Impact of office furniture color

انتخاب رنگ مبلمان از مهم‌ترین المان‌هایی تغییرات در دکوراسیون اداری است


برای تغییرات در دکوراسیون اداری، انتخاب رنگ مبلمان یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که باید به آن توجه کنید. در دنیای دکوراسیون امروزی تاثیر رنگ‌ها و نقش آن بر روی بازدهی کارکرد کارمندان ثابت شده است. رنگ‌ها و انتخاب آن‌ها به صورت ترکیبی باید آن‌قدر هوشمندانه انتخاب شود که علاوه بر زیبایی محیط، حس مثبت نیز ایجاد کنید.
انتخاب هر رنگ در طراحی دکوراسیون اداری، هنرمندانه نیست. می‌تواند انرژی خوب را از محیط دور کند. البته درست است که همه رنگ‌ها در همه جای دنیا زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ اما این که هر رنگ در کجای محیط به کار برده شود، بسیار مهم است.
عوامل دیگری نیز برای انتخاب رنگ مبلمان اداری دخیل هستند. به طور مثال شما باید نوع فضای کاری خود را درنظر بگیرید. آیا صاحب کسب و کار استارت آپی هستید؟ یا حوزه فعالیت شما راه و شهرسازی است. شاید هم یک بانک. به طور مثال طراحی خلاقانه و استفاده از رنگ‌های شاد در فضاهای استارت آپی بسیار موثر در روند بازدهی کارمندان آن شرکت است. همچنین شما از این رنگ‌ها در یک فضای کاملا اداری مانند ادارات دولتی یا بانک‌ها نمی‌توانید استفاده کنید.

خلاقیت در انتخاب رنگ مبلمان اداری

درست است که استفاده از هارمونی رنگ‌ها، محیط را کلاسیک‌تر نشان می‌دهند. اما پس از مدتی چشم مخاطب را خسته می‌کند. می‌توانید گاهی در انتخاب رنگ مبلمان اداری کمی خلاقیت به خرج دهید و از رنگ‌های متضاد به صورت محدود نیز استفاده کنید. این خلاقیت هم زیبا و جذاب است و هم محیط خسته کننده برای کارکنان اداره ایجاد نمی‌کند.
یک راه ساده این است که شما با توجه به جدول رنگ‌ها، از چند رنگ نزدیک به هم استفاده کنید و در یک قسمت کوچک از رنگ متضاد استفاده کنید. این کار برای مبلمان اداری در رنگ پارچه و چوب مبلمان امکان‌پذیر است. البته شما می‌توانید از رنگ‌های بقیه وسایل کمک بگیرید. باتوجه به رنگ دیوارها، کفپوش، وسایل اداری تصمیم به انتخاب رنگ مبلمان اداری بگیرید.

روانشناسی رنگ مبلمان اداری

رنگ‌ها درون عمق خود حرف‌هایی با ما دارند که با ارتباط برقرار کردنشان دنیای ذهنتان خلاقانه‌تر و رنگی‌تر می‌شود. در ادامه برای چند رنگ نکاتی را می‌گوییم که برای طراحی دکوراسیون اداری فضای دفتر یا حتی منزل خود از آن کمک بگیرید.
رنگ سفید: یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در دنیای طراحی دکوراسیون است. چرا که با هر رنگی می‌تواند ترکیب مثبتی ایجاد کند. رنگ سفید نور را منعکس می‌کند و تاثیر زیادی در بزرگ نشان دادن محیط دارد.
استفاده از رنگ‌های خنثی: خاکستری، دودی، طوسی، نقره‌ای و رنگ‌های شیری و بژ. این رنگ‌ها را بدون محدودیت در هرجای دکوراسیون می‌توانید استفاده کنید. همان طور که اسمش مشخص است تاثیر مثبت یا منفی بر محیط ندارند و می‌توانند در کنار رنگ‌های دیگر استفاده شوند. چرا که ماهیت ملایمی دارند و به راحتی با باقی رنگ‌ها تلفیق می‌شوند.
اما رنگ طلایی؛ این رنگ با ظرافتی که دارد در کنار دیگر رنگ‌ها جلوه کلاسیک زیبایی ایجاد می‌کند. کمی سلیقه گذاشتن برای رنگ طلایی ارزشش را دارد. باید رنگ فضا و دیگر وسایل را درنظر بگیرید. اما فراموش نکنید که در استفاده از رنگ طلایی زیاده روی نکنید. چرا که با منعکس کردن نور، چشم بیننده را خسته می‌کند.
رنگ قهوه ای که نماد زمین و خاک است؛ حس امنیت و پناهگاه به مخاطب می‌دهد. امتحانش کنید! مخاطب با دیدن این رنگ تمایل بیشتری برای ماندن در محیط خواهد داشت. رنگ قهوه ای را می‌توانید در کنار رنگ شیری و بژ استفاده کنید.
فیروزه‌ای رنگ دلبرانه حوض و حیاط‌های قدیمی. رنگ فیروزه‌ای خود از ترکیب دو رنگ سبز و آبی تشکیل شده. یک اتفاق شگفت انگیز در دنیای رنگ‌ها که نمونه آن در طبیعت هم موجود است. انتخاب فیروزه ای برای رنگ مبلمان اداری بسیار خلاقانه است.
برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ” ۳ نکته مهم برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان اداری ” را مطالعه کنید.

شرکت سامانه ساز فرابین با ایده های به روز طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری توانایی مشاوره و اجرای طراحی محیط‌های اداری را داراست. برای راهنمایی و مشاوره با ما تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *