Unusual office desk

میز اداری غیر معمول و عجیب برای صرفه‌جویی در فضا و بهبود کارایی هستند


طرح‌های خلاقانه و مفهومی همیشه فاصله زیادی با تبدیل شدن به محصولات مصرفی و مورد پذیرش جامعه دارند. در زمینه دکوراسیون اداری نیز یکی از محصولات مورد توجه طراحان میز اداری است. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین می‌خواهیم شما را با ۴ نوع میز اداری غیر معمول و عجیب آشنا کنیم. میزهایی که شاید به زودی بخشی از مبلمان اداری دفاتر کار شوند. این طرح‌ها به دنبال طراحی میزهایی برای صرفه‌جویی در فضا و بهبود کارایی هستند.
انتخاب نوع میز اداری ممکن است یک تصمیم بزرگ به نظر نرسد؛ اما از طرفی آنها می‌توانند بخشی جدایی‌ناپذیر از فضای کاری هر شرکت باشند. بنابراین اگر می‌خواهید یک محیط کار ایجاد کنید که کمی متفاوت از موارد معمول باشد؛ بدانید که میزهای‌تان حتما نباید از نمونه‌های کلاسیک انتخاب شود. پس همراه ماه نگاهی به این گزینه‌های میز اداری غیرمعمول بیندازید.

صرفه‌جویی در فضا و بهبود کارایی با میز اداری غیرمعمول

میزهای ایستاده

اگرچه ممکن است بی‌خطر به نظر برسد؛ اما نشستن برای مدتی طولانی می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. کسانی که بیشتر زمان روز را بر روی صندلی می‌نشینند؛ در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، مشکلات قلبی و روده بزرگ و سرطان پستان قرار می‌گیرند. نشستن در بخش عمده‌ای از روز همچنین می‌تواند بر روی امید به زندگی تأثیر بگذارد. با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ توسط Open BMJ انجام شد؛ آمریکایی‌ها تنها با محدود کردن زمان نشستن خود به سه ساعت در روز می‌توانند دو سال به طول عمر خود اضافه کنند.
با توجه به این حقیقت، میزهای ایستاده در حال تبدیل شدن به یک روند رایج، نه تنها در میان غول‌های تکنولوژی مانند فیس‌بوک بلکه در میان مدارس مختلف اعم از ابتدایی تا سطح دانشگاهی هستند. بعضی از میزها می‌توانند از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر حالت دهند. در حالی که برخی از آنها با گزینه‌های قابل تنظیم ارتفاع همراه هستند. شما می‌توانید برای ایجاد یک محیط اداری سالم‌تر، از این مدل میز اداری غیرمعمول در دفتر کار خود استفاده کنید.

میز تردمیل

خب باید گفت این نوع میز اداری غیرمعمول واقعا در محصولات مبلمان اداری عجیب است. با اعمال تغییراتی در میزهای ایستاده، میزهای تردمیل ساخته می‌شود. میزهایی که به سلامت بیشتر کارکنان منجر می‌شود؛ چراکه به آنها اجازه می‌دهد در حین کار ورزش نیز کنند. این میزهای مخصوص به گونه ای طراحی شده‌اند که خیلی قوی و محکم نیستند؛ و تنها اجازه می‌دهند در سرعت‌های ۱ تا ۲ مایل در ساعت قدم بزنید. اما با همین سرعت نیز پس از مدتی به نفس‌زدن خواهید افتاد. به علاوه مزایای دیگری نیز برای استفاده از این نوع میز اداری وجود دارد. به گزارش فوربس از کیت تیلور، “ایستادن در مقابل کسی که در حال راه رفتن در سر جای خود است در حالی که حدود یک و نیم فوت بالاتر از شما قرار دارد؛ یک موقعیت منحصر به فرد و عجیب است.

میزهای آینده؟

منظور از میزهای آینده میز مشخص و خاصی نیست. در واقع هر طرحی که پا را از استانداردهای معمول فراتر بگذارد؛ و ویژگی‌هایی جدید در شکل و کاربرد ارائه دهد؛ یک میز اداری غیرمعمول برای آینده نامیده می‌شود.
به عنوان مثال میز امگا از Atomare، یک میز اداری شیک و ساده است، با سطح نارنجی رنگ و انحناهای سفید که یادآور خط تولید اپل است. گزینه دیگر میزهای اداری آینده میز Luna تولید شده توسط شرکت ایتالیایی Uffix است. طراحی فضایی این میز اداری دارای یک پایه منحنی است؛ که در رنگ‌های سیاه، قرمز یا خاکستری با سطح شیشه‌ای عرضه می‌شود. گزینه‌های هنری‌تر، مانند Boabab یک میز طراحی شده از جنس فولاد ضد زنگ رنگی است؛ که توسط Max Ingrand طراحی شده است. این میزهای غیرمعمول می‌توانند به شما ایده‌هایی برای ارتقای دکوراسیون اداری محیط‌های تان بدهند و تفاوت‌ها را رقم بزنند.

صرفه‌جویی در فضا

یک میز جدید اداری، که در آن پوشه ها و فایل ها معمولا بر روی میز و در نزدیکی چشم کارمندان قرار می‌گیرند؛ اخیرا معرفی شده است که در حال حاضر در حال توسعه می‌باشد. کل میز یک واحد یک تکه از چوب خمیده است؛ که دارای قفسه‌بندی در بالای خود است. بنابراین کارمندان می‌توانند به سادگی بر روی آنچه که در مقابل آنها قرار دارد تمرکز کنند.
دفاتری که فضای زیادی برای قرار دادن میز ندارند، می‌توانند از میز فشرده‌ای که شرکت رومانیایی MTI IMPEX طراحی کرده است استفاده کنند. این میز اداری می‌تواند هنگامی که به آن نیاز ندارید به یک جعبه تبدیل شود؛ و فضای بیشتری را در دفتر شما به وجود بیاورد (حتی شما می‌توانید در صورت لزوم از میزهای موقت استفاده کنید). همچنین هکلر دیزاین یک طراحی تحت عنوان OneLessDesk ارائه داده است؛ که می‌توانید مجموعه‌ای از میزها را در زیر یکدیگر قرار دهید و در فضا صرفه جویی کنید؛ و یا برای ایجاد یک میز بزرگ‌تر آنها را گسترش دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *