Solutions for cleaning the workplace

لازم نیست برای نظافت محل کار ابزار و وسایل به خصوص داشته باشید


همان قدر که نظافت اتاق خواب و در کل محل زندگی ما مهم است، نظافت محل کار نیز باید مهم باشد. ما همه روزه نیمی از ساعات شبانه روز خود را در محل کار سپری می‌کنیم. چیزی حدود ۸ ساعت.
اگر بخواهیم یک راه عالی را با شما در میان بگذاریم، نظافت روزانه میز کاری را به شما توصیه می‌کنیم. اگر در پایان هر روز میز و وسایل خود را مرتب و تمیز نگه دارید، برای شروع روز دیگر آماده می‌شوید. بهتر است زمانی که صبح برای سر کار خود حاضر می‌شوید در لحظه ورود با یک میز مرتب روبرو شوید. به عکس این موضوع فکر کنید. اگر سر صبح میز اداری خود را شلوغ و در هم ریخته و کثیف ببینید قاعدتا زمان و انرژی از شما گرفته می‌شود.
لازم نیست هر روز با شوینده‌های اسیدی به جان وسایل بیفتید و آن‌ها را بسابید. نظافت کف و شیشه‌ها را می‌توانید هفتگی در نظر بگیرید. اما وسایلی که همه روزه با آن سروکار داریم را باید در هفته چندین بار تمیز و مرتب کنید. اگر برای حفظ روحی خود یک گلدان کوچک روی میزتان قرار داده‌اید، احتمالا با هر بار تکان خوردن قسمتی از خاک آن بر روی میزتان بریزد و باعث کثیفی وسایل شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک زیر گلدانی با سایز متناسب زیر گلدان خود قرار دهید. هر چند روز یک بار می‌توانید این زیر گلدانی را بشویید و سر جای خود قرار دهید.
به عنوان یک توصیه به شما می‌گویم که وسایل اضافی را از روی میز کار خود بردارید. اگر میز شلوغی دارید برای تمیز کردن و مرتب کردن آن احتمالا دچار دردسر خواهید شد؛ زیرا مجبورید برای نظافت محل کار خود تمامی وسایل ریز و درشت را تمیز کنید که انرژی زیادی از شما می‌گیرد.

تمیز کردن سیستم رایانه، مهم‌ترین قسمت نظافت

رایانه شما وسیله‌ای است که احتمالا همه روزه و هر روز چندین ساعت با آن سروکار دارید. بنابراین دور از انتظار نیست که رایانه شما بیش از هر وسیله دیگری نیاز به نظافت داشته باشد. امروزه برای تمیز کردن کامپیوتر دستمال‌های به خصوصی تولید شده که بافت نرمی دارند. این بافت نرم از ایجاد خط و خش بر روی سطوح سیستم کامپیوتری شما جلوگیری می‌کند. همچنین به راحتی گرد و غبار را از روی کامپیوتر شما جذب می‌کند. اما حتما لازم نیست برای نظافت محل کار ابزار و وسایل به خصوص داشته باشید. شما برای این کار می‌توانید از یک دستمال نخی تمیز استفاده کنید. اگر از کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌کنید، می‌توانید دکمه‌های کیبورد را با احتیاط خارج کرده و در ظرفی برای شستشو با آب و پودر لباسشویی بریزید. اگر هم با لپ تاپ کار می‌کنید به کمک یک فرچه تمیز، گرد و غبار مابین دکمه‌ها را تمیز کنید.

تاثیرات میز کار منظم و تمیز بر روی کار شما

نظم لازمه زندگی است. ما بارها این موضوع را از کودکی برای مدرسه رفتن و دانشگاه می‌آموزیم. این نظم در ذهنتان ثبت می‌شود و ناخدآگاه در امور روزمره خود هم کارهایتان را به تمیزی و با دقت فراوان انجام می‌دهید.
میز کار نامرتب می‌تواند حس اضطراب را در وجود شما ایجاد کند. اما میز اداری منظم و تمیز همراه خوبی برای بهره‌وری بهتر از کارهای شما می‌شود. از همه مهم‌تر نظافت میز برای سلامت پوست شما مهم است. شما هر روز تماس زیادی با میز و وسایل خود دارید. برای تایپ کردن دست خود را به میز تکیه می‌دهید، برای کلیک کردن با ماوس باز هم دست خود را بر روی میز می‌گذارید. در صورتی که به نظافت محل کار خود اهمیت ندهید می‌تواند محلی برای رشد میکروب‌ها شود و با هر تماس پوستی شما بر روی سطح بدن شما قرار بگیرند و به پوست شما آسیب بزنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *