Creating creativity at work

برای داشتن خلاقیت در محل کار باید برخی شرایط برقرار باشد


برای داشتن خلاقیت در محل کار باید برخی شرایط برقرار باشد. باید ذهنتان این قدرت را داشته باشد که ایده‌های نو بسازد. اما این همه ماجرا نیست. ما باید در شرایط خاصی هم قرار بگیرید که بتوانید خلاقیت داشته باشید.
البته شاید بگویید سختی باعث ایجاد خلاقیت در کار می‌شود. بله، اما همیشه این گونه نیست. شما باید برای انجام یک پروژه، شرایط و زمینه‌های انجام آن را داشته باشید. این کار باعث می‌شود مسیر رشد ایده‌های شما روشن‌تر شود.
هر شرکتی راه و روش خاصی برای پیشرفت خود ارائه می‌دهد. اما تمامی کسب و کارهای موفق با همفکری و مشورت کارمندان برتر خود توانسته به پیشرفت برسد. برای مثال وجود یک میز کنفرانس در شرکت، افراد را برای دورهم جمع شدن تشویق می‌کند. آن‌ها در کنار هم جسارت بیان ایده‌های خودشان را پیدا می‌کنند، و همین موضوع باعث ایجاد خلاقیت در کارشان می‌شود. شما به این دسته از نیروها نیاز دارید. کسانی که با وجود زمینه‌های پیشرفت، مسائل حال را می‌بینند، از گذشته تجربیات را به یاد دارند و برای آینده کسب و کار شرکت ایده‌های کارآمد بیان می‌کنند.

فضا برای خلاقیت در کار تاثیرگذار است

چرا برخی از شرکت‌های موفق در استخدام سخت گیرانه عمل می‌کنند؟ آن‌ها به دنبال افرادی هستند که دائما به پیشرفت فکر می‌کنند. در شرایط بحرانی راه‌حل‌های تضمینی می‌دهند و می‌توانند کنترل اوضاع را به دست بگیرند. اما خلاقیت نیروها به این بستگی دارد که کارفرماها شرایط خلاقیت را برای آنان ایجاد کنند. برای این منظور آن‌ها باید فضاهایی را برای همفکری و ارتباط بهتر بین همکاران ایجاد کنند. برای مثال اتاق جلسه‌هایی با طراحی جالب و مینیمال ایجاد کنید. آن‌ها در این اتاق‌ها با همکاران خود به همفکری در رابطه با موضوعی می‌پردازند و سعی می‌کنند نتیجه‌ای از این جلسه به دست آورند.
وسایل اضافی را دور بریزید. شاید با تغییر دکوراسیون باز هم تعدادی از وسایل قدیمی در اتاق‌ها بر جای مانده باشد. تکلیف این وسایل را که فقط فضا را اشغال کرده و کاربردی را ندارد، روشن کنید. شلوغ بودن محیط می‌تواند فضای ذهن را محدود کند. ذهن نظم یافته از طریق دیدن می‌آموزد.
تابلوهای انگیزشی نصب کنید. لازم نیست دیوار را پر از نوشته‌‎های مثبت کنید. زمانی که فشار کاری زیاد می‌شود، گاهی با یک نوشته دلگرمی و امید به ما در محل کار باز می‌گردد. سعی کنید برای افزایش خلاقیت در کار هر چند روز یک‌بار جملات انگیزشی بر روی استیکرهای کاغذی بنویسید و روی میز اداری خود یا جایی که جلوی چشمتان باشد بچسبانید. تکرار این جملات در ضمیر ناخداگاه شما امید ایجاد می‌کند.

برخی وسایل به کمک شما می‌آیند

برای داشتن یک ذهن خلاق، باید در زمان حال زندگی کنید. اگر موضوع در گذشته تبدیل به گره‌ای در ذهنتان شده و یا ترس از آینده دارید نمی‌توانید بر روی زمان حال مسلط شوید. بسیاری از موضوعات بحرانی در شرکت‌ها نیازمند تمرکز جهت تحلیل موضوع است. شما اگر در زمان بروز بحران توانایی تحلیل آن را نداشته باشید، قدرت آینده نگری آن را هم نخواهید داشت. یک کاغذ بردارید و هر چیزی که شما را از ادامه دادن می‌ترساند را یادداشت کنید. چند دقیقه نوشتن ذهن شما را آزاد می‌کند.
بسیاری از شرکت‌ها امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که فضای شادتری در محل کار برای کارمندان خود ایجاد کنند. این کار باعث ایجاد روحیه مثبت در بین آنان می‌شود. روحیه مثبت گامی برای ایجاد خلاقیت در کار است. به همین منظور دقایقی را در محل کار به بازی‌های متنوع می‌پردازند. فوتبال دستی، گیم، یا حتی یک عصرانه ساده می‌‍تواند حال و هوای آنان را تغییر دهد.
در آخر هوای آزاد را دست کم نگیرید. سعی کنید چند دقیقه‌ای را در هوای آزاد قدم بزنید و فکر کنید. ایده‌های نو در ذهنتان رشد می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *