طراحی دفتر کار در خانه

طراحی دفتر کار در خانه


طراحی دفتر کار در خانه از مهمترین نکات در بهبود شرایط کار کردن در خانه است. کار کردن در خانه راحتی‌های خاص خود را دارد؛ اما همراه با معایبی نیز خواهد بود. اگر دفتر کار شما در خانه به خوبی از سایر بخش‌های خانه جدا نشده باشد؛ ممکن است از سطح بهره‌وری مطلوب شما کاسته شود.

مهمترین نکات طراحی دفتر کار در خانه

با ایجاد محیط مناسب در دفتر کار در خانه خود، از جمله انتخاب درست مبلمان اداری، نورپردازی و سایر عوامل حیاتی، می‌توانید یک عضو پربازده از نیروی کار در خانه خود باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات و ترفندهای طراحی دفتر کار در خانه به شکل ایده‌آل، به مطالعه این مطلب وب‌سایت شرکت سامانه ساز فرابین، ادامه دهید.

انتخاب میز کامپیوتر مناسب

این مورد یکی از پر استفاده‌ترین قطعات مبلمان اداری در یک دفتر کار در خانه است. از آنجا که گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد؛ شما می‌توانید با انجام یک سری تحقیقات، سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

عملکرد

فاکتورهای زیادی به هنگام انتخاب میز کار باید در نظر گرفته شوند. در ابتدا، به چگونگی عملکرد میز فکر کنید. شما ممکن است نیاز به یک لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی و همچنین سایر تجهیزات اداری داشته باشید. همچنین ممکن است برای کارهای کاغذی، ثبت نام، تأمین منابع و موارد دیگر مربوط به کارتان، به فضای کاری بیشتری نیاز داشته باشید. از سویی به انعطاف پذیری میز خود توجه کنید. ممکن است به دنبال یک میز ساده برای نشستن و برخاستن باشید؛ یا گزینه صفحه کلید متحرک نیاز شما را برطرف کند. همچنین ممکن است به یک میز ماژولار با گزینه‌هایی برای استفاده چند منظوره یا چندین نفر به طور همزمان، نیاز داشته باشید.

اندازه اتاق

یکی دیگر از جزئیات مهم که باید در نظر گرفته شود محدودیت فضا و اندازه میز است. اندازه دفتر کار خانگی شما تعیین می‌کند که میز با چه اندازه‌ای می‌تواند متناسب با فضای شما باشد. یک میز بزرگ می‌تواند اتاق را شلوغ کند و فضا را هدر بدهد. از طرف دیگر میز کوچک باعث کاهش بازدهی شما می‌شود. قبل از خرید میز، به اندازه اتاق به طور ویژه‌ای توجه کنید؛ و محل قرارگیری درب‌ها و پنجره‌ها را در نظر داشته باشید. شما ممکن است به قطعات مبلمان دیگر که متناسب با دفتر کار خانگی شما هستند نیاز داشته باشید؛ تا مطمئن شوید می‌توانید به راحتی و در محیطی آرام کار کنید.

ارگونومی

میزی که انتخاب می‌کنید باید راحت باشد؛ تا بتوانید ساعت‌های متوالی پشت آن بنشینید. همچنین فضای کافی برای قرارگیری پاها و صندلی شما نیز وجود داشته باشد. ارتفاع صندلی نیز باید به گونه ای تنظیم شود که به راحتی به صفحه کلید و موس دسترسی داشته باشید. ارگونومی نامناسب نه تنها بر میزان بهره‌وری شما تاثیر می‌گذارد؛ بلکه می‌تواند باعث بروز مشکلات ناشی از کار کردن بیش از حد از قبیل: کمردرد، گردن درد، زانودرد و حتی فشار بر روی چشم شما شود.

طراحی دفتر کار در خانه
طراحی دفتر کار در خانه

انتخاب صندلی مناسب

آیا تا به حال بر روی یک صندلی که راحتی کافی ندارد؛ برای چندین ساعت نشسته‌اید؟ اشتباه رایجی که بسیاری از کاربران دفتر کار خانگی مرتکب می‌شوند، انتخاب صندلی نامناسب در پشت میز اداری است. فراموش نکنید که صندلی ایده‌آل گزینه‌ای است که راحت و کاربردی باشد. اگر مطمئن نیستید که کدام نوع صندلی اداری برای شما مناسب است؛ در ادامه نکاتی که باید در مورد این بخش مهم از مبلمان اداری خود بدانید، آورده شده است.

پشتیبانی کمر

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کارکنان دفاتر اداری با آن مواجه می‌شوند کمردرد است. این اتفاق زمانی می‌افتد که شما بیش از حد در یک موقعیت نشسته باشید؛ و یا زمانی که صندلی شما به گونه‌ای طراحی شده باشد که از بخش‌های پایینی کمر شما پشتیبانی نکند. صندلی‌های اداری ارگونومیک از کمر و همچنین سایر بخش‌های بدن شما پشتیبانی می‌کند. این نکته کمک می‌کند تا فشار، درد و تنش کلی به کمر، شانه‌ها و بازوهای شما وارد نشود.

قابلیت تنظیم

قابلیت تنظیم ارتفاع و محل قرارگیری دسته‌ها برای صندلی‌های اداری یک گزینه استاندارد است؛ اما تنظیمات دیگری نیز وجود دارند که شما ممکن است بخواهید داشته باشید. برخی از صندلی‌های اداری بیش از ۱۰ گونه تنظیمات مختلف از جمله موارد زیر را ارائه می‌دهند.

  • تنظیم ارتفاع
  • تنظیم ارتفاع و عرض بازو
  • ارتفاع قد و زاویه صندلی
  • پشتیبانی کمر و کنترل تنش و فشار

هر چه تنظیمات بیشتری در صندلی موجود باشد؛ شما کنترل بیشتری بر روی راحتی و پشتیبانی از بدن خود خواهید داشت. از آنجا که ساعت‌های زیادی را پشت میز کاری خود خواهید نشست؛ مهم است که کنترل کامل بر روی صندلی و بدن خود داشته باشید؛ تا راحتی و حمایت کافی را به هنگام کار برای بدن خود ایجاد کنید.

گزینه‌های حرکتی

برای دسترسی بیشتر به فضای اداری خود، گزینه‌های حرکتی حائز اهمیت هستند. البته شما به یک صندلی چرخ‌دار نیاز خواهید داشت؛ که به شما اجازه می دهد به راحتی و در مواقع مورد نیاز حرکت کنید. کف دفتر کار خانگی شما باید با چرخ‌هایی که در زیر صندلی شما قرار دارد متناسب باشد. به عنوان مثال، اگر کف دفتر کار خانه شما فرش شده باشد، صندلی شما نیاز به چرخ‌هایی دارد که برای حرکت بر روی فرش طراحی شده‌اند.

شما همچنین ممکن است به صندلی های اداری با پایه مفصلی چرخنده نیاز داشته باشید. این مدل صندلی به شما اجازه می‌دهد تا به تمام بخش‌های میز خود دسترسی داشته باشید. مفصل‌های چرخنده همچنین به کاهش خستگی دستان شما که می تواند ناشی از کار بیش از حد باشد، کمک می‌کند.

در نهایت اگر هنوز هم موارد ذهن شما را درگیر کرده است. می‌توانید برای کسب مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید. همچنین مطالعه مطلب “چند نکته مهم درباره دفتر کار خانگی شما” هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *