Fit for office chairs with jobs

تناسب صندلی اداری با حرفه و محیط کاری شما، می‌تواند یک ترکیب جالب پدید آورد


تناسب صندلی اداری با مشاغل شما شاید به ظاهر بی اهمیت باشد. اما این موضوع از دو جانب تحلیل می‌شود. یکی از جانب خودتان و دیگری افرادی که به شرکت شما مراجعه می‌کنند. اگر از جانب خودتان بخواهیم به بررسی موضوع بپردازیم، باید از تاثیرات روانی آن بر ذهن افراد بگوییم. حال ممکن است مولفه‌هایی مانند هارمونی رنگ صندلی با محیط، مناسب بودن مدل آن با میز، همچنین تناسب آن با دیگر وسایل مورد بررسی قرار بگیرد. این موضوع تنها برای کارکنان مهم نیست، حتی مدیران برای خرید میز مدیریتی باید بسته به حرفه خود دست به انتخاب بزنند.
اما اگر بخواهیم از جنبه افرادی که برای بار اول به شرکت شما پای می‌گذارند بگوییم، باید به دکوراسیون کلی فضای شرکت توجه کنیم. برای مثال برای یک شرکت حقوقی نمی‌توانیم از میز و صندلی‌های فانتزی استفاده کنیم. فکرش را بکنید که دکوراسیون بانک‌ها را شاد و کودکانه بچینیم. آیا با چنین دکوری اعتماد مردم برای سپردن پول‌هایشان جلب خواهد شد؟ به همین دلیل موضوع روانشناسی رنگ‎ها برای تناسب صندلی اداری با مشاغل شما بسیار مهم است.
زمانی که لازم است با مشتریان خود به صورت حضوری وارد جلسه شوید، نباید دچار خستگی جسمانی باشید. بسیاری از عامل‌های خستگی عضلانی ما در طول روز به دلیل انتخاب نادرست میز ومبلمان اداری است. در صورتی که این وسایل ارگونومیک انتخاب نشوند، انرژی مناسب را از شما می‌گیرند.
بنابراین برای انتخاب میز و صندلی، باید دقت کنید که آیا این وسایل انرژی شما را برای شرکت در جلسه آن هم در پایان روز کاری حفظ می‌کند یا خیر؟

حرفه خود را در نظر بگیرید

برای تناسب صندلی اداری با شغل و حرفه خود باید نکاتی را بدانید. چیدمان مبلمان اداری و حتی رنگ و طرح آن می‌تواند بر روی جلوه اجتماعی شما تاثیر بگذارد. اما این که چه المان‌هایی را برای انتخاب در نظر بگیرید به کمی تجربه و دقت نیاز است. این موضوع به آن بستگی دارد که چه هر گروهی در شرکت شما چقدر پشت میز قرار دارند. برای مثال تیم برنامه‌نویسان، طراحی، نویسندگان، حسابداران و … زمان بیشتری را پشت میز کار خود نسبت به تیم‌های فروش که برای جلسات به خارج از شرکت می‌روند، می‌گذرانند. بنابراین انتخاب وسایل اداری برای این گروه‌ها کمی حساس‌تر است.
اما برای انتخاب صندلی اداری خود، به حرفه خود دقت کنید. فضای کلی را در نظر بگیرید. تناسب صندلی اداری با حرفه و محیط کاری شما، می‌تواند یک ترکیب جالب پدید آورد.
حتی شما رنگ صندلی اداری نیز توجه کنید. برای انتخاب رنگ دچار سردرگمی نشوید. برای این موضوع می‌توانید مقاله تاثیر رنگ مبلمان اداری در محیط را مطالعه کنید و متوجه اهمیت آن شوید.

نیاز خود را برای تناسب صندلی اداری در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام کار باید به آن توجه داشته باشید این است که صندلی شما متناسب با بدنتان باشد. در واقع اگر دارای قوس کمر هستید و صندلی شما دارای این تکیه‌گاه نیست، خودتان به فکر چاره باشید. از پشتی‌های مخصوص برای صندلی خود استفاده کنید که از مشکلات بعدی زیاد نشستن شما جلوگیری شود. همان‌طور که می‌دانید فشار روی مهره‌های کمر در حالت نشسته از حالت ایستاده بیشتر است.این فشار که با نشستن حدود ۳ برابر بیشتر می‌شود در طی زمان ممکن است باعث ایجاد کمردردهای شدید شود. در صورتی که از پشتی‌های طبی صندلی استفاده کنید، می‌توانید این کمبود را برای خود جبران کنید.
وقتی می‌گوییم نیاز خود را از صندلی بدانید، به این معنی است که صندلی‌تان را مطابق با سایز اندام خود تنظیم کنید و یک حالت ارگونومیک برای نشستن خود بسازید. برای مثال ساده‌ترین کار این است که ارتفاع آن را بر اساس پاهای خود تنظیم کنید. نشستن شما و نحوه قرارگیری پاهایتان روی زمین باید به گونه‌ای باشد که زاویه ۹۰ درجه زانوی شما حفظ شود. احیانا اگر قابلیت تنظیم ارتفاع را نداشتید و صندلی برای شما بلندتر بود، می‌توانید از زیرپایه‌های مخصوص استفاده کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *