فضای اداری برای افراد درونگرا

فضای اداری برای افراد درونگرا


آلبرت انیشتین، اسحاق نیوتن، بیل گیتس و… جهان پر از افراد درونگرای معروف است؛ که پیشرفت‌های بسیار بزرگی را برای بشریت رقم زنده‌اند. تحقیقات نشان داده است که افراد درونگرا ویژگی‌های ذاتی دارند؛ که باعث می‌شود آنها رهبرانی شگفت‌انگیز باشند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به میل به حل مشکلات از طریق تفکر و توانایی ارتباط معنی‌دار با دیگران را ذکر کرد. در این مقاله می خوایم نکاتی را درباره بهبود دکوراسیون اداری برای افراد درونگرا مطرح کنیم.

سوزان کین در یک گفتگوی معروف در TED در مورد قدرت افراد درونگرا، خاطرنشان می‌کند که یکی از هر سه نفر از افراد جامعه درونگرا است. با توجه به اینکه درونگراها فضاهای کاری آرام را با مقداری حریم خصوصی ترجیح می‌دهند؛ این آمار نشان می‌دهد که یک سوم کارکنان در هر دفتر کار، ممکن است برای انطباق با روند رو به رشد دفاتر باز، دچار چالش شوند. پس مسئله فضای اداری برای افراد درونگرا مسئله ای مهم است.

بنابراین سوال این است که چگونه می‌توان یک فضای اداری برای افراد درونگرا طراحی کرد؛ تا این اطمینان وجود داشته باشد که همه کارکنان در آن احساس راحتی دارند. یک دفتر کار مدرن نیاز به حفظ حریم خصوصی و فضای مشارکت دارد؛ تا بتواند تعادل مناسب برای تمامی شخصیت‌ها را ارائه دهد. به عنوان یک مدیر، راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مجموعه متفاوتی از کارکنان با روحیات گوناگون در دفتر شما احساس راحتی و امنیت می‌کنند.

فضای اداری را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید

امروزه نزدیک به ۷۰ درصد از شرکت‌های ایالات متحده، دکوراسیون اداری باز را به عنوان یک استاندارد پذیرفته‌اند. با این حال، این طراحی دفتر ویژه، اختراع دنیای کسب و کار مدرن نیست؛ بلکه در واقع یک فضای کار طراحی شده توسط معمار مشهور فرانک لوید رایت در سال ۱۹۳۹ بوده است.

آنچه در مورد دفتر کار باز رایت قابل توجه بود؛ این بود که او در این طراحی موفق به رسیدن به تعادل بین فضای باز و حس حریم شخصی شده بود. طراحی او اطمینان داد که فاصله بین هر میز، فاصله بین هر میز میزبان، دفاتر خصوصی و… به میزان مناسب است. همچنین همه کارکنان از نور طبیعی کافی برخوردار بودند. موفقیت این دفاتر باز اولیه نشان می‌دهد که طراحی فضای باز می‌تواند برای همه نوع افراد به درستی کار کند؛ اما فضای شخصی باید برای افراد درون‌گرا اولویت‌بندی شود.

هنگام طراحی یک دفتر باز، مهم است تا اطمینان حاصل کنید که مناطق دفتر کار برای فعالیت در یک میحط آرام بهینه شده است. در محل کارهای متحرک امروزی که در آن اکثر کارکنان دسترسی به یک لپ‌تاپ داشته و به همین دلیل توانایی حرکت در نقاط مختلف دفتر را دارند؛ مهم است که فضایی را فراهم آوریم که در آن افراد درونگرا و هرکسی که برای ساعاتی نیازمند تمرکز، سکوت، آرامش و حریم خصوصی بیشتر است از آن استفاده کند.

پس بجای اختصاص یک صندلی خاص به کارکنان، به آنها اجازه دهید برای انجام این کار، در بخش های مختلف چرخش داشته باشند. در این شرایط کارکنان می‌توانند تصمیم بگیرند که در کدام نقطه فضای اداری، بهتر می‌توانند به امور خصوصی خود برسند.

از کانال‌های چندگانه برای ایجاد ارتباط استفاده کنید

فقط به این دلیل که همکاران در فضای باز دفتر قابل دسترسی هستند؛ به این معنا نیست که بهترین راه برقراری ارتباط سخن گفتن است. اگرچه درگیری‌های گروهی، گفتگوها و بحث‌های کلامی مفید هستند؛ اما نیاز به حفظ حریم خصوصی و تمرکز نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به این ترتیب، مهم است که کانال‌های چندگانه ارتباطی برای کارمندان فراهم شود. ابزارهایی مانند مسنجرهای آنلاین، تسک منجرها، تلفن و… کارکنان را قادر می‌سازد بدون ایجاد حواس‌پرتی برای یکدیگر صحبت کنند. به طور خاص، چنین ابزارهایی زمان درونی را برای فکر کردن از طریق مشارکت فراهم می‌کنند.

با ایجاد یک دکوراسیون اداری فراگیر که هم حریم خصوصی و هم فضای مشارکت را تشویق می‌کند؛ شما به هر کدام از افراد درون و برونگرا اجازه می‌دهید که بر اساس نیازهای فردی خود رشد کنند. این ویژگی باعث افزایش رضایت و تعامل کارکنان خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *