیا شما در شغلتان ملزم به پذیرایی از ارباب رجوع هستید یا نه. اگر میز اداری را برای منشی دفتر و یا کارمندی می‌خواهید این کار را باید به کرات انجام دهد، به شدت به این موضوع توجه کنید که میز باید ساده باشد.

میز اداری انفرادی مانند دیگر میز‌ها باید امکانات اداری را هم برای کارمند فراهم کند. استفاده از مدل‌های اِل با زاویه‌ ۹۰ درجه می‌تواند علاوه بر فراهم آوردن انواع امکانات برای کارمند، مانند کشوهای متعدد و دسترسی به انواع کانال‌های ارتباطی، یک ظاهر ساده و صمیمی را هم برای شما فراهم می‌آورد. سادگی یک میز اداری برای کارمندانی که با ارباب رجوع سروکار دارند به این دلیل مهم است که حس صمیمی و خودمان و دوست داشتنی بودن را به ارباب رجوع منتقل می‌کند و اگر ارباب رجوع شما عصبانی باشد میز ساده و زیبای شما، می‌تواند قدمی نامحسوس برای آرام کردن مشتری بر دارد.

میز اداری مدیریتی

پر تجمل بودن، بزرگ بودن، پوشاندن دفتر با حجم بزرگ میز، بدترین بخش‌های یک میز اداری مدیریتی است. اداره‌ای را فرض کنید که مدیران آن پشت میزهای بلند بزرگ و پر حجم نشسته‌اند روی میزهای آن‌ها بسیار شلوغ است؛ برگه و کاغذ های بسیاری میز آنها را پوشانده است. همین طور کسانی که به دیدار این مدیر می‌آیند باید در جایی در قسمت پایین اتاق و نزدیک درب ورودی بنشینند این‌ها بدترین ویژگی‌های رایج برای میز مدیریتی کلاسیک است که متأسفانه در ایران بسیار رواج دارد.

این میز اداری نیست که مقام و منزلت یک مدیر را محکم می‌کند، بلکه مدیریت مدیران است که به آن میز مقام منزلت می‌بخشد. استفاده از میز اداری پر تجمل این روزها در همه جای دنیا تقریبا منسوخ شده است و حتی مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های بزرگ هم از میز اداری ساده و البته راحت استفاد می‌کنند. بزرگی میز مدیریتی یک انتخاب است که البته به اندازه و ابعاد دفتر مدیر هم بر می‌گردد اما باز هم ما بر سادگی میز تأکید می‌کنیم گاهی اوقات میز‌ اداری آنچنان بزرگ است که زبان بدن شما را می‌پوشاند و شما نمی‌توانید پیام‌های مناسبی را از طریق زبان بدن به دیگران انتقال دهید. پس برای یک مدیر حرفه‌ای میز اداری که زبان بدن را هم نپوشاند و پشت آن دست‌ها و فرم نشستن کاملا معلوم باشد یک ضرورت امروزی است.

گروه سامانه ساز، هوشمندی را در طراحی‌های دکوراسیون اداری خود مهم‌ترین اصل ممکن می‌داند به این معنی که برای هر محیط کاری و فضای اداری، هوشمندانه ترین انتخاب را فراهم می‌آورد. همراهی شما در انتخاب‌هایتان همیشه افتخار سامانه ساز بوده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *