دلایل تاثیر طراحی دفاتر اداری

طراحی فضای اداری یکی از مهم ترین جنبه های کسب و کار شما می باشد


محیط اطراف ما بیش از آنچه که فکرش را می کنیم بر زندگی روزمره ما تاثیرگذار هستند. این موضوع قطعا در مورد فضاهای اداری نیز صادق است، طراحی فضای اداری یکی از مهم ترین جنبه های کسب و کار شما می باشد. در حالی که بعضی مدیران متوجه اهمیت این موضوع هستند ، اما برخی دیگر توجه کمتری به این حقیقت می کنند.ما زمان زیادی را در اداره صرف می کنیم ،دقیقا به همان اندازه که در خانه هستیم، بنابراین این محیط باید به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی کرده و کارآمد باشیم. هر چند ممکن است شما بودجه کافی برای ایجاد دفتری مشابه فیس بوک نداشته باشید، اما می توانید حتی در یک فضای کوچک، دفتری شخصی تر همراه با نوآورای بیشتر داشته باشید.

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا مدیران باید به طراحی اداری توجه بیشتری کنند:

۴ دلیل برای اینکه طراحی دفاتر اداری بر جریان کاری تاثیرگذار است

۱٫ هیچ کارمندی دوست ندارد که در یک فضای جعبه ای قرار بگیرد

کابین های انفرادی که پنجره نیز ندارند سرعت بهره وری را به شدت کاهش می دهند. طبق گفته طراحان دکوراسیون اداری ، نور طبیعی سلامت همه کارکنان را بهبود می بخشد. مطالعات یکی پس از دیگری ثابت کرده است که نور خورشید باعث تقویت انرژی و خلق و خو می شود. بدون این کابین ها، فضای اداری شما بی نظمی کمتری خواهد داشت. این تنها مدیر عامل نیست که باید اتاقی با پنجره های بزرگ داشته باشد بلکه همه کارکنان باید از طریق پنجره هایی در سراسر دیوار از نور طبیعی بهره مند شوند.

۲٫ هر بخش باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد

هر بخش دارای اهداف، شخصیت و استراتژی خاص خود است. طراحی دفتر شما باید به گونه ای باشد تا گردش کار را افزایش دهد. به عنوان مثال، بخش فروش نیاز به دفاتری با فضای خصوصی بیشتری دارد زیرا اغلب اوقات افراد مشغول حرف زدن با تلفن هستند. با این حال، یک طراحی دکوراسیون خلاق به گونه ای تعریف می شود که آرامش بخش بوده و بستر مناسبی را برای همکاری تمام افراد ایجاد کند.

۳٫ فضای عمومی نیز مهم هستند

در کنار اینکه افراد نیاز به فضا و میز اداری شخصی خود برای تمرکز و تکمیل کارهای خود دارند باید فضاهایی نیز برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت آنها تعریف شود. کار با کامپیوتر به مدت هشت ساعت در روز بدون وقفه به راحتی می تواند باعث فرسودگی کارمندان شما شود. در نتیجه، تنش افزایش می یابد و ایده های خلاقانه با کاهش مواجه می شود. از آنجا که کارمندان شما نیاز به لذت بردن ازخوردن میان وعده و یا برقراری تماس تلفنی دارند، باید در طراحی دکوراسیون اداری خود محلی را برای انجام این کارها اختصاص دهید. در بسیاری از طراحی های باز اداری، فضاهای مشترک محلی برای برگزاری جلسات غیررسمی و به اشتراک گذاری ایده ها و استراحت می باشند.

۴٫ مینیمالیسم و سادگی باعث تقویت خلاقیت می شوند

بی نظمی دشمن تمرکز و خلاقیت است. به همین دلیل بسیاری از دفاتر مدرن از طرح های ساده و مینیمالیستی استفاده می کنند. امروزه بسیاری از شرکت های فن آوری در دنیا از سبک های مینیمالیستی در دفاتر تجاری خود استفاده کرده اند.

یک فضای باز ساده و پر نور با مبلمان اداری شیک جذابیت و ابتکار بیشتری در خود خواهند داشت، چرا که به هنر معماری اجازه خودنمایی می دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *