ایجاد فضای کاری با هدف افزایش بهروری

فارغ از این که آیا در خانه یا دفتر کار می کنید، مهم است که در فضای کاری خود احساس راحتی کنید


۹ راه برای ایجاد یک فضای کاری که باعث افزایش بهره وری می شود

نظرات ارائه شده توسط شرکت کنندگان کارآفرین می باشد. فارغ از این که آیا در خانه یا دفتر کار می کنید، مهم است که در فضای کاری خود احساس راحتی کنید. این فضا می تواند تنگ و سرشار از عوامل پرت کننده حواس باشد، اما دفتر کار راحت و جذاب، علاوه بر تقویت اخلاق شما، باعث افزایش بهره وری و کارایی نیز می شود.

در اینجا توصیه هایی برای کمک به ایجاد دکوراسیون اداری راحت تر و تبدیل محیط کاری شما به مکانی بهتر همراه با افزایش بهره وری آورده شده است.

۱٫به مبلمان اداری مورد استفاده خود توجه کنید.

قطعا مهمترین عامل برای ایجاد راحتی در محل کار داشتن صندلی و میز اداری مناسب است. چند مورد که باید قبل از خرید این اقلام به آن توجه داشته باشید در زیر آورده شده است. یک صندلی خوب باید دارای جادستی باشد. این جادستی ها باید به اندازه کافی پایین باشند تا شانه های شما احساس خستگی نکنند، آرنج خود را تا زاویه ۹۰ درجه خم کنید و پای خود را به طور صاف بر روی زمین قرار دهید.

میز هم دقیقا همانند صندلی است. بنابراین وقتی می خواهید یک میزاداری جدید را خریداری کنید یا تصمیم بگیرید که آن را سفارش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که میز دارای ارتفاع مطلوب است. البته می توانید ارتفاع صندلی خود را بر اساس آن تنظیم کنید، اما بهتر است از قبل به این موارد فکر کنید.

۲٫ به نورپردازی توجه کنید

در حالت ایده آل، یک فضای کاری باید دارای تعداد زیادی پنجره و ورودی برای نور طبیعی باشد. چرا؟ خورشید باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. با این حال، از آنجا که این امر همیشه امکان پذیر نیست، باید روشنایی مصنوعی کافی در دکوراسیون اداری را برای تسهیل خواندن، نوشتن و سایر فعالیت ها فراهم کنید.

۳٫ به دمای اتاق توجه کنید

درجه حرارت دما در دفتر شما نیز بسیار مهم است. اگر خیلی گرم باشد، تمرکز شما را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر خیلی سرد باشد، بر روی بهره وری شما تاثیر می گذارد. به رغم دمای بیرونی، شما باید بتوانید درجه حرارت را در فضای داخلی دفتر کار خود تنظیم کنید. اگر نگرانی در این زمینه وجود دارد، راه هایی برای کاهش هزینه راه اندازی یک تهویه مطبوع وجود دارد. شما همچنین می توانید یک بخاری قابل حمل نیز خریداری کنید.

۴٫ فضای خود را تزئین کنید

دشوار است که دکوراسیون داخلی ایده آل برای محیط کار را توصیف کنیم. باور عمومی این است که باید چیزی بین یک خانه و یک دفتر کار اداری باشد، به این معنی که باید دنج و جذاب بوده و در عین حال عملکردی و کارآمد باشد.

به این ترتیب احساس خوشایند بیشتری در آن احساس می شود و در هنگام کار بیشتر الهام می گیرید. برای این منظور، می توانید از یک پوستر الهام بخش استفاده کنید. این پوستر خلق و خوی شما را بهبود خواهد بخشید. شما همچنین می توانید از چند عکس شخصی در فضای کار خود استفاده کنید، ترجیحا آنهایی که خاطرات خوب را برای شما تداعی می کنند. از یک صفحه چوب پنبه ای برای نمایش هر دو دسته عناصر تزئینی و عملکردی استفاده کنید. فرشی را انتخاب کنید که احساسات شما را بر انگیزد. فضای راحت یک خانه را با فضای عملکردی یک دفتر کارترکیب کنید. بی نهایت انتخاب برای تامین این نیاز وجود دارد.

۵٫ سازمان یافتگی خود را حفظ کنید.

هیچ چیز بدتر از یک فضای کاری سازمان نیافته نیست. این می تواند توانایی شما برای انجام کار را کاهش داده، بهره وری شما را بدون توجه به نوع استراتژی تجارت شما تحت تاثیر قرار دهد و سطح راحتی شما را پایین آورد. فقط عناصری را که واقعا نیاز دارید روی میز قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها در دسترس هستند. میز اداری خود را با آیتم های تزئینی آشفته نکنید. در عوض، آنها را روی دیوار در مقابل میز کار خود قرار دهید تا بتوانید آنها را ببینید.

۶٫ سیم های موجود در اطراف میز خود را سازمان دهی کنید.

من فکر می کنم که همه ما موافق باشیم که سیم های پیرامون میز کار ما می توانند به سرعت از کنترل خارج شوند و این خیلی مزاحمت برای ما در فضای کار ایجاد می کند. بنابراین سعی کنید راهی برای سازماندهی آنها پیدا کنید. یک راه حل ساده می تواند قرار دادن آنها در زیر میز اداری باشد. یا همچنین می توانید از شر تمام کابل هایی که ممکن است در حین کار مزاحم شما باشند، خلاص شوید.
شما می توانید آنها را در کنار میز جمع کرده و یا یک راه خلاقانه تر برای سازماندهی آنها پیدا کنید. شما می توانید کابل خود را به آثار هنری تبدیل کنید.

۷٫ از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

اگر همه وقت خود را پشت کامپیوتر صرف می کنید، یک صفحه کلید و ماوس با کیفیت مناسب برای راحتی شما، ضروری است. صفحه کلید های ارگونومیک و طبیعی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند موقعیت طبیعی بدن خود را هنگام استفاده از آنها حفظ کنید. این باعث جلوگیری از بروز بسیاری از فشارها روی مچ دست و انگشتان شما می شود.

۸٫ یک اتاق برای استراحت خود ایجاد کنید

ایجاد یک اتاق استراحت به سادگی با تمیز کردن یک منطقه و اضافه کردن اقلامی مانند یخچال و فریزر، مایکروویو، میز و صندلی قابل انجام است. اگر واقعا میخواهید خلاق باشید، یک تلویزیون نیز در اتاق استراحت خود قرار دهید. تا زمانی که شما (و کارکنان شما) از این امکانات سوء استفاده نکنید، این یک راه عالی برای ایجاد یک فضای کار راحت تر است.

۹٫ به موسیقی گوش دهید

سبک موسیقی که به شما کمک می کند کار خود را بهتر انجام دهید را پیدا کنید. در حین انجام کارهای تکراری مثل پاسخ دادن به ایمیل ها، ضبط پیام های صوتی ، گوش دادن به یک ترکیب خوب از موسیقی شاد ، ایده ای عالی است. شما می توانید از دستگاه پخش موسیقی بر روی گوشی خود استفاده کنید، آن را به یک بلندگو وصل کنید یا یک پخش کننده موسیقی خریداری کنید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *