Furniture is synchronous with the brand

برای انتخاب مبلمان هماهنگ با برند در درجه اول باید تعریف درستی از برند داشته باشید


برند را می‌توان بزرگترین دارایی نامحسوس هر شرکتی دانست. یک برند خوب و محبوب می‌تواند تاثیر بسیاری بر موفقیت شرکت در اهداف مختلف داشته باشد؛ در حالی که یک برند با سابقه منفی موجب کاهش اعتبار شرکت و طبیعتا کاهش درآمد آن می‌شود. آگاهی و شناخت مخاطب از برند نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین نکاتی را در رابطه با انتخاب مبلمان هماهنگ با برند مطرح می‌کنیم.

ارتباط مبلمان اداری و برند سازمانی

برای انتخاب مبلمان اداری هماهنگ با برند در درجه اول باید تعریف درستی از برند داشته باشید. بسیاری از ما برند را با همان لوگو یا آرم شرکت می‌شناسیم؛ اما واقعیت آن است که لوگو یا آرم شرکت تنها بخشی از برند شرکت شماست. وقتی می‌گوییم برند، منظور مجموعه‌ای از عوامل است که باعث شناخت مخاطب از شرکت شما خواهد شد. به همین دلیل نیز، سابقه فعالیت‌ها، رنگ سازمانی، دکوراسیون اداری، زمینه‌های شهرت سازمان، فرهنگ سازمانی و… از جمله مواردی هستند که روی شناخت دیگران از برند شما موثر است. در واقع به زبان ساده باید گفت منظور از برند، نوع شناخت و آگاهی مشتریان و مخاطبان از کسب و کار شماست.
حال که برند را شناختید؛ احتمالا می‌دانید که بخشی از شناخت مشتریان از کسب و کار، با توجه به سبک طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری ایجاد می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که دکوراسیون اداری و مبلمان اداری، در راستای شناخت برند شما طراحی و انتخاب شود.

انتخاب مبلمان هماهنگ با برند سازمانی

منظور از مبلمان هماهنگ با برند نمونه‌هایی از مبلمان است که دربردارنده پیام برند شما باشد. در قدم اول نیز تبلور این موضوع در مبلمان اداری، مرتبط با رنگ است. روش بسیار رایجی است که مبلمان اداری را با توجه به رنگ سازمانی انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال اگر رنگ لوگو یا آرم شرکت شما قرمز با زمینه خاکستری است؛ استفاده از این رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون اداری و انتخاب مبلمان اداری در ایجاد این هماهنگی بسیار موثر است.
البته در زمینه رنگ توجه داشته باشید؛ که بعضی رنگ‌ها، اگرچه در آرم، لوگو، بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی و سایر طراحی‌های شرکت شما به کار رفته است؛ اما رنگی مناسب با فضای کار نیست. در این شرایط بهتر است از رنگ‌های نزدیک، خنثی یا متضاد استفاده کرده و رنگ سازمانی را به عنوان امضای کار در نقاط خاصی از طراحی بکار ببرید. در ادامه همان مثال قبلی، تصور فضایی با مبلمان کاملا قرمز شاید کمی آزاردهنده باشد. پس بهتر است تنها از خطوط قرمز استفاده نمایید؛ و یا تنها چند مورد خاص را با رنگ قرمز انتخاب کنید.
پس از رنگ، شکل و نوع طراحی مبلمان اداری اهمیت بالایی دارد. شاید در نگاه اول متوجه تفاوت‌ها نشوید؛ اما این موضوع به شدت در ناخودآگاه افراد می‌تواند موثر باشد. به عنوان مثال اگر لوگوی شما دایره‌ای شکل است؛ بهتر است از مبلمانی با انحناهای نرم استفاده نمایید؛ در حالی که اگر در لوگوی شما از خطوط شکسته استفاده شده است؛ روش بهتر استفاده از مبلمان مدرن با گوشه‌های تیز و خطوط شکسته است.
در نهایت توجه کنید؛ همان‌طور که گفته شده، برند سازمان شما فقط لوگوی آن نیست. بلکه مجموعه‌ای از عوامل است. به عنوان مثال هنگام انتخاب مبلمان هماهنگ با برند باید به فرهنگ حاکم بر سازمان و موضوع فعالیت نیز توجه کنید. سازمانی که دارای کارکنان جوان است؛ به سمت مبلمان اداری مدرن در فضاهای کاری مشترک می‌رود. همچنین شرکت‌های با موضوع تکنولوژی نیز چنین تمایلاتی دارند. در مقابل شرکت‌های تولید و عرضه محصولات لوکس با مخاطبان خاص، معمولا به دنبال طراحی‌های کلاسیک، با جزئیات زیاد و دیدگاه‌های تجمل‌گرایانه هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *