Four office design icons are up to date

طراحی دفتر کار می‌تواند به طور مستقیم بر روی سلامت و بهره‌وری کارکنان تاثیر بگذارد


طراحی دفتر کار می‌تواند به طور مستقیم بر روی سلامت و بهره‌وری کارکنان تاثیر بگذارد. ایجاد به‌روز رسانی در مبلمان اداری یک راه موثر برای مدیران اداری برای رفع مسائلی مانند رضایت کارکنان، کارایی در محل کار و رشد شرکت است. اما ایجاد تغییرات غیر ضروری می‌تواند به منزله اتلاف وقت و منابع باشد. چگونه می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی به به‌روز رسانی طراحی دفتر خود نیاز دارید؟ در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین به چهار نشانه واضح اشاره می‌کنیم که بیانگر زمان مناسب برای به روز رسانی طراحی دفتر شما است.

رشد شرکت

یک شرکت در حال گسترش نیاز به منابع بیشتری، از جمله تجهیزات فضایی و مبلمان اداری دارد. این به معنای امضای قراردادهای بیشتر با مشتریان، استخدام استعدادهای بیشتر یا کسب دارایی‌های جدید است. اگر شرکت شما در آینده نزدیک قصد رشد دارد؛ این تصمیم ممکن است نشانه‌ای برای به‌روز رسانی طراحی دفتر شما باشد. یک طراحی به‌روز شده می‌تواند یک جایگزین مقرون به صرفه برای جابجایی دفتر یا گسترش و تغییر طراحی دکوراسیون اداری باشد.
این که آیا شما به دنبال کسب مشتریان جدید هستید، یا می‌خواهید اعضای جدیدی را به تیم خود اضافه کنید؛ ممکن است نیازمند ایجاد تغییراتی برای بهبود فرآیندهای ارتباطی باشد. تا اطمینان حاصل شود که تازه‌واردان احساس خوشایند و راحتی داشته باشند. حتی تغییرات جزئی می‌تواند اثر مثبتی داشته باشند. به عنوان مثال، یک شرکت فن‌آوری امنیتی، ارتفاع دیوارهای جداکننده را در دفتر خود کاهش داده است؛ تا باعث ایجاد ارتباطات بهتر در بین کارکنان شود.

کاهش بهره‌وری

بسیاری از متغیرها بر میزان بهره‌وری در محیط کار تاثیر می‌گذارند؛ و فضای اداری یکی از مهم‌ترین آنها است. توجه داشته باشید که کارکنان از دفتر خود چگونه استفاده می‌کنند؛ تا مطمئن شوید که این فضاها برای تیم شما مناسب است. به عنوان مثال، بعضی از افراد ممکن است برای کار خود نیاز به حریم خصوصی بیشتری داشته باشند. بنابراین در یک دفتر با طراحی باز حواس آنها پرت می‌شود. همچنین اداراتی که اغلب نیاز به برگزاری جلسات با مشتریان دارند؛ ممکن است با مشکلاتی برای رزرو اتاق مواجه شوند. اگر متوجه شوید که طراحی دفتر شما در تضاد با کارهای تیم شما است، این مسئله می‌تواند یک نشانه برای ایجاد تغییر باشد.
آسایش اولیه با بهره وری پیوند نزدیکی دارد. طبق گفته Paul Scialla، بنیان‌گذار موسسه بین‌المللی ساختمان WELL، “هنگامی که شما به سلامت محل کار فکر می‌کنید. باید با ساختار محیط واقعی خود آشنا باشید”. مدیران اداری می‌توانند تنظیمات جزئی را برای بهبود شرایط آرگونومیک میز اداری و میز مدیریتی ، جریان هوا، فراهم آوردن نور بیشتر و حفظ دمای پایدار در فصول خشن‌تر انجام دهند. طرح دفتر و در عمل مبلمان اداری از جمله صندلی و میز اداری باید در نهایت به راحتی کارکنان کمک کند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

تضاد بین فضا و فرهنگ

دفتر یک شرکت، ارزش‌ها و سیاست‌های آن، باید در راستای یکدیگر کار کنند؛ تا یک فرهنگ کار قوی ایجاد شود. با توجه به نظرسنجی Steelcase، ۹۷ درصد از پاسخ‌دهندگان که از محیط کاری خود راضی بودند؛ «حس تعلق به شرکت و فرهنگ آن» داشته‌اند. وقتی ارزش‌های شرکت با فضای اداری آن سازگار نیست؛ ممکن است کارمندان احساس ناامیدی کنند. یکی از نمونه‌ها سلسله‌مراتب در شرکت است: مدیریت ممکن است علاقه‌مند به یک ساختار مسطح با ارتباطات میان بخشی و استقلال بیشتر کارمندان باشد؛ اما این ارزش می‌تواند در محیطی که دارای بخش‌های جداگانه است یا اینکه کارمندان اجرایی در طبقه‌های مختلف استقرار یافته اند، گم شود.
اگر مسائل مشابهی را مشاهده کردید، ممکن است نشانه‌ای باشد که شما باید طراحی دفتر خود را به روز کنید؛ تا ارزش‌های شرکت‌تان را حفظ کنید. انجام این کار می‌تواند استرس در محیط کار را کاهش دهد؛ در حالی که به سازمان شما کمک می‌کند تا استعدادهای قوی خود را حفظ کند.

ترتیبات کاری جدید

ارتقاء تکنولوژیکی و ایجاد تغییرات در فرهنگ کاری ممکن است منجر به ترتیب کاری جدیدی نظیر برنامه‌های انعطاف‌پذیر یا کار از راه دور در شرکت شما شود. اگر دفتر شما امکان ایجاد این تغییرات را داشته باشد؛ این نیز می‌تواند نشانه ای برای تغییر طراحی مبلمان و دکوراسیون اداری آن باشد، تا فضای کار را برای کارمندان با این سبک از فعالیت بهینه کنید.
برای ایجاد یک طرح انعطاف‌پذیرتر، می‌توانید از سیستم میزهای داغ استفاده کنید. با استفاده از برنامه‌ای برای مدیریت فضا، شما به راحتی می‌توانید در دسترس بودن میز را چک کنید. این روش به کارکنان اجازه می‌دهد زمان واقعی برای رزرو میز را پیدا کنند.
توجه داشته باشید هر تغییر در محل کار ممکن است نیاز به ارتقاء طرح داشته باشد. با ایجاد سازگاری با طرح دفتر خود، شما می‌توانید کارایی شرکت خود را بهبود دهید؛ در حالی که فرهنگ کاری قوی خود را نیز حفظ می‌کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *