Select a library at work

برای انتخاب کتابخانه در محل کار باید سبک دکوراسیون اداری خود را درک کنید


کتابخانه یکی از مهم‌ترین وسایل در محیط‌های اداری است. نوع طرح چوب و رنگ آن، تعداد قفسه‌ها و طرح کلی باید هوشمندانه انتخاب شود تا علاوه بر زیبایی یک وسیله بسیار کاربردی هم برایتان باشد. برای این انتخاب می‌توانید با کارشناسان متبحر طراحی دکوراسیون مشورت داشته باشید و در آخر با سلیقه خود انتخاب نهایی را انجام دهید.
شاید برای انتخاب کتابخانه دچار سردرگمی شوید؛ طبیعی است. شما باید سبک دکوراسیون خود را درک کنید. اگر دکوراسیون فضای شرکت شما مدرن و امروزی باشد، انتخاب کتابخانه به سبک دیگر چندان جالب از آب در نمی‌آید.
نکته بعدی که باید به آن توجه کنید انتخاب رنگ کتابخانه است. این موضوع بستگی به آن دارد که بخواهید کتابخانه را در چه فضایی قرار دهید. اگر قرار است این کتابخانه در اتاق کارمندان باشد، برای ایجاد روحیه بهتر می‌توانید از رنگ‌های فانتزی برای دکوراسیون و کتابخانه استفاده کنید. اما اگر این کتابخانه قرار است در اتاق مدیریت در کنار مبلمان اداری باشد این ریسک را نکنید. بهتر است از رنگ‌های قهوه‌ای یا خاکستری و یا رنگی استفاده کنید که با دیگر وسایل این اتاق همخوانی و تناسب داشته باشد.
بعد از انتخاب، به نظم کتابخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. یک کتابخانه شلوغ و بی نظم نه تنها زیبا نیست بلکه برای پیدا کردن کتاب مورد نظر نیز شما را به دردسر می‌اندازد.همچنین اگر جنس آن از چوب است باید مراقب باشید که در کنار حرارت شومینه و شوفاژ قرار نگیرد. حرارت باعث می‌شود عمر کتابخانه چوبی شما کم شود.

چه کتابخانه ای برای محل کار انتخاب کنیم؟

در هر فضایی تعدادی وسایل داریم که می‌خواهیم در معرض دید نباشند. اگر در فضای مورد نظر کمدی برای پنهان کردن این وسایل خود نداریم می‌توانیم در انتخاب کتابخانه دقت بیشتری داشته باشیم. که قسمتی از آن به صورت شیشه‌ای نباشد. اما اگر وسایل ما نیاز به امنیت بیشتر هم داشته باشد باید سعی کنیم کتابخانه‌ای را انتخاب کنیم که یک قسمت آن دارای کلید و قفل باشد.
اما ممکن است تنها به یک کتابخانه ساده برای نگهداری منظم کتاب‌ها نیاز داشته باشید. در این صورت دیگر مهم نیست که کتابخانه شما دارای قفل باشد و یا همه قسمت‌های آن با شیشه در معرض دید نباشد.
برای مثال گاهی شما نیاز به یک استند کوچک چوبی برای اتاق انتظار دارید. این استند باید چند طبقه بسته به نیاز و سلیقه شما باشد و برای در دسترس بودن کتاب و مجلات بدون شیشه و درب طراحی می‌شود.
اما برای چیدمان کتابخانه لازم نیست آن را پر از کتاب و مجله کنید. این کار باید با هدف افزایش مطالعه و نظم در محیط انجام شود. اما برای جنبه زیبایی آن نیز می‌توانید قدم‌هایی بردارید. قسمت‌هایی از کتابخانه را می‌توانید با وسایل دکوری زیبا کنید.

نحوه انتخاب کتابخانه متناسب با دکوراسیون اداری

فضاهای اداری معمولا با تغییرات زیادی روبرو است. زیاد یا کم شدن نیروها، تغییرات دکوراسیون بخشی از این تغییرات است. بنابراین باید برای جابجایی وسایل سنگین از همان ابتدا فکر چاره باشیم. بهتر است برای انتخاب کتابخانه کمی بیشتر دقت کنیم. چرا که به تنهایی از پس وزن سنگین آن برنمی‌آییم. بنابراین من به شما پیشنهاد می‌کنیم کتابخانه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت حمل آسان داشته باشد. قسمت زیرین این کتابخانه می‌تواند دارای چرخ‌هایی برای جابجا شدن باشد.
امروزه برای طراحی وسایل از جنس‌های مختلفی استفاده می‌شود. اما تا اسم کتابخانه به گوشمان می‌خورد ناخداگاه فکرمان به سمت یک کتابخانه از جنس چوب می‌رود. اما قرار نیست تا ابد برای استفاده بشر، تعداد زیادی درخت قطع شود. کتابخانه‌هایی از جنس فلز و پلاستیک مقاوم نیز وجود دارند که دارای طراحی منحصربه‌فردی نیز هستند. رنگ این کتابخانه‌ها را می‌توانید بر اساس رنگ دیگر وسایل انتخاب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *