Design the waiting room

اولین گام در طراحی اتاق انتظار انتخاب طرح و رنگ اتاق است


آیا شما به دنبال طراحی اتاق انتظار برای دفتر کار خود هستید؟ قبل از شروع جستجوی خود، ما پنج مبلمان اداری و نکته مهم برای ایجاد یک فضای جذاب و آرام برای مهمانان را پیشنهاد کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین همراه ما باشید.

انتخاب طرح رنگی فضا

هنگام طراحی اتاق انتظار، اولین گام برای شروع (البته بعد از اندازه‌گیری ابعاد فضایی) انتخاب طرح و رنگ اتاق است. این موضوع بسیار مهم است که رنگ دیوار، رنگ‌بندی آثار هنری احتمالی روی دیوارها و حتی رنگ مبلمان اداری مثل رنگ پارچه مبلمان چگونه باشد.
هنگام انتخاب رنگ اتاق انتظار باید به ویژگی‌های فضا دقت کنید. رنگ‌های آرام‌بخش و ایجادکننده حس اعتماد، از جمله رنگ‌هایی است که پیشنهاد می‌شود. رنگ‌هایی مثل سبز، خاکستری، بنفش روشن و موارد مشابه برای زمینه اصلی رنگ اتاق انتظار بسیار مناسب است. در مقابل می‌توانید از رنگ‌های شارپ و پر زرق‌وبرق، مثل مشکی، زرد، سیاه و قرمز به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید. موضوع انتخاب رنگ می‌تواند بر اساس نوع کسب‌وکار شما و همچنین رنگ سازمانی شما نیز انتخاب شود. به عنوان مثال سبز، رنگی مناسب برای مطب‌های پزشکی است. در حالی که رنگ‌های جیغ‌تر مانند قرمز برای دفاتر تکنولوژی کاربرد بیشتری دارند.

صندلی

صندلی از مهم‌ترین مبلمان اداری مورد نیاز برای هر اتاق انتظار یا پذیرشی است. گزینه‌های بسیاری وجود دارد مانند صندلی‌های نیمکتی، صندلی‌های بدون جای دست، صندلی‌های بدون درز و صندلی‌های بازویی گرد و…. توجه کنید که انتخاب صندلی از آن جهت مهم است که اولا مشتریان باید مدت نسبت زیادی روی آن بنشینند؛ و باید روی آن راحت باشند. همچنین انتخاب صندلی راهنمای اصلی شما برای انتخاب سایر مبلمان اداری اتاق انتظار است.

روشنایی

در طراحی دکوراسیون اداری ، نورپردازی برای اتاق انتظار دفتر کار شما بسیار مهم است؛ پس باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اتاق‌های انتظار دارای نورهای خیره‌کننده و زیاد، ناراحت‌کننده هستند و تجربه‌ای آرام را ارائه نمی‌دهند. چراغ‌ها و سایر منابع روشنایی جایگزین به شما توانایی ارائه منابع نور اضافی برای مهمانان خود را بدون تحمیل یک منبع نور بسیار روشن به اتاق را می‌دهد. در زمینه نورپردازی باید بتوانید فضایی آرام در همه نقاط و مناطق روشن برای میهمانان فراهم کنید.

آثار هنری

اضافه کردن آثار هنری به اتاق انتظار دفتر کار شما، عناصر بصری جالب و آرامش‌بخشی را به فضای شما اضافه می‌کند. در این زمینه شما می‌توانید انتخاب‌های متعددی داشته باشید؛ اما پیشنهاد کلی ما بهره گرفتن از تابلوهای نقاشی انتزاعی است. این آثار به طور کلی مطابق تمامی سلیقه‌ها است؛ و می‌تواند موجب تلطیف فضا شود.

چیزهایی برای خواندن و موسیقی

داشتن یک اتاق انتظار بدون امکان خواندن مطالب سرگرم‌کننده و یا گوش دادن به موسیقی، در عمل یک فرصت از دست رفته برای ارائه یک تجربه بهتر برای مهمانان است. مجله‌ها و روزنامه‌ها برای مهمان وسیله‌ای بسیار سرگرم‌کننده برای پر کردن اوقات‌شان تا رسیدن زمان جلسه یا نوبت ملاقات است. همچنین موسیقی می‌تواند فضایی آرام و توام با آرامش را فراهم کند؛ تا زمان انتظار درک شده از سوی میهمانان کاهش یابد.
هنگام انتخاب گزینه‌های موسیقی، در نظر گرفتن آهنگ‌های آرام و پایدار و دارای ریتم‌های آرام‌بخش را فراموش نکنید.
در نهایت بجز موارد گفته شده، اتاق انتظار باید فضای امنی را برای میهمانان فراهم کند. به عنوان مثال مسیر عبور و مرور مهمانان از کنار صندلی‌ها ساده باشد. فضای اتاق انتظار تا حد امکان بسته نباشد. این فضا تا حد امکان در معرض سر و صداهای اطراف نباشد. و به عنوان آخرین نکته دمای هوا و عطر موجود در هوا، مناسب و برای همه افراد قابل تحمل باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *