Use the green wall of the office

دیوار سبز یکی از روندهای جذاب و جدید طراحی دکوراسیون داخلی است


دیوار سبز که به عنوان دیوار زنده نیز شناخته می‌شود؛ از ترندهای جدید طراحی دکوراسیون داخلی و حتی خارجی هستند. دیوار سبز در واقع یک باغ عمودی خودکفا است؛ که در اندازه‌های مختلف می‌تواند روی دیوارهای ساختمان شما نصب شود. به دلایل مختلف محبوبیت دیوارهای سبز پیوسته در حال افزایش است؛ اما اگر به تاریخچه این محصول برگردید؛ اولین نمونه آن حدود ۳۰ سال پیش و در وسعتی به اندازه ۴۰۰۰ متر مربع طراحی شد. اما این روزها به کمک تکنولوژی و طراحی‌های خلاقانه تر، استفاده از دیوار سبز در قطعات کوچک (حتی در اندازه یک تابلو) نیز ممکن شده است.
به عنوان مثال SageWalls یک مدل مطرح از این باغ‌های عمودی و کوچک است؛ که در ۸ اندازه استاندارد در دسترس شما قرار دارند. به طور معمول این باغ‌های عمودی دارای یک مخزن آب و یک پمپ گردش مجدد آب هستند. در نتیجه نیازی به لوله‌کشی آب و فضایی برای تخلیه ندارند.

حضور دیوار سبز در دکوراسیون اداری

مبلمان اداری از اجزای متعددی تشکیل شده است. اما به طور کلی می‌توان مبلمان اداری را به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم کرد. ادوات اصلی شامل مواردی همچون میز و صندلی اداری، میز کنفرانس و… است. اما ادوات فرعی بیش از هرچیز شامل اجزای تزئینی موجود در فضا هستند. یکی از این مبلمان اداری فرعی گیاهان هستند. گیاهان می‌توانند تغییرات عمده ای در بهبود فضای اداری داشته باشند؛ اما این روزها که دفاتر اداری فشرده‌تر از گذشته هستند، یافتن فضایی برای گیاهان شاید بسیار مشکل باشد.
در این شرایط است که استفاده از دیوار سبز به عنوان یک راه حل جایگزین می‌تواند مزایای ایجاد یک فضای سبز کوچک را برای شما مهیا کند. البته دیوارهای سبز تنها با ایده استفاده مفید از فضا طراحی نشده‌اند. این باغ‌های عمودی به نسبت شکل سنتی استفاده از گیاهان در دکوراسیون اداری ، از مزایایی بیش از جاگیر نبودن برخوردار هستند.
در درجه اول دیوار سبز می‌تواند کارکرد یک تابلوی زیبا را در فضای اداری شما بازی کند. تصور کنید روی یکی از دیوارهای اصلی شرکت، تابلویی مملو از گیاهان سبز طبیعی را داشته باشید. تابلویی که معمولا از تمام نقاط دفتر کار قابل مشاهده است.
همچنین این شبه گلدان‌های دیواری به مراقبت‌های کمتری نیاز دارند. دلیل این موضوع هم ویژگی‌های خاص گیاهان مورد استفاده در آن و همچنین سیستم آب‌رسانی به گیاهان است.
با دیوارهای سبز حتی می‌توان ایده‌هایی خلاقانه را به اجرا گذاشت. به عنوان مثال ایجاد لوگوی شرکت شما به کمک گیاهان یکی از این ایده‌های خلاقانه است.
یکی از مزایای جالب و کمتر پرداخته شده دیوار سبز نیز عملکرد آن به عنوان عایق است. دیوار سبز می‌تواند عایق مناسبی برای حرارت و صدا باشد. در نتیجه برای ایجاد عایق صوتی و… برای اتاق‌هایی مثل اتاق کنفرانس پیشنهاد جالبی خواهد بود.
تمام مزایای گفته شده، بدون در نظر گرفته مزایای کلی وجود گیاهان در دفتر کار است. افزایش انرژی کارکنان، بهبود هوای محیط، بهبود سلامتی و روحیه افراد حاضر، روح بخشیدن به فضا و… همگی از موارد دیگری است که وجود گیاهان سبز در مبلمان اداری برای دفتر کار شما فراهم می‌کند.
استفاده از دیوار سبز بیش از هرچیز در محیط‌هایی که با سلامت افراد سروکار دارند توصیه می‌شود. وجود چنین دکوراسیونی در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، مطب پزشکان و سایر مکان‌های مشابه، نقشی آرامش‌بخش را در محیط ایفا خواهد کرد.
نکته نهایی اینکه دیوارهای سبز را با گلدان‌های دیواری قدیمی اشتباه نگیرید. دیوارهای سبز دارای ویژگی‌های زیستی متفاوتی هستند و شکل چینش آنها در فضای داخلی ساختمان‌ها، دقیقا مانند یک تابلوی نقاشی و در اندازه‌های گوناگون است.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *