بهره وری از فضای دفتر کار کوچک

برخی از تغییرات ساده در دکوراسیون اداری می تواند مشکل فضای محدود شما برطرف کند


کار در یک محیط کار کوچک می تواند اغلب چالش هایی را به همراه داشته باشد. اگر فضای کاری شما تا مرزهای آن پر شده است، شاید وقت آن باشد که فضای خود را تغییر داده یا گسترش دهید، مخصوصا اگر استراتژی کسب و کار شما رشد شرکت تان باشد.
با این حال، اگر تعداد کارکنان شما تغییر نکرده است اما شما دارای فضای کاری محدودی هستید، برخی از تغییرات ساده در دکوراسیون اداری می تواند این مشکل را در فضای محدود شما برطرف کند. شما همچنان فضای خود را دارید، فقط باید بدانید که چه کاری با آن انجام دهید.هر چه دفتر کوچکتر باشد، تصور کردن یک طرح جایگزین دشوارتر خواهد بود، مخصوصا اگر سالها با آن فضا زندگی کرده باشید.

این جایی است که دیدگاه بیرونی می تواند مفید باشد؛ جایی که طراحان حرفه ای چشم انداز تازه ای را ارائه می دهند. با استفاده از دانش و تجربه صنعتی خود در ایجاد محیط اداری کارآمد، می توانند محل کار فعلی شما را بررسی و ارزیابی کنند که چه کاری می توانید انجام دهید و چه چیزی را می توانید بهبود ببخشید.

اما قبل از اینکه از متخصصین کمک بخواهید، در اینجا چند سوال برای راهنمایی شما در شروع ارزیابی ارائه شده است.

نقشه فضای اداری

طراحی دکوراسیون اداری دفتر شما یکی از اساسی ترین ملاحظات است و شما احتمالا آن را قبلا دیده اید، اما دوباره آن را بررسی کرده و جزئیات بیشتری را ارزیابی کنید. آیا می توانید تغییرات کوچکی در طرح فعلی خود داشته باشید؟ آیا لازم است فضای بیشتری را برای طرح خود در نظر بگیرید؟ آیا مبلمان فعلی شما مناسب دکوراسیون اداری موردنظر شما هستند؟ آیا از تمام مبلمان استفاده می کنید؟ اینها ملاحظات کلیدی هستند که باید برای بهرو وری بیشتر از یک فضای دفتر کوچک استفاده کنید.

شیوه های کار و استفاده از فناوری و فضای دفتر کار

به شیوه های فعلی کار خود نگاه کنید و چگونگی استفاده از فضای خود را ارزیابی کنید که چه بهبودی نیاز دارید. سؤالاتی که مطرح می شوند:

  • چه فضایی برای ذخیره سازی نیاز دارید؟
  • چگونه از تجهیزات استفاده می کنید؟
  • آیا هر کس باید سطل زباله خود را داشته باشد و یا یک سطل بازیافت مرکزی منجر به صرفه جویی در فضا و همچنین حفظ محیط زیست می شود؟
  • چند اتاق کنفرانس واقعا مورد استفاده قرار می گیرد و چه چیزی باید درون آن قرار داده شود؟
  • آیا بایگانی اسناد شما بایستی خارج از سایت باشد؟ آیا این اسناد واقعا باید چاپ شوند؟ کدام اعضای تیم نیاز به ارتباط با یکدیگر و همکاری دارند؟

این ها تنها چند پرسش هستند که می توانند تعیین کننده باشند:

  • چه مبلمان اداری واقعا نیاز دارید؟
  • چگونه و کجا باید کارکنان، مبلمان اداری و تجهیزات اداری قرار داده شوند
  • آیا سرمایه گذاری بزرگ شما باید در تکنولوژی های مدرن و جدید باشد
  • آیا شما نیاز به تغییر محل دفتر کارخود دارید

دیوارها، درب ها ، پارتیشن اداری و مسائل مربوط به دفتر اداری باز

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که محل دیوارها و درب ها فضای اداری شما را تعیین می کنند و گزینه های پارتیشن بندی دفتر شما را محدود می کنند.

قبل از ورود به بحث در مورد دفاترکار با فضای باز، آیا آن را مناسب کسب و کار خود می دانید، کمک کننده و یا مانع ارتباطات و غیره . آیا دیوارها و پارتیشن های اداری دفاتر شما متحرک هستند؟ آیا شرایط دفتر شما به شما اجازه می دهد تا فراتر از بازسازی و تعمیرات بروید؟ آیا رئیس به یک دفتر بزرگ و خصوصی و یک میز مدیریتی نیاز دارد یا این را مانع برقراری ارتباط خوب در محل کار و افزایش روحیه تیم می داند؟

اگر می توانید دیوارها را حذف کنید (و حتی آنها را در جای دیگری قرار دهید)، می توانید یک دنیایی از فرصت ها به روی خود باز کنید. شکی نیست که پیامدهایی برای حفظ حریم خصوصی، انتقال صدا و حتی حواس پرتی بصری وجود دارد، اما با تجزیه و تحلیل شیوه های کار شما و بررسی مبلمان اداری مناسب، فن آوری و مواردی مانند کاشی سقف آکوستیک، شما مزایای افزایش فضای اداری را به منظور کارآمدتر کردن فضای اداری خود در اختیار خواهید داشت.

مبلمان اداری مناسب فضای کار کوچک

مبلمان کوچک به طور ناگهانی بهترین طراحی دفتر را برای دفتر کوچک شما ایجاد نمی کند. به یاد داشته باشید، مبلمان اداری می تواند گزینه های شما را محدود یا توسعه دهد.

اگر شما کشوی میز اداری خود را با اسناد ذخیره شده پر کنید، آنگاه عملا محوطه دفتر را محدود کرده اید. اما اگر شما نیاز به نگهداری اسناد و مدارک در محل داشته باشید، راه حل های زیادی از مبلمان اداری وجود دارد که می تواند حتی اسناد بیشتری را در فضایی کوچکتر، ذخیره کنید. و یا حتی می توانید دیوارهایی برای ایجاد فضای ذخیره سازی با یک طراحی هوشمندانه داشته باشید.

ارتفاع سقف شما چقدر است؟ با استفاده از قوه تخیل و تجزیه و تحلیل عملی، می توانید مبلمان اداری سفارشی را نه تنها با تکیه بر یک کاتالوگ دفتری با استفاده از برخی از ایده های طراحی دکوراسیون دفاتر کوچک بیابید و نسبت به آن بینش پیدا کنید. حداکثر بهره برداری از فضا در یک دفتر کوچک نیاز به ترکیب خلاقیت، برنامه ریزی فضایی هوشمندانه و درک روش های کسب و کار شما دارد.

گروه حرفه ای سامانه ساز مشاوره و راهنمایی هایی را در هر دو زمینه فضاهای کوچک و بزرگ ارائه می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *