Choice of modern and classical office furniture

انتخاب بین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن مهم است


این روزها مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون اداری نقشی اساسی در شکل‌دهی و سازمان‌دهی هر دفتر کاری دارد. اگر در گذشته مبلمان اداری تنها نقش ابزاری برای انجام کار و شکل دهنده ظاهری فضا را داشت؛ امروزه مبلمان اداری نقش‌های پیچیده‌تری را بر عهده دارد. به عنوان مثالی ساده آنها می‌توانند بر کیفیت کار کارکنان و سلامت آنها موثر باشند. بسیاری از شرکت‌های قدیمی که امروز تصمیم به تغییر دکوراسیون و مبلمان اداری خود گرفته‌اند؛ دچار تردید هستند که آیا ساختار قبلی و کلاسیک مبلمان خود را بشکنند و به مبلمان اداری مدرن روی آورند؛ و یا همچنان از سبک‌های کلاسیک مبلمان اداری پیروی کنند. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین می‌خواهیم نکاتی را درباره انتخاب بین مبلمان اداری مدرن و کلاسیک مطرح کنیم.

نکات انتخاب بین مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

 چرا این مسئله مهم است؟

انتخاب بین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن مهم است؛ چون در صورت عدم انتخاب، این مسئله می‌تواند موجب آشفتگی فضای بصری دفتر کار شما شود. واقعیت آن است که هنوز هم در بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توان گفت سبک مبلمان مورد استفاده چیست. در نتیجه برای دوری از ناهماهنگی و آشفتگی در طراحی دکوراسیون اداری، قبل از هر چیز باید سبک مناسب خود را انتخاب کنید.

اثر شرایط کار در انتخاب

هر کسب‌وکاری ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را دارد. این ویژگی‌ها از جمله مواردی است که در انتخاب شما بین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن موثر است. در واقع این ویژگی‌ها نیاز شما را تعریف می‌کند. مثلا توجه به اینکه مشتریان شما افرادی میان‌سال و رو به پیری هستند یا افرادی جوان و اهل تکنولوژی و مد روز، یک فاکتور ساده است که در انتخاب بین این دو سبک به شما کمک می‌کند. همین‌طور این موضوع درباره کارکنان شما نیز صدق می‌کند. از سویی تعداد افراد و پیچیدگی کارها نکته دیگری است که باید مدنظر داشته باشید. شرکت‌هایی با تعداد کارکنان زیاد و فضای محدود، با مبلمان اداری مدرن سازگاری بیشتری دارند؛ در حالی که شرکت‌های کم‌جمعیت با فضای کافی، می‌توانند از سبک کلاسیک نیز استفاده کنند. همین‌طور میزان فعالیت و جنب‌وجوش در فضاهای مدرن بیشتر است.

اثر موضوع فعالیت در انتخاب

این که شما در حوزه تولید پوشاک لوکس فعالیت می‌کنید و یا یک دفتر تکنولوژی محور و ارائه دهنده خدمات آنلاین هستید؛ می‌تواند تفاوت‌های محسوسی ایجاد کند. خیلی طبیعی است که ما از نمونه اول تصور دفتری با دکوراسیون لوکس داریم. در حالی که از نمونه دوم، انتظار فضایی با مبلمان مدرن داریم.
این موضوع از نظر برندینگ و روش بازاریابی هم مهم است. اینکه شما برند و کسب‌وکار خود را به عنوان یک برند مدرن معرفی کرده‌اید و یا یک برند کلاسیک، می‌تواند در انتخاب مبلمان متناسب با شناسنامه برند نیز موثر باشد.

توجه به کارایی در انتخاب

موضوع کارایی مبلمان اداری این روزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. مدیران شرکت‌ها درک کرده‌اند که داشتن مبلمان خوب و با کیفیت (مثل یک میز اداری یا صندلی اداری ارگونومیک، یا پارتیشن اداری شیشه‌ای برای جدا کردن فضاها از یکدیگر) اثر مستقیم بر افزایش کارایی و بهره‌وری کارکنان دارد. طبیعی است که مبلمان اداری مدرن از نظر کارایی، نسخه بهتری هستند. به عنوان مثال یک صندلی اداری مدرن بسیار راحت‌تر از نمونه کلاسیک آن است. قابلیت تنظیم ارتفاع و…. در این صندلی‌ها چیزی است که می‌تواند آن را متناسب با ویژگی‌های جسمی هر شخص کند. چنین ویژگی‌هایی را کمتر در صندلی‌های اداری کلاسیک مشاهده خواهید کرد.
البته این به آن معنا نیست که مبلمان اداری کلاسیک نمی‌توانند چنین مزایایی ایجاد کنند. حقیقت آن است که در عمل وجود این امکانات در مبلمان کلاسیک، هزینه تمام شده تولید محصول را بالا برده و مسئله بودجه را مطرح می‌کند.
در پایان فراموش نکنید که همه این ویژگی‌ها را با سلیقه شخصی ترکیب کنید. همچنین قبل از خرید مبلمان اداری، بهتر است در این زمینه با یک شرکت متخصص طراحی دکوراسیون اداری مشورت کنید؛ و با بهره گرفتن از مشاوره و تیم اجرایی آنها، به طور دقیق‌تر به خواسته خود برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *