Buy-office-furniture

خرید مبلمان اداری می‌تواند یک روند ساده باشد اگر ویژگی‌هایی مانند راحتی، ارگونومی درنظر گرفته نشود


خرید مبلمان اداری جدید برای دفتر کار می‌تواند یک روند ساده باشد؛ اگر شما در مورد ویژگی‌هایی مانند راحتی، ارگونومی و ارزش دراز مدت فکر نمی‌کنید. اما اگر شما علاقه‌مند به در پیش گرفتن یک رویکرد دقیق‌تر هستید؛ در زیر لیستی از پنج سوال که باید قبل از خرید مبلمان اداری از خود بپرسید را مطرح کرده‌ایم. این سوالات به شما کمک می‌کند خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

قبل از خرید مبلمان اداری جدید، این ۵ نکته را بررسی کنید

با مبلمان قدیمی چه کار کنم؟

چند کار ساده که می‌توانید با مبلمان قدیمی انجام دهید وجود دارد. شما می‌توانید آنها را به خرده‌فروشی‌ها یا سمساری بفروشید. شما می‌توانید آن را به یک موسسه خیریه اهدا کنید. شما می‌توانید آن را بازیافت کنید. یا حتی می‌توانید از آن استفاده مجدد کنید. فارغ از اینکه با مبلمان قدیمی خود چکار می‌کنید. مهمترین سوال این است که آیا این مبلمان قابلیت بازسازی دارد یا خیر. این سوال را از مشاور دکوراسیون خود بپرسید و در صورتی که پاسخ مثبت بود؛ درباره هزینه‌های بازسازی و نتیجه نهایی هم سوال بپرسید.

در عمل شما باید پاسخ این سوال را بیابید که آیا بازسازی مبلمان اداری قدیمی از خرید مبلمان اداری جدید بهینه‌تر است یا خیر.

نوع مبلمان اداری مورد نیاز ما چیست؟

در قدم دوم باید بسنجید که به چه نوع مبلمان اداری نیاز دارید. نوع وظایف کارکنان شما و به طور کلی موضوع کار شما می‌تواند تا حدود زیادی پاسخ این سوال را بدهد. به عنوان مثال آیا کارکنان شما مدت زیادی را پشت میز می‌نشینند؟ یا به دلیل ماهیت کار، هر لحظه در حال جابجایی یا ماموریت هستند؟ هم‌چنین در مثالی دیگر به این فکر کنید که آیا فضای زیادی برای مرتب کردن پرونده‌ها نیازمندید؟ و یا فرآیند ثبت پرونده‌ها در دفتر شما کاملا دیجیتالی شده است؟ این نمونه سوالات کمک می‌کند که نیازهای خاص خود را شناسایی کنید و با مطرح کردن آن برای متخصص طراحی دکوراسیون اداری، پروژه خرید مبلمان اداری را هدفمندتر به سرانجام برسانید.

چه جنسی برای مبلمان اداری مناسب‌تر است؟

اگر در حال خرید صندلی اداری هستید؛ جنس مناسب به استفاده شما از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال صندلی برای اتاق کنفرانس هستید؛ چرم انتخابی شیک و مناسب است. اما اگر شما به دنبال یک صندلی برای کار روزمره هستید؛ پارچه یک گزینه محبوب است که پوست را خنک نگه می دارد. برای مبلمان در نقاط پر جنب و جوش، مانند لابی‌ها یا سالن‌های استراحت، مبلمان وینیل را بررسی کنید. این نوع مبلمان دوام خوبی داشته و به راحتی تمیز می‌شوند.

آیا این مبلمان اداری راحت است؟

برای پاسخ دادن به این سوال، ایده خوبی است که برخی از همکاران صندلی‌های مختلف را تست کنند. آنچه برای یک فرد راحت است؛ به چندین چیز مختلف بستگی دارد. از جمله به نوع کاری که انجام می‌دهند یا قد و وزن آنها. البته ارگونومی صندلی‌های اداری مانند “پشت سری صندلی عقب، تکیه‌گاه صندلی، قابلیت تنظیم، جای دست و…” نیز مهم است. بنابراین، خوب است که با در نظر گرفتن آنچه که برای همکاران راحت است؛ و همچنین در نظر گرفتن طراحی بر مبنای شیوه‌های ارگونومیک، دست به انتخاب و خرید مبلمان اداری بزنید.

نوع و مدت زمان گارانتی مبلمان مورد نظر چقدر است؟

به دنبال یک شرکت معتبر و یک فروشنده قابل اعتماد باشید. مسئله پشتیبانی بعد از خرید و گارانتی محصول در زمینه مبلمان اداری هم بسیار پر اهمیت است.
خرید مبلمان اداری جدید برای دفتر معمولا به صورت یکباره انجام می‎شود. انتخاب‌های شما تاثیر زیادی بر محیط دفتر کار، راحتی کارکنان و بهره‌وری کلی خواهد داشت. با توجه کافی به این پنج سوال، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خرید خوبی انجام می‌دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *