استفاده موثر از فضای اداری

اولین گام ها برای ایجاد فضای اداری کارآمد، دسته بندی کارکنان بر اساس نقش شغلی آنهاست


چگونه از فضای اداری خود به طور موثر استفاده کنیم

موردی که اغلب نادیده گرفته می شود، طراحی دکوراسیون و قابلیت فضای اداری است. در مقاله ما “تغییرات دکوراسیون اداری ساده که می تواند فضای کار را شادتر کند” اطلاعاتی در مورد میزان تاثیر قابل توجه محیط کار بر بهره وری کارکنان و سلامت آنها کسب خواهید کرد.

در حالی که هر فضای اداری باید نیازهای خاص خود را تامین کند، این مقاله نکات مفیدی را برای حصول اطمینان از اینکه دفتر شما با ظرفیت مطلوب خود کار می کند، ارائه خواهد داد.

یکی از اولین گام ها برای ایجاد فضای اداری کارآمد، دسته بندی کارکنان بر اساس نقش شغلی آنهاست. به عنوان مثال، قرار دادن تیم حسابداری در کنار بخش های خرید و پردازش صورتحساب، می تواند موقعیت مناسب برای بحث و تبادل نظر بین اعضای تیم های مختلف را فراهم کند. برای تصمیم گیری در مورد نحوه چینش در دکوراسیون ادارای خود برای ایجاد یک چرخه کارآمد، باید لیستی از مسئولیت های کلیدی کارمندان و بخش های مختلف خود تهیه کنید که به شما این امکان را می دهد به راحتی ارتباط بین اعضای تیم های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید.

فراهم کردن فضای کافی و تجهیزات موردنیاز نیاز برای کارمندان، برای دستیابی به بهره وری مطلوب ضروری است. برای انجام این کار باید در طراحی دکوراسیون اداری فضایی در نظر گرفته شود که امکان قرار دادن تجهیزات، اسناد کاغذی و پوشه ها را فراهم کند.

تجهیزات به اشتراک گذاشته شده که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، مانند دستگاه فتوکپی، پرینتر و دستگاه فکس، باید در نزدیکی کارمندان قرار بگیرند تا میزان زمان رفت و آمد آنها را کاهش دهد. در صورت امکان، این تجهیزات را در پشت هر گروه قرار دهید تا سرپرستان تیم فرصتی را برای بررسی عملکرد گروه داشته باشند و به طور بالقوه هر نگرانی ممکن را شناسایی کنند.

فضاهای اداری برنامه ریزی شده و استفاده از پارتیشن اداری نیز بسیار رایج هستند زیرا امکان همکاری آسان بین کارمندان را فراهم می کند. با این حال، این طرح ممکن است برای تمام بخش های مناسب نباشد و شما باید به دقت بررسی کنید که چه کسی به فضای اداری خصوصی نیاز خواهد داشت.

اگر احساس می کنید که هر یک از تیم های شما به حفظ حریم خصوصی نیاز دارند تا بتوانند به طور کامل بر روی وظایف خود تمرکز کنند، ایجاد یک محیط بدون حواس پرتی که از فضای باز اداری شما به طور کامل جدا شده است، می تواند راه حلی مناسب باشد. طراحی و عملکرد فضاهای اداری مشترک، مانند اتاق های کنفرانس و جلسه، باید با دقت مورد توجه قرار گیرند. در صورت امکان، این فضاها باید در نزدیکی مراکز اصلی نیروی کار قرار بگیرند تا بتوانند به راحتی در دسترس همه بخش ها قرار بگیرند.

علاوه بر این، مناطق طراحی شده برای استراحت نیز باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوانند چندین کارمند را در یک زمان در خود جای دهند تا در محیطی آرام به صرف ناهار، چای و قهوه مشغول شوند.

اهداف فضای اداری

در نهایت، به منظور بهبود بهره وری کارکنان، فضای اداری شما باید پاسخگوی نیازهای خاص کارکنان شما باشد تا بتوانند با تمام ظرفیت خود کار کنند. یک فضای اداری مناسب نیز باید امکان توسعه همزمان با رشد کسب و کار را داشته باشد.

هنگام طراحی دکوراسیون مجدد یا بازسازی فضای اداری خود باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اطمینان از استفاده موثر از فضای اداری
  • دستیابی به یک چرخه کار کارآمد
  • ارائه نظارت بهبود یافته
  • بهبود ارتباطات داخلی
  • اطمینان از اینکه کارکنان بتوانند راحت کار کنند
  • اطمینان از ایمنی کارکنان

در اینجا ما خدمات کامل طراحی دکوراسیون اداری ، شرکت ها ،مغازه ها و انبارها را ارائه می دهیم. ما از مواد با کیفیت بالا استفاده می کنیم و ویژگی های طراحی شیک و منحصر به فرد را به عنوان استاندارد مورد استفاده قرار می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا بحث در مورد طراحی فضای اداری کسب و کار خودتان با متخصصین ما در گروه سامانه ساز بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *