Impact of work environment on employees' motivation

تاثیر محیط کار بر انگیزش کارکنان می‌تواند فوق‌العاده باشد


عواملی مختلفی برای انگیزه دادن به کارمندان وجود دارد. آن‌ها به توسط موضوعات مختلفی ممکن است به کار خود بیش از پیش علاقمند شوند. شما باید روحیات آن‌ها را بشناسید. زمانی که نیروی کاری برای شرکت ارزش افزوده داشته باشد، عوامل آن شرکت به دنبال راه‌هایی برای افزایش روحیه کار به آن کارمند است. اما ما در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که در درجه اول بین کارمندان خود تفاوتی قائل نشوید و برای انگیزش تمامی کارکنان تصمیماتی را بگیرید. تاثیر محیط کار بر انگیزش کارکنان می‌تواند فوق‌العاده باشد. برای مثال وجود یک میز کنفرانس می‌تواند کارمندان را در اتاقی برای تبادل نظر جمع کند تا همه روزه به فکر پیشرفت خود باشند.
هر کارمندی در طول عمر خود حداقل ۳۰ سال را مشغول به کار است. زمان کمی نیست. ۳۰ سال می‌تواند روی خلقیات شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. بنابراین مسئولین شرکت‌ها و حتی خود افراد استخدام شده‌ای که کنار شما مشغول به کار هستند می‌توانند نقش مهمی در بهتر یا بدتر شدن حال روحی و انگیزشی شما داشته باشند.
فضاهای خوب و دارای انرژی مثبت، می‌تواند افراد را خلاق کند. ایجاد خلاقیت در یک کارمند و پیشرفت آن باعث می‌شود دیگر کارمندان نیز به خود آیند و یک رقابت سالم در بین افراد احساس می‌شود. در واقع محیط کار می‌تواند تاثیری مهمی بر روحیه و انگیزه افراد داشته باشد. فضای کاری اگر مثبت باشد کارمندان صبح را با روحیه خوب به سرکار می‌آیند و این روحیه به شما باز می‌گردد. یک نظریه‌ای وجود دارد که می‌گویند اگر تعداد زیادی از کارمندان شما صبح را با تاخیر به سر کار می‌آیند باید متوجه این زنگ خطر باشید. ممکن است مشکلی جدی در محیط کار آنان را آزار دهد.

بررسی تاثیر محیط کار بر روحیه کارمندان شرکت

اگر مدیرعامل شرکتی هستید، همیشه از بالا به قضیه نگاه می‌کنید. البته این رفتار اشتباهی نیست چرا که دید شما باید متفاوت‌تر از دیگران باشد. اما بد نیست گاهی از حال و هوای کارمندان خود باخبر شوید. برای مثال یک روز را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که ارگونومیک بودن مبلمان اداری شرکت خود را بررسی کنید. ممکن است تعدادی از کارمندان از استاندارد نبودن آن‌ها گله کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند انگیزه برای کارمند ایجاد کند، استاندارد بودن صندلی‌ها و میز اداری است. زمانی که آن‌ها در محل کار احساس راحتی کنند ناخداگاه انگیزه آنان نیز حفظ می‌شود.
البته عوامل بسیاری می‌توند بر انگیزش کارکنان داشته باشد. دیگر عوامل مهم که تاثیر محیط کار بر روحیه کارکنان دارند مانند: تهویه مناسب هوای ساختمان شرکت، طراحی دکوراسیون اداری و نمای ساختمان، رنگ‌های استفاده شده در وسایل، وجود گیاهان آپارتمانی و … . تمامی این موارد می‌تواند در بهبود روند کاری کارمندان تاثیر مثبت دارد. شما پس از بررسی اوضاع و شرایط می‌توانید این عوامل را در محیط شرکت خود تقویت کنید.

تاثیر محیط کار به شکل مثبت با میز و صندلی اداری ارگونومیک

بهترین کاری که یک مدیر عامل برای شرکت خود می‌تواند انجام دهد، این است که در قدم اول طراحی دکوراسیون وسایل استاندارد را خریداری کند. وجود میز و صندلی ارگونومیک در فضای اداری مهم‌ترین موضوع برای حفظ سلامتی کارکنان است. اگر کارمندی احساس کند که با این اتفاق به سلامتی او اهمیت داده شده، به سازمان و شغل خود وفادار می‌ماند.
میز و صندلی‌های ارگونومیک باعث می‌شود افراد دیرتر احساس خستگی کنند. فشار کار زیاد در اداره افراد را طی سال فرسوده می‌کند اما با وجود استاندارد سازی وسایل مورد نیاز او می‌توانیم کمک شایانی در انگیزش او ایجاد کنیم.
همچنین ظاهر این میز و صندلی‌های استاندارد سبکی مدرن هم دارند. پس می‌تواند یک زیبایی و نظم ظاهری هم به محیط شرکت شما بدهند و فضایی متفاوت بسازند. فضایی که می‌تواند با نگاه کردن به آن انرژی دوباره یک روز کاری را به دست آورد. این نظم و زیبایی یکی از عوامل تاثیر محیط کار بر روحیه و انگیزش کارکنان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *