Good conference room

میز کنفرانس خوب در موفقیت‌های یک جلسه چقدر می‌تواند مؤثر باشد


یک جلسه سنگین با مشتری‌های ناراضی، یک نشست دوستانه با همکارانی که همه مشتاق کار بیشتر و بهتر‌ند. یک جشن دوستانه که برای تولد یکی از همکاران برگزار می‌شود. این نشست‌ها همه پشت یک میز کنفرانس صورت می‌گیرد. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک میز کنفرانس خوب در موفقیت‌های یک جلسه چقدر می‌تواند مؤثر باشد. این موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

میز کنفرانس خوب را بهتر بشناسیم

میز کنفرانسی که شما انتخاب می‌کنید دو ویژگی مهم دارد ۱٫ مناسب فضای شما ست ۲٫ مناسب کار شما ست.

به دفتری اداری، فکر کنید که حدود ۵۰ الی ۶۰ متر است و یک میز اداری ۱۲ نفره را برای خود سفارش می‌دهد. این اداره به دنبال این است که همه کار‌های کارمندانش پشت این میز انجام شود. میز کنفرانس این شرکت، محلی برای کارهای روزمره؛ جایی برای صرف غذا و همین طور جایی است که جلسات درون سازمانی و حتی برون سازمانی پشت آن برگزار می‌شود. این یک اشتباه بزرگ است. میز کنفرانس فقط برای جلساتی است که یک سازمان میان کارمندان خود و ارباب رجوعش برگزار می‌کند. اگر شما یک شرکت کوچک هستید یک میز کنفرانس ۴ یا ۶ نفره با یک پارتیشن اداری خوب می‌تواند تمام نیاز شما را برطرف کند برای دیگر کارها میزهای مناسب دیگری نیز وجود دارد. در فضاهای کوچک برای میز کنفرانس خود صندلی‌های کوچکی خریداری کنید تا بتواند تا حد امکان از فضای خود بهینه استفاده کنید. این واقعیتی است از صندلی مدیر عامل تا صندلی های پذیرایی و کارشناسی، باید در یک دفتر کوچک، جمع جور کوچک انتخاب شود.
۲٫ جلسات شما چگونه برگزار می‌شود آیا پذیرایی شما مفصل و کامل است یا پذیرایی که از حاضرین جلسه انجام می‌دهید مختصر است. در جلسات شما بیشتر چه مباحثی مطرح می شود. به چه امکاناتی در جلسات خود نیاز دارید. اگر شرکت شما به کار‌های حسابداری و مالی می‌پردازد و جلسات شما با اسناد مختلف حقوقی و مالی سرو کار دارد بهتر است در میز کنفرانس خود جایی را برای یک پرینتر در نظر بگیرید. اگر جلسات شما با ارائه مطالب گوناگون همراه است نیز حتما جایی را برای پروژکتور یا ال سی دی بزرگ داشته باشید. همین طور کابل های شبکه و برق هم باید در میز شما تعبیه شود تا به راحتی همه نیاز‌هایتان به اطلاعات در هنگام جلسه برطرف شود. همه این مسائل، نیازهای پیرامونی یک میز خوب است که در هنگام خرید میز کنفرانس  و دیزاین آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

 میز کنفرانس و چینش صندلی ها

در بسیاری از جلسات دیده شده که برخی از اعضای جلسه مشکلی در دیدن ال سی دی یا تصاویر پروژکتور دارند. برای دیدن سخنران جلسه مجبورند خود را به جلو یا عقب متمایل کنند اتاقی که در آن برای جلسه به سر می‌برند هوای مناسب ندارد. همه این مسائل از انتخاب بد میز کنفرانس سرچشمه می‌گیرد. مدل های مستطیلی میز کنفرانس یک مشکل بزرگ دارد در ابعاد بزرگ به واسطه آن که حاضرین در جلسه در کنار هم و در یک خط قرار دارند افراد هم ردیف نمی‌توانند یک دیگر را به درستی ببینند. همین طور مدیر جلسه هم دید خوبی بر جلسه ندارد.
برای این گونه میزهای کنفرانس که تعداد افراد حاضر پشت آن بیش از سه نفر در هر ردیف است ما مدل‌هایی را پیشنهاد می کنیم که قوسی در بدنه خود دارند و عملا از شکل بیضی و یا شبیه آن سود می‌برند. این گونه می‌توان تا حد امکان مشکل دیدن افراد در جلسه را برطرف کرد.
مشاهده تصاویر ال سی دی یا پروژکتور از هر جای میز کنفرانس بسیار واجب است. بهتر است مانیتور در قسمت انتهایی میز باشد تا برای همه قابل روئیت شود و حداکثر یک نفر از دیدن آن محروم شود.
پس:
۱٫ میز کنفرانس خود را مناسب فضایتان انتخاب کنید
۲٫ میز کنفرانس شما باید امکانات خاصی برای جلسات معمولتان داشته باشد
۳٫ دید افراد را در میز کنفرانس حتما در نظر بگیرید
ما در مطلب دیگر به رنگ و فضای میز کنفرانس در اتاق جلسات می‌پردازیم . تا آن زمان با وبلاگ سامانه ساز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *