طرح بندی و طراحی فضای اداری

در طراحی دکوراسیون اداری لازم است که بتوانیم  تمام جوانب فضای دفتر خود رابشناسیم


طرح ها و ساختارهای اداری

در طراحی دکوراسیون اداری لازم است که بتوانیم  تمام جوانب فضای دفتر خود رابشناسیم تا بتوانیم با رعایت نکات طراحی یک فضای آیده آل و خلاق رابرای دفتر خود به وجود بیاوریم.

۱) یک تم را انتخاب کنید

طراحی موضوعی باید از همان ابتدا در دستور کار قرار گیرد. رنگ دیوارها و لوازم جانبی دیگر باید متناسب با تم شما، انتخاب شود.

۲) رنگ دیوار

رنگی که انتخاب می کنید، بیانگر شخصیتی است که می خواهید برای دکوراسیون داخلی فضای خود تعیین کنید. از آنجا که شما قصد طراحی دکوراسیون اداری یک دفترکار را دارید، رنگ های سرد مانند سبز و آبی گزینه های بهتری خواهند بود. ایده کلی به این صورت است که تا حد ممکن آرامش بخش باشد. استفاده از سایه های سفید در ترکیب با رنگ های مختلف نیز آرامش بخش خواهند بود.

۳) نورپردازی

سبک نورپردازی ها هنگامیکه در مورد دکوراسیون اداری صحبت می کنیم، اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا به شما کمک می کند بر فضای کاری خود تمرکز کنید. لامپ های آباژور و رومیزی با اندازه و شکل های مختلف به شما کمک می کند تا روحیه ای را که یک فضای کاری نیاز دارد ایجاد کنید.

۴) مواد

شما می توانید مواد اصلی مورد نظر خود را برای دفتر کارتان انتخاب کنید، از جمله چوب، شیشه و چوب های مدرن. شیشه و چوب هر دو گران بوده و نگهداری از آنها نیز هزینه بر است، اما موادی درجه یک به حساب می آیند. چوب های روکش دار بسیار ارزان تر و سبک تر از چوب و شیشه هستند. چوب های مدرن به عنوان جایگزینی برای چوب های معمولی استفاده می شوند که ارزان بوده و بسیاری
از مارک های مبلمان اداری ، برای ساخت مبلمان خود بهره می برند، بنابراین ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید!

۵) مبلمان

از آنجا که ما در مورد فضای اداری صحبت می کنیم، مبلمان تقریبا مهمترین بخش بوده و در عین حال نیازهای فضای شما نیز حائز اهمیت است. عاقلانه انتخاب کنید. میزها و صندلی های تاشو ممکن است کاربردی باشند که توسط مارک های جدید چوب ساخته می شوند. اگر می خواهید از یک تم چوبی یا شیشه ای استفاده کنید موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

چگالی چوب یا شیشه مورد استفاده، نوع چوب مورد نظر شما، نوع صندلی که در فضای خود می خواهید، صندلی های چرخان یا ثابت، میزهای جانبی و غیره.

۶) فضاهای ذخیره سازی

امروزه فضاهای ذخیره سازی بسیار حائز اهمیت هستند. فضاهای ذخیره سازی ایجاد شده با دیوار مطلوب هستند به این معنی که آنها عملکردی بوده و فضا را ذخیره می کنند. براکت های شیشه ای یا چوبی در گوشه ها نیز گزینه های مفید دیگری هستند که می توانید برای ذخیره فایل ها و پوشه ها استفاده کنید.

۷) دکور دیواری

این یک زمینه دیگر برای نشان دادن خلاقیت شما است. شما می توانید یک جلوه بافت دار برای دیوارهای خود انتخاب کنید، که می تواند واقعا شیک و زیبا باشد. از آویزهای دیواری استفاده کنید و چارچوب فضای اداری خود را تعیین کنید.

۸) طبقه

وجود طبقات در فضای کاری شما بخش ضروری دیگری است که باید مد نظر قرار بگیرد. فرش کردن کل فضا ممکن است گران باشد، بنابراین در این مورد نسبی عمل کنید. از فرش ها، قالیچه ها یا تشک های مختلف استفاده کرده و آنها را در سراسر سطوح فضای اداری خود متناسب با رنگ و فضای حاکم به آن پخش کنید.

۹) لوازم جانبی

فضای کاری خود را با استفاده از گل ها و گلدان های مختلف تزئین کنید. گلهای مصنوعی نیز انتخاب خوبی خواهند بود. شما همچنین می توانید مجسمه هایی را در مناطق مختلف دفتر خود مورد استفاده قرار دهید. اقلام موجود بر روی میز اداری شما نیز جذابیت خاص خود را خواهند داشت. در نهایت، سعی کنید در طراحی فضای اداری خود خلاق باشید. دکوراسیون فضاهای اداری برگرفته شده از آخرین شیوه های طراحی هستند و خلاقیت شما می تواند یک فضای خاص و منحصر به فرد را برایتان ایجاد کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *