دکوراسیون-اداری

با استفاده از رنگ های مناسب در طراحی دکوراسیون اداری ، کارکنان خود را تحت تاثیر قرار دهید


ایجاد دکوراسیون اداری خلاق و روانشناسی رنگ ها

رنگ های مختلف می توانند اثرات روانشناختی مختلفی داشته باشند و می توانند به نوعی که افراد در سطح ناخودآگاهی فکر می کنند یا احساس می کنند، تاثیر بگذارند. با دانستن این، می توانید با استفاده از رنگ های مناسب در طراحی دکوراسیون اداری ، کارکنان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

رنگ سبز

تحقیقات، رنگ سبز را عامل ایجاد تفکر گسترده تر و به همین ترتیب، افکار خلاقانه تر معرفی کرده است. رنگ سبز ، رنگ طبیعت است و با رشد همراه است و احساس تعادل را ترویج می کند. بنابراین اگر میخواهید کارکنان تان سازنده و فعال تر باشند، می توانید از رنگ سبز در طراحی دکوراسیون دفتر خود بیشتر استفاده کنید.

رنگ سرخ

قرمز یک رنگ عاطفی شدید است. هنگامی که مردم رنگ قرمز را می بینند، واکنش های آنها سریعتر می شود و آن به نوعی تقویت کننده انرژی است. با این حال، این احساس احتمالا کوتاه مدت است و در نهایت قرمز تفکر تحلیلی را کاهش می دهد.

قرمز همچنین برای تحریک اشتها شناخته شده است، به همین دلیل است که آن را درطراح دکوراسیون داخلی بسیاری از رستوران ها و فست فود های زنجیره استفاده می کنند. از این رنگ در فضاهایی مانند آشپزخانه یا فضاهای معمولی که برای تجمع افراد در نظر گرفته شده است، استفاده کنید.

رنگ آبی

رنگ آبی معمولا به عنوان یکی از پرطرفدار ترین رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد و شایع ترین رنگ مورد علاقه در سراسر جهان است. شاید به دلیل رنگ آسمان و دریا، آبی آرام است و به طور معمول باعث می شود که ما پایدار و صلح دوست باشیم. با این حال، فراموش نکنید که رنگ آبی می تواند سرد باشد.

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای می تواند با تنبلی همراه باشد و تمایل به بی توجهی بوجود آورد، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای محیط کار نباشد.

رنگ سفید

رنگ سفید یک رنگ مدرن است. برای مثال، شرکت اپل، رنگ سفید را به منظور نگاه پاک و براق در کنار نام خود استفاده کرده است. با این حال، استفاده بیش از حد از تک رنگ می تواند مردم را به انعکاس افکار خود ترغیب کند.

فردی که در یک فروشگاه تک رنگی خرید می کند ممکن است به هنگام انجام کار خود حواس پرت شود، چرا که که ذهن آنها به دلیل عدم تحرک در طراحی، شروع به حرکت می کند.

هنگام تصمیم گیری در خصوص رنگ دفتر خود، انتخاب هایی درست است که متناسب با رنگ های به کار رفته در نام تجاری شما باشد. با این حال، ممکن است به جای انتخاب کورکورانه ، به معانی و اثرات روانی رنگ ها توجه کنید تا آنها با اهداف شما و کارکنان شما منطبق باشند.

پنجره و نور طبیعی

مطالعات متعدد در مورد تأثیر روشنایی بر بهره وری و سلامتی انجام شده است، اما در اکثر محیط های اداری، به این موضوع زیاد پرداخته نمی شود؛ چرا که یکی از عوامل دشوار برای تغییردکوراسیون است.

محققان در مطالعه ای با عنوان «تاثیر نوردهی روزمره در خواب، فعالیت بدنی و کیفیت زندگی» کارکنان اداری پنجره و نور طبیعی و همچنین دفاتر بدون پنجره مقایسه می کنند:

اویس چوانگ، یکی از کاندیداهای دکترا در علوم نورولوژیک در دانشگاه Northwestern، گفت: “میزان تاثیرات روشنایی ونورطبیعی در روز، برعملکرد کارکنان اداری قابل توجه است.”

ثابت شده است که افزایش سطح نور طبیعی در دکوراسیون اداری سطوح استرس در محیط کار را کاهش داده و بهره وری را افزایش می دهد.

به نور طبیعی توجه کنید و همانطور که نظرات و دیدگاه های مختلف را برای دکوراسیون اداری در نظر می گیرید، توجه داشته باشید که میزان دریافت نور طبیعی چقدر است و اگر راهی برای افزایش یا استفاده بهینه از آن وجود داشته باشد، این کار را انجام دهید.

شما می توانید موقعیت میزاداری کارکنان را به گونه ای انتخاب کنید که آنها مقدار خوبی از نور طبیعی دریافت کنند.

اگر شما مجبور به نصب فضای بیرونی هستید و یا نور طبیعی بسیار کمی دریافت می کنید، راه های دیگری برای افزایش مصرف نور وجود دارد. استفاده از روشنایی مصنوعی (لامپ) بهترین گزینه برای شما است.

اگر می خواهید حس نور طبیعی را ایجاد کنید، از لامپ هایی که نور روز را شبیه سازی می کنند، استفاده کنید تا فضا را گرم و روشن نگه دارید.

استفاده از عناصر طبیعی برای تزئین دفتر نیز می تواند کمبود نور طبیعی را جبران کند. گیاهانی مانند سرخس یا گیاه عنکبوت به نور کمی نیاز دارند و انتخاب آنها ایده آل است .
شما همچنین می توانید از مبلمان اداری زرق و برق دار با قابلیت بازتاب نور استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون اداری خلاق یا فقط کلاسیک ساده

طراحی دکوراسیون اداری دفتر به چیزی جدید تبدیل شده است. به تازگی به نظر می رسد که برندها و صاحبان کسب و کارهای بزرگ ، برای مکان های نوآورانه، منحصر به فرد، خلاقانه رقابت می کنند.

من به یک محیط کاری خلاق و یک طراحی دکوراسیون داخلی خوب اعتقاد دارم.
دکوراسیون اداری دفتر کار شما نه تنها هزینه یک سرمایه گذاری را به شما می دهد، بلکه برای نام تجاری شما بسیار اهمیت دارد.

شاید یک طراحی دکوراسیون اداری خوب و ایده آل زمان زیادی طول بکشد. شما می خواهید کارکنان خود را در یک محیط راحت و سازنده به کار بگیرید که چیز سختی برای به دست آوردن است.

به بحث و گفتگو در مورد دکوراسیون دفتر خود بپردازید و ببینید که چه چیزیبرایتان از اهمیت بیشتری دارد. آیا دکوراسیون اداری دفتر برای شما اهمیت دارد؟ بزرگترین دغدغه شما برای طراحی دکوراسیون دفتر خود چیست؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *