انتخاب میز کنفرانس

انتخاب میز کنفرانس


هر دفتر کاری به یک میز کنفرانس نیاز دارد. یک میز که مرکزی برای ایده پردازی و تشکیل جلسات فکری باشد. بعضی از بهترین ایده های کسب و کار، در اطراف یک میز کنفرانس شکل می گیرند. اما خرید مناسب این نوع مبلمان، کار ساده ای نیست. قبل از انتخاب میز کنفرانس مناسب برای دفتر کار، عوامل زیادی را باید در نظر بگیریم و ما قصد دارید در این مطلب همه چیزهایی را که لازم است بدانید، مطرح کنیم.

چه میز کنفرانسی را باید انتخاب کنم؟

میزهای کنفرانس دایره ای، گزینه های جمع و جوری هستند که برای اتاق های جلسه کوچک و فضاهای کوچک مانند دفاتر شخصی مناسب است.

میزهای کنفرانس دایره ای
میزهای کنفرانس دایره ای

میزهای کنفرانس مربع شکل نیز برای جلسات گروهی کوچکتر ایده آل هستند. اما آنها سطوح کاری بیشتری را نسبت به میزهای دایره ای اشغال می کنند. در مورد میزهای مربعی این نکته را فراموش نکنید که با توجه به سبک پایه های آنها، ممکن است بتوانید چند میز کنفرانس مربعی را در کنار یکدیگر قرار دهید، تا میز بزرگتری داشته باشید. این انعطاف پذیری به بهره برداری بیشتر از میزها کمک خواهد کرد.

میزهای کنفرانس مربع
میزهای کنفرانس مربع

میزهای کنفرانس مستطیلی برای اتاق های بزرگتر و جلسات رسمی کنفرانس مناسب هستند. این میزها با توجه به ابعاد اتاق کنفرانس شما، در اندازه های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند.

میزهای کنفرانس مستطیلی
میزهای کنفرانس مستطیلی

میزهای کنفرانس مستطیل سر گرد، شبیه به گزینه های مستطیلی هستند، اما در هر دو طرف آنها محل اتصال میز دیگر و یا نیم دایره دارد؛ تا ظرفیت صندلی های بیشتر و حرکت آسان تر را فراهم کنند.

 

میزهای کنفرانس مستطیل سر گرد
میزهای کنفرانس مستطیل سر گرد

میزهای کنفرانس قایقی به شکلی طراحی شده اند تا زاویه دید مناسبی را برای همه شرکت کنندگان در جلسه ارائه دهند. این میزها در میانه خود گسترده تر هستند و هرچه به سمت دو طرف کشیده می شوند، عرض میز کاهش پیدا می کند. این نوع انتخاب میز کنفرانس قایقی باعث می شود که ارائه ها به آسانی برای همه بدون نیاز به تلاش و جابجایی برای نگاه کردن، ایجاد شود.

میزهای کنفرانس قایقی
میزهای کنفرانس قایقی

معمولا چند نفر در جلسات کنفرانس حضور خواهند داشت؟

اگر شمار مشخصی از افرادی را دارید که معمولا در جلسات کنفرانس شرکت کرده و از میز کنفرانس استفاده می کنند؛ یک قاعده کلی وجود دارد که باید در محیط میز برای هر نفر به اندازه یک فوت (هر فوت تقریبا ۳۰ سانتیمتر است) فضا در نظر بگیرید. همچنین تعداد افرادی که میز می تواند جایگزین کند نیز مهم است. به این معنا که یک میز ۶ فوت طول می تواند شش نفر را جای دهد و یک میز ۲۰ فوت طول می تواند ۲۰ نفر را اداره کند. البته برخی از استثنائات در این قانون وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که با یک متخصص مبلمان اداری مشورت کنید.

سایز میز کنفرانس باید چقدر باشد؟

اندازه اتاق شما یک عامل محدود کننده در انتخاب میز کنفرانس جدید شما خواهد بود. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید حداقل ۳ فوت فضای اطراف محیط میز را به منظور ارائه یک مسیر رفت و آمد امن و راحت قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک اتاق ۱۲*۱۲ فوت دارید، وجود یک راهرو با عرض ۳ فوت در اطراف اتاق ضروری است. در نتیجه شما می توانید یک میز کنفرانس ۶*۶ فوت در این اتاق قرار دهید.

البته در ذهن داشته باشید، این محاسبه در حالی درست است که هیچ وسیله دیگری در آن اتاق وجود نداشته باشد. اگر از قفسه های کتابخانه و کابینت های ذخیره سازی در برابر دیوارهای اتاق کنفرانس خود استفاده می کنید، این موارد را نیز در اندازه گیری های خود در نظر بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *